Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sie 2010, o 12:28 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2010, o 11:05
Posty: 28
Pochwały: 13
Pojazd: Simson s51 , MZ ETZ 251
GG: 7525948
Województwo: Łódzkie
Hmm... tuning S-38;) tak się składa, że sam miałem ten motorower przed simkiem... strasznie kłopotliwy;d Ale jest na te silniki sposób... na 100% zwiększenie mocy... bez problemu 4KM przy 7200obr\min w sumie to mój pomysł... przerabiałem takie motory jak Simson s51 sam ze swojego wyciągnąłem 12KM, ale tu zastosowana została membrana pomijając modyfikacje cylindra DDR 70ccm i założenie gaźnika fi=21mm oraz motocykla MZ 251... podobne zmiany... ale wracając do tematu....Silnik Komar czyli nasz S-38 został przyblokowany fabrycznie przez konstrukcje silnika... głównymi jego, że tak powiem blokadami są kąty otwarcia i zamknięcia okien i ich czasy... mówiąc wprost ma zakłócony rezonans wysokich obrotów, oraz zablokowany przez gardziel gaźnika, cylindra tylko 12mm... przez co mamy tak jakby mniej gazu...;) po moich wieloletnich praktykach na silnikach dwusuwowych, mogę powiedzieć że z tego silnika da się wyciągnąć 5,5KM na bardzo dobrych egzemplarzach części i szczelności układu tłokowo-korbowego... silnik może mieć ta moc, tak jak z Simsona da się nawet 17KM wyciągnąć;d lecz powiem tak silnik się rozsypie;d sprzęgło komara nie przekaże stabilnie i bez poślizgu momentu obrotowego większego niż 4Nm łożysko korbowodu wału może się rozsypać skrzynia biegów, mam na myśli bieg pierwszy na 100% przy szarpnięciu zetną się wszystkie tryby na choince;d więc polecam zrobić tak jak ja u swojego...;p;p najpierw zacznijmy od sprawdzenia jaka jest odległość miedzy dolną krawędzią okien płuczących i okna wydechowego powinna ona wynosić 44,5mm od GMP dlaczego tak... ponieważ skok tłoka u silnika s38 wynosi 44mm ale zawsze daje się pewien naddatek więc 44,5 nie więcej nie mniej... znając silnik komara jest pewnie niżej... więc będzie trzeba splanować cylinder od góry w miejscu styku jego płaszczyzny z głowica tak by dolne krawędzie okien płuczących i okna wydechu były na wysokości 44,5mm(wymiaru należy ściśle przestrzegać!!!) (Cylinder splanować równo!!! )najlepiej dać go do jakiegoś zakładu który to splanuje idealnie prosto... po zrobieniu dolnej krawędzi kanałów płuczących na wysokości 44,5mm od GMP należy podnieść ich górna krawędź na wysokość 36,5mm od GMP. czemu tak?? dlatego ze taki powinien być kąt otwarcia kanałów płuczących dla naszego strojenia... Następnym krokiem jest poszerzenie kanałów płuczących na wymiar 17mm (max17,5mm) , oczywiście podnoszenie oraz poszerzanie okien płuczących należy wykonać, tak by nie zmienić ich kształtu oraz i kątów wydmuchu... najlepiej podnosić i poszerzać je mini szlifierką z kamieniem 3mm (szlifierka ta wygląda podobnie jak wiertarka dentystyczna) po dokonaniu powiększenia okien płuczących i sprawdzenia ich symetrii wydmuchu mieszanki (jeśli nie została zachowana symetria należy skorygować katy wydmuchu tak by były prawidłowo) (NALEŻY PAMIĘTAĆ ,ŻE KANAŁY POSZERZAMY W STRONĘ GAŹNIKA NIE W STRONĘ WYDECHU!!!!! ponieważ poszerzenie kanałów bliżej okna wydechowego powoduje spadek szczelności miedzy oknem wydechu a płukiem i są straty mieszanki co powoduje drastyczny spadek mocy!!!) na Kolejnym krokiem jest poszerzenie okna wydechowego na wymiar 24-25mm(25mm max!!!) oraz podniesienie jego górnej krawędzi do 30,0mm od GMP (okno powinno być kwadratowe)
kolejnym krokiem jest planacja głowicy o 1,5mm albo 2mm też należy zrobić to idealnie... następnie zwiększyć gardziel gaźnika do wymiarów 16mm i zastosować gaźnik 16mm od jakiegoś motoru ja miałem od kosiarki...następnie okno ssące (PAMIĘTAJMY NIE OPUSZCZAMY OKNA SSĄCEGO !!!) zmianie ulega jedno wysokość od górnej krawędzi! należy ją spiłować na na wysokość 55mm i poszerzyć całe okno na 22,0mm-23,0mm!! przypomnę jeszcze raz nie należy obniżać dolnej krawędzi okna ssącego.... !!!! tłok spiłować o 3mm i spolerować(tłok oczywiście nowy spasowany z cylindrem) wysokość tłoka będzie miała wtedy 50mm od podstawy do górnej jego części przylegającej do cylka... żeby ktoś czasami nie spiłował go na wysokość 5cm od dołu do szczytu denka!!!! na sam koniec w zależności ile się spiłowało cylinder należy podłożyć taka liczbę uszczelek lub dorobić uszczelkę z czegoś twardego (jakiegoś grubszego kartonu) tak żeby tłok będąc w GMP wystawał normalnie za cylinder(czyli tylko jego zaokrąglone denko!!) następnie wypolerować komorę korbowa i wszystkie kanały w cylindrze założyć wydech od Simsona i wyregulować gaźnik....sprawdzi szczelność cylinder-głowica i cylinder-kartery , cylinder-gaźnik oraz osiowość kanału gardziela gaźnika z gardzielem cylindra.... i będzie 4KM jeśli cylinder oraz całe układy są w idealnym stanie(jak nowe/) max szczelności!!!Ja tak miałem komarek leciał 70km\h.. bardzo elastyczny moment obrotowy... Dla bardziej wyposażonych i bardziej zręcznych polecam zanieść wał korbowy na prasę rozłożyć go na dwie części i zaspawać tak by przeciwwagi były okrągłe jak u simka a nie pół okrągłe..,. da to dużo większa elastyczność i zdolność do przyśpieszenia... ponieważ zmniejszy się komora pod tłokiem i wraz z nią wzroście podciśnienie zasysu mieszanki oraz ciśnienie sprężenia pierwotnego co da większy wydmuch mieszanki nad tłoka....(polecam tę modyfikację) lecz to musi dokonać spawacz wyposażony w nowoczesna spawarkę oraz tokarki ro równego stoczenia nierówności oraz ustawienia osiowości wału. Wszystkie pytania pod nr GG 7525948... pozdro

Autor postu otrzymał pochwałę


Ostatnio edytowano 23 sie 2010, o 17:22 przez Fanatyk, łącznie edytowano 2 razy
Ortografia lukaszek033 KRS ;]


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 sie 2010, o 12:40 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:35
Posty: 1265
Lokalizacja: Jasło
Pochwały: 27
Pojazd: Komar 2350 '74r. - sprzedany
WSK 125

GG: 7060678
Województwo: Podkarpackie
Widać pojęcie jako takie masz. :P Powiedz mi jak sprawdzałeś że ten silnik ma 4KM? Oddawałeś go do hamowani? ;>

Jeśli możesz to bardzo proszę o schemat takiego cylindra. Zaznacz wszystko na obrazku. Tak będzie łatwiej to zrozumieć.

_________________
"pozdrawiam, lewa w górę, jesteśmy braćmi wszyscy..."

pavel0910-t5054.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 sie 2010, o 13:09 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2009, o 13:37
Posty: 2312
Pochwały: 25
Pojazd: Volverine
GG: 0
Województwo: Pomorskie
amper, Ciekawe xD Poczytam ;p :D

_________________
Dziadek: "... dowód na to, że fiat potrafi zrobić lepsze lepsze auto niż typowy golf 4... "
:D Italia Engine Power! :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 sie 2010, o 13:57 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2010, o 11:04
Posty: 1063
Lokalizacja: Pasłęk
Pochwały: 2
Pojazd: keeway f-act
GG: 4100499
Województwo: Warm.-maz.
ja przeczytałem :P i ciekawe, ale podobne do p. Sałka :D

_________________
Projekt keeway fact LC
80%


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 sie 2010, o 08:07 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2010, o 11:05
Posty: 28
Pochwały: 13
Pojazd: Simson s51 , MZ ETZ 251
GG: 7525948
Województwo: Łódzkie
Trafiłem na wasze forum przypadkowo... zobaczyłem ze macie pojazdy jakimi ja jeździłem w młodości... i wcześniej temat jak zwiększyć moc u komara... ale to było już zablokowane więc dodałem to byle gdzie;d Inżynieria techniczna silników zajmuje się od 3lat zawodowo i od małości już chyba w wieku 15lat amatorsko... wiem jak, że tak powiem z gów.... zrobić rakietę... ale to każdy wie co się tym interesuje... każdy umie obliczyć mając trochę wiedzy o silnikach spalinowych.... wszystkie położenia okien dla strojności np.9000obr/min.. i po wybraniu tego zakresu ustala się katy otwarcia i zamykania poszczególnych okien... do pojemności dobiera się wydech... który w silniku 2T ma bardzo duży wpływ.... oraz powierzchnie wszystkich okien... ale co ja będę się rozpisywał;p;p podane powyżej przezemnie dane sa sprawdzone prze zemnie moich kolegów którzy wrz zemną jeździli na tych motorowerach;) pare latek temu;d Co do hamowni....tak ten silnik był sprawdzany na Hamowni... osiągnął ponad 4KM przy o ile pamiętam 7200obr... 3,9Nm.... max moment obrotowy 6,12Nm przy 4150obr/min
kto umie obliczać sam policzy;p miałem gdzieś wykresy... jak znajdę to wyśle... Hamownia własnej roboty więc dokładność może być w granicach (+\- 6%) nie więcej... zrobiona prze zemnie i kolege... w celach naukowych wyszła nas dosyć tanio 800zł bo wiele części mieliśmy smi;d
A ktoś się pytał czy mogę zrobić mapę okien cylindra....?? Hmmm... Tak;) czemu nie.... napisać na GG to narysuje na karce zrobię zdjęcie i będzie git;d Do Simsona mam bardziej dopracowane ale też bardziej kłopotliwe przeróbki... Wiem ze niektórzy osiagaja moc rzedu 18KM z simka ale zato ten silnik nie jest elastyczny... robia wydech wysoko i szeroki... po co to?!!! po co 11500obr/min w sumie jest szybki... ale ja bym wolał żeby on mi ciagnoł dobrze z niskich jaki i wysokich!!! Dodam tylko do tylko dla tych co przerabiają Simsony i skracaja sów pracy poniżej 2/3 długości skoku tłoka... że jeżeli już taka krutka praca to podnieś trzeba kanały płuczące... bo wiedziałęm też na jakimś forum co koleś zrobił wydech na 25 a płuki zostawił na 37;d;d;d Brawa dla ziomka... i jeszcze to wszystko bez membrano to w sumie daje efekt taki ze wydech jest wystrojony na 12000obr/min a simek się do tylu nie wkręci;d;d;d JAK COŚ TO GG!! pozdro....

Dodano: 3 sierpnia 2010, o 14:43

PiotrekS94... Wydaje się podobne... jednak Sałek daje za wysoko Płuki! i za nisko wydech 31,5 pyzatym podnosi cylka przez co zwiększa obiętość pod tłokiem.... :!:


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 sie 2010, o 16:11 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2010, o 11:05
Posty: 28
Pochwały: 13
Pojazd: Simson s51 , MZ ETZ 251
GG: 7525948
Województwo: Łódzkie
rometlove;) masz racje co do KOMAR ... że się sypie przy swojej niemal znikomej mocy... ale komara nie tuninguje się po to by nim jezdzic nad morze tylko,żeby udowodnic ze nawet z najgorszego da się sporo wyciagnac jesli się ma trochę wiedzi i umiejetności by ja wykorzystac...
JEDNAK NIE ZGODZE się Z TYM, ŻE BEZ RURY WYDECHOWEJ PRZY SILNIKU 2T BEDZIE MOCNIEJSZY!! A NAPEWNO NIE SZYBSZY... Bo przy 2t cześć mieszanki przy otwarciu płuków i w jednej chwili wydechu wydostaje się swierza mieszanka która przy prawidłowo wystrojonym wydechu jakaś jej cześc powinna się wrucic do komory cylindra;^^
Ale z drugiej strony jest to komar;d więc wszystko możliwe;;d;d przy wysokości okna 34mm na standar;;d hehe;d;d a co do mocy simsona to ja mówiłem o silniku 50-60ccm ze 18KM widziałem simki z pojemnościa skokowa 90ccm;^^ ale wiekszych na tym skoku 44mm nie widziałem bo to duża średnica by musiała być a nie wiem czy tulej by weszła nawet po rozwierceniu karterów ;) Pozdro....


Załączniki:
Komentarz: Cylinder Komar,Romet(S-38;019;026)... Mapa okien.. wszystko opisałem w pierwszym moim poście


Komentarz: Mapa okien Dla Mateusza(jawka 90ccm)



Ostatnio edytowano 1 mar 2011, o 18:57 przez amper, łącznie edytowano 2 razy
Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 sie 2010, o 12:51 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
Nooo ja widziałem big bore4 130ccm 27KM tylko bardzo wąski zakres obrotów użytecznych gdyż z niewiadomych przyczyn strojono je na ok.12 000rpm

Można też dostac kupić cylinder 85ccm do simsona
20ps 13Nm i obrotami użytecznymi od 8000 do 13000 v-max 130

W sumie to głupota bo trzeba silnik na takich obrotach trzymać żeby jako tako jeździł więc raczej długo to wszystko nie pochodzi ale jeśli ktoś chcesz szpan i nie ma co z kasą robić ;p

Dobra wracając do tematu
W sumie to dobry pomysł z podniesieniem mocy w takim silniku do 4KM ale zastanawia mnie jedno skoro z każdego 50ccm można max osiągnąć ~10KM to dlaczego nie więcej :> Można by przecież zastosować lepsze części łożyska
Ciekawi mnie jeszcze jedno amper,
Cytuj:
i bedzie 4KM jesli cylinder oraz całe układy są w idealnym stanie(jak nowe/) max szczelności!!!Ja tak miałem komarek leciał 70km\h.. bardzo elastyczny momet obrotowy...


To skoro z 4KM można wycisnąć 70km/h i mieć dużą elastyczność przy tym
To mając 10KM można polecieć spokojnie 100 ;>


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 sie 2010, o 12:54 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2010, o 11:04
Posty: 1063
Lokalizacja: Pasłęk
Pochwały: 2
Pojazd: keeway f-act
GG: 4100499
Województwo: Warm.-maz.
TYLKO W KOMARKU TO GORZEJ JEST Z RAMĄ :p rozleci się w kawałki przy 100 km/h :P sprzęgło nie wiem czy wytrzyma

PS sry za caps

_________________
Projekt keeway fact LC
80%


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 sie 2010, o 12:57 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2009, o 13:37
Posty: 2312
Pochwały: 25
Pojazd: Volverine
GG: 0
Województwo: Pomorskie
Ramę można wzmocnić, a i na wzmocnienie sprzęgła byłby chyba jakiś sposób ;-)

_________________
Dziadek: "... dowód na to, że fiat potrafi zrobić lepsze lepsze auto niż typowy golf 4... "
:D Italia Engine Power! :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 sie 2010, o 14:21 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2010, o 11:04
Posty: 1063
Lokalizacja: Pasłęk
Pochwały: 2
Pojazd: keeway f-act
GG: 4100499
Województwo: Warm.-maz.
ze sprzęgłem ciężej, ale ramę to nie wiem jak można wzmocnic chyba nie spawając samemu bo wtedy będzie nie wyważona itp sorry za ot

_________________
Projekt keeway fact LC
80%


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net