Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 18:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sty 2013, o 22:40 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 12:20
Posty: 6315
Lokalizacja: WUR
Pochwały: 28
Pojazd: YYyyy
GG: 0
Województwo: Zachodniopomorskie
Generalnie to że coś jest dostępne nie oznacza iż można go używać w ruchu drogowy. ;p Pamiętaj o homologacji, wiekszość takich produktów tego nie posiada.

_________________
T P S k&rwa! xD Specjalysta, znafca, członek ławy oburzonych. xD
"Dla klyenta wszystko, nawet ukurzyć moge."



Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 31 sty 2013, o 22:43 
ModTeam
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2009, o 08:49
Posty: 1227
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 9
Pojazd: Ogar 200, Aprilia Leonardo 150
GG: 8090211
Województwo: Śląskie
Malina napisał(a):
Generalnie to że coś jest dostępne nie oznacza iż można go używać w ruchu drogowy. ;p Pamiętaj o homologacji, wiekszość takich produktów tego nie posiada.


O to właśnie mi chodziło.. :D

_________________


Apka na fejsie: https://www.facebook.com/apriliars125gsbydziku/?ref=hl


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 31 sty 2013, o 22:44 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2009, o 22:18
Posty: 4488
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 83
Pojazd: Ogar 200, MZ ETZ 150, Suzuki GSX 250, Volvo V70
GG: 0
Województwo: Wielkopolskie
Ale fakt faktem, opaski samozaciskowe są niezastąpione i były używane seryjnie ;]
Mówisz że wolisz zostawić zapłon jak jest, powinieneś zrobić bateryjny tak żeby się nie bać że padnie. Masa motocykli ma zapłon bateryjny seryjnie (co lepsze, nie psuje się) i jest to rozwiązanie z pewnością lepsze niż zapłon zasilany bezpośrednio z cewki :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 31 sty 2013, o 22:49 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2013, o 13:13
Posty: 918
Pochwały: 20
Pojazd: ...
GG: 997
Województwo: Lubelskie
Ale Ty porównujesz "masę motocykli" pt. jakichś made in Japan itd. z naszym poczciwym Ogarem? Jak dla mnie, tylko iskrownikowy. I nie wiem czy to takie "lepsze" rozwiązanie. Może i iskra jest lepsza, ale jak już wspominałem, wolę oryginał, ten w Jawce mam w nim przerywacz tandetę teraźniejszej produkcji, ale już dłuuższy czas nie mam z nim problemu. Inna sprawa, że muszę delikatnie wyprzedzenie poprawić - przed "postojem" Jawy wujek się tym trochę bawił i teraz Jaffa bywa kapryśna. ;)
A co do "nie psuje się" - nic nie jest wieczne :). Mojego znajomego zholowali na świeżej CBF1000, bo (była na to akcja serwisowa) potrafiło spalić alternator w nich i mój znajomy miał taki przypadek w trasie.

_________________
Jest: Jawa 50 typ 20p, WSK (125) M06B3, Yamaha YM 50 Breeze, FSO Polonez Caro 1.6GLi, Daewoo-FSO Polonez Kombi 1.6MPi.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 lut 2013, o 22:14 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 cze 2012, o 21:22
Posty: 477
Pochwały: 2
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 35580604
Województwo: Świętokrzyskie
Wiecie o tym że ledy są beznadziejne w dzień w ogóle ich nie widać, wiem bo mam u siebie kierunki led i są do dup..

_________________
Temat o moim ogarku by-kamilbro97-t13917.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 lut 2013, o 22:20 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2009, o 13:37
Posty: 2312
Pochwały: 25
Pojazd: Volverine
GG: 0
Województwo: Pomorskie
Light emitted diode - to że coś ma nazwę dioda led, to nie oznacza że każda dioda jest dziadowska.
Możesz sobie nawet świeczkę do lampy wstawić, ale jak nie masz homologacji to nie masz prawa z tego korzystać. ;]

_________________
Dziadek: "... dowód na to, że fiat potrafi zrobić lepsze lepsze auto niż typowy golf 4... "
:D Italia Engine Power! :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 lut 2013, o 23:43 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Na ledach tylna lampa,stop,podświetlanie licznika,postojowe,kierunki w porządku,ale przednia lampa nie nadaje się,oślepia kierowców z przeciwka,w nocy nie wiele widać i możesz mieć kłopoty z policją.
Jak znasz się na elektronice zrób zapłon CDI cewko-moduł,będzie bez awaryjny.
Cewki zapłonowe nie połączysz szeregowo bez przeróbki,a i tak nie dadzą one 30W,ale około 18W i będzie za mało prądu,to wszystko okaże się podczas jazdy w nocy,jak robisz wszystko porządnie,więc i ładowanie zrób jak należy,żeby później nie było niespodzianek gdzieś daleko od domu.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 11 lut 2013, o 21:36 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2013, o 13:13
Posty: 918
Pochwały: 20
Pojazd: ...
GG: 997
Województwo: Lubelskie
Z tym nie widzeniem w nocy na LEDach się nie zgodzę, bo parę dni temu widziałem jakiegoś Zijang-Donga z identyczną żarówką LED, jak taka, którą chcę kupić (skubaniec, kiblem w zimie w górach jeździł BTW, i to wieczorem!), i muszę przyznać, że jest nieźle! A razić może, jeśli będzie za wysoko/marnie ustawione. A co do cewek - no do szeregu trzeba odlutować kabelek, a one razem winny dać 20 - 24W, bo pytałem kumpla. A przy zrobieniu wszystkiego na LEDach, to tak: przód i tył światła to razem ok. 5W, kierunki to może być między 1W a 4W (może sam je wgl będę robił) a inne duperele LEDowe nie powinny przekroczyć 7-8W. Czyli 5+4+8=17W. Wiem, że na ładowanie to nadal marnie, ale postaram się to jakoś rozwiązać. Niespodzianek nie planuję, bo BATERYJNY TO ZUO :D. Ja nie chcę przewijać, bo wątpię, że mi się to uda. I jakbym chciał większą moc cewek to musiałbym zrobić więcej zwoi, czy gruszy drut, bo nie pamiętam? I chyba wystarczyłoby tylko jedną cewkę przewinąć, nie?

_________________
Jest: Jawa 50 typ 20p, WSK (125) M06B3, Yamaha YM 50 Breeze, FSO Polonez Caro 1.6GLi, Daewoo-FSO Polonez Kombi 1.6MPi.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 12 lut 2013, o 12:58 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Ja nie widziałem jak ta ledowa świeci o której mowa,jeżeli jest jak piszesz,można spróbować,widziałem inne rozwiązanie na diodach,nie polecam.
Jak zależy na watach,to trzeba przewijać cewki obydwie drutem grubszym np:na każdą z cewek nawijasz po 90 zw(Ile się zmieści) drutem 1,2mm,łączysz szeregowo i na wszystkie odbiorniki prądu wystarczy,na ładowanie akumulatora wystarczy 1A.W przeliczeniu Watów na Ampery to jest 10W=1A.
Na fabrycznych cewkach zapłonowych jest średnica drutu 0,8mm i w żaden sposób nie będzie 24W czyli 2,4A. Nie wiem jak twój kolega to wyliczył,chyba połączył je równolegle wtedy będzie.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net