Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 09:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lip 2013, o 18:18 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 23:40
Posty: 813
Pochwały: 31
Pojazd: 997ccm vs 76ccm
GG: 15506895
Województwo: Lubelskie
W takim razie opisz proces technologiczny przeszlifowania cylindra na jeden nadwymiar.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 lip 2013, o 18:30 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
1. Pomiar tłoka i tulei cylindra mikromierzem.
2. Dobranie odpowiedniego noża.
3. Włączenie maszyny, zamocowanie cylindra.
4. Przesuwanie cylindra po nożu ruchem posuwisto-zwrotnym.
5. Sprawdzenie wymiaru tulei i "przestawienie" noża.
6. Dalsze szlifowanie.
7. Kolejne sprawdzenie wymiaru tulei i dobór odpowiedniego luzu roboczego.
8. Dalsza obróbka aż do uzyskania odpowiedniego wymiaru i luzu roboczego.

Tak to wyglądało u mnie, nie znam się na terminologii maszynowej, napisałem to "po swojemu".


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 lip 2013, o 18:37 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 23:40
Posty: 813
Pochwały: 31
Pojazd: 997ccm vs 76ccm
GG: 15506895
Województwo: Lubelskie
Nie zawsze tak to się odbywa i nie z każdym cylindrem tak się zrobi. To jest proces praktycznie nieużywany. No i tak w ogóle gdzie jest honowanie?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 lip 2013, o 20:30 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 23:24
Posty: 2080
Lokalizacja: Osiek
Pochwały: 63
Pojazd: Romet Ogar200 :D
GG: 37457511
Województwo: Warm.-maz.
O ile dobrze wiem, tą maszyną jest wytaczarka do tulei cylindrowych.
Honowanie nie było widać xD
Ciekawość mnie zżera skąd On to ma i z jaką dokładnością to narzędzie pracuje :-?

_________________
Mgr130 napisał: "Gdzie Aleksandrów sześć tam ... żaden silnik nie chodzi
Gdzie mechaników sześć tam Aleksandra nie ma"
xD


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 lip 2013, o 22:16 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2013, o 13:13
Posty: 918
Pochwały: 20
Pojazd: ...
GG: 997
Województwo: Lubelskie
Mam trochę wiedzy (mało) o rozwiertakach - są tzw. nastawne (użyty w filmie) i zwykłe na dany wymiar (droższe, ciężej dostać). Lepszą robotą robi się tym zwykłem, natomiast nastawnym też można, ale nie jest to idealnie. Zwiększanie rozmiaru w przypadku tego rozwiertaka odbywa się poprzez obrót dolnej nakrętki, która wysuwa te "skrobaki" na rozwiertaku. Rozwiertaki są w miarę popularne, ale raczej te mniejsze. Można rozwiertakami np. dopasować tulejkę w wale do sworznia, zdejmując nadmiar. Rozwiertakiem nastawnym robi się tak, że za 1. przejściem ustawia się jak najmniejszy ścinany materiał, wiór, a potem co przejście się go zwiększa, aż do osiągnięcia efektu.

_________________
Jest: Jawa 50 typ 20p, WSK (125) M06B3, Yamaha YM 50 Breeze, FSO Polonez Caro 1.6GLi, Daewoo-FSO Polonez Kombi 1.6MPi.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net