Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 17 pa藕 2018, o 12:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 5 wrz 2015, o 11:22 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 7 lis 2013, o 23:14
Posty: 105
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
Witajcie. Do mojej stajni zawita艂 nowy rumak - simson s51. W temacie nie ogarniam nic, wi臋c prosz臋 o wyrozumia艂o艣膰. Problem jest ze skrzyni膮 bieg贸w lub samym automatem. 1 i 2 bieg dzia艂aj膮 w miar臋 poprawnie, mo偶na wrzuci膰 i leciutko wszystko wchodzi. Kiedy wrzucam jednak 3 i 4 to cz臋sto jest tak - ruszam z miejsca, jeden, dwa, luz, luz, d藕wigienka minimalnie w d贸艂 a potem w g贸r臋 - 4. Czasem zdarza si臋 te偶 tak - 1, 2, 3, luz - i w tym momencie podczas zrzucania bieg贸w w d贸艂 (redukcja) wchodz膮 mi same luzy a偶 do 1. I od nowa zabawa. Nie jest to typowy problem, bo wi臋kszo艣膰 ludzi ma problem z biegami przy redukcji, lub wrzucaniu wi臋kszego biegu i wtedy wiadomo jak regulowa膰. A tutaj? Czyta艂em sporo temat贸w w internecie, ale wi臋kszo艣膰 poradnik贸w jest napisana przez g贸wniarzy kt贸rzy nawet nie rozumiej膮 czym dok艂adnie kr臋c膮 ("ale przecie偶 dzia艂a!"). Je艣li kto艣 m贸g艂by mi 艂opatologicznie wyt艂umaczy膰 krok po kroku na czym polega ta regulacja (i czy ona zda w tym przypadku egzamin) to by艂bym niezmiernie wdzi臋czny. Dodam, 偶e przy wysokich obrotach na 4 biegu s艂ycha膰 jakie艣 niepokoj膮ce szmery tak jakby z cylindra czy od strony zmieniacza bieg贸w i wypada 4 i zrzuca na jaki艣 dziwny luz...


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 wrz 2015, o 01:47 
ModTeam
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 18 pa藕 2009, o 08:49
Posty: 1221
Lokalizacja: L臋dziny
Pochwa艂y: 9
Pojazd: Ogar 200, Aprilia Leonardo 150
GG: 8090211
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Pod ga藕nikiem w karterze masz nakr臋tk臋 na klucz 13". .Zobacz czy si臋 czasem nie polu藕ni艂a..

_________________


Apka na fejsie: https://www.facebook.com/apriliars125gsbydziku/?ref=hl


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 wrz 2015, o 10:25 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 7 lis 2013, o 23:14
Posty: 105
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
Czyli to jest ta nakr臋tka regulacyjna? Bo u mnie nie ma ona tych 2 rowk贸w na ten specjalny klucz... Ma by膰 dokr臋cona na maksa?


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 wrz 2015, o 11:11 
Weteran
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 pa藕 2010, o 18:59
Posty: 176
Pochwa艂y: 8
Pojazd: Kumbajn grubski biturbo LPG 4x4 TDI
GG: 0
Wojew贸dztwo: Zagranica
Nakr臋tka M8 s艂u偶y do zkontrowania tu masz ca艂y schemat wybieraka :



Nakr臋tka oporowa (6) to jest w艂a艣nie do regulacji.

_________________
Zdravim =MRS=
Obrazek
Obrazek
Elektronika A/D, elektryka, mechanika pojazdowa i u偶ytkowa.

In the end we all serve the legion!


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 wrz 2015, o 15:33 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 7 lis 2013, o 23:14
Posty: 105
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
Biegi wyregulowa艂em jako tako, ale martwi mnie jeden objaw. Kiedy wrzuc臋 4 (nie wchodzi tak 艂adnie jak pozosta艂e biegi, ale mo偶na wrzuci膰) to s艂ycha膰 takie chrobotanie w okolicach dekla sprz臋g艂a. Nie wie kto艣 co to mo偶e by膰?


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 wrz 2015, o 15:28 
JuniorAdmin
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2569
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwa艂y: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
Wygl膮da, jak by kt贸ry艣 z element贸w mechanizmu dosuwa艂 si臋 wtedy do kosza sprz臋g艂owego.

_________________

''Jak zapie艂em dw贸jke to mi ga艂a w rence zosta艂a'' ~ Malinowski
Abimex Power!


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 gru 2015, o 22:29 

Do艂膮czy艂(a): 11 lip 2015, o 11:33
Posty: 7
Pojazd: Simson S51B Comfort
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
Kolego!
Mia艂em podobny przypadek u siebie. Zwi膮zane to by艂o z 艂o偶yskiem oporowym sprz臋g艂a kt贸re dokupi艂em specjalnie od Jack Motors aby sprz臋g艂o dobrze wysprz臋gla艂o i jak si臋 trzyma d藕wigni臋 sprz臋g艂a przy kierownicy to ko艂o z ty艂u si臋 nie obraca. Poza tym ja robi艂em wersj臋 najbogatsz膮 z obrotomierzem, wi臋c mia艂em dokupiony inny dekiel od strony sprz臋g艂a. Proponuj臋 zdj膮膰 pokryw臋 silnika od strony sprz臋g艂a i zobaczy膰 czy nie jest zarysowane od 艣rub trzymaj膮cych tarcze sprz臋g艂a. Je艣li tak to ja zrobi艂em to tak, 偶e zeszlifowa艂em w tym miejscu dekiel a opr贸cz tego 艂by 艣rub(5szt) trzymaj膮cych tarcze sprz臋g艂a cz臋艣ciowo zeszlifowa艂em.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegl膮da forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten dzia艂: Brak zidentyfikowanych u偶ytkownik贸w i 0 go艣ci


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net