Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 07:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 20:42 
Poziom

Dołączył(a): 31 gru 2007, o 22:16
Posty: 2297
Pochwały: 22
Pojazd: sdfjh
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Cytuj:
zwiekrzacz napięcia

chyba codziło o potencjometr ;-)
A właśnie jak by potencjometr do manetki od środka samontować i jak by się kręciło to by się zwiększaly obroty tej pseudo turbiny :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 20:46 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwały: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Województwo: Śląskie
Witeq, ale to chodzi głównie o turbo na niskich obrotach... a manetka różnie zachowuje się w różnych wartunkach, choćby na różnych biegach czy jeździe pod górkę dajesz full gaz żeby uciągnoł, rozumiesz o co chodzi? :)

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym

Dziwisz się że na forum nie ma żadnych reklam? Taki był mój cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Następną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt iż niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyichś informacji!
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 20:58 
Poziom

Dołączył(a): 10 gru 2007, o 21:31
Posty: 62
Lokalizacja: Poznań
o wykonanie się nie martwcie :D interesują mnie spostrzeżenia na temat skuteczności. Mam nadzieję, że da się coś osiągnąćxD


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2008, o 14:10 

Dołączył(a): 20 lip 2008, o 01:06
Posty: 2
Lokalizacja: Elbląg
a jak zrobisz zabudowę do tego turbo?? turbina powinna włączać się już z około 1/2 manetki ;) i licz się z tym że poziom spalania wzrośnie ci do około 4L ponieważ żeby to coś dało musisz podkręcić dawkę paliwa ;) po 2 widziałeś kiedyś turbo na oczy ?? turbina osiąga około 12 tyś obrotów ona musi być bardzo wytrzymała a wiatraczek ci nic nie da bo nie da rady pompować takiej dawki powietrza żeby zasilić układ paliwowy ;)(gaźnik)

_________________
Nie spamuj !!! Nie offtopuj!!! Moderator też człowiek więc okaż mu trochę szacunku !!!


Ostatnio edytowano 11 sie 2008, o 00:17 przez lazer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2008, o 00:03 
Poziom

Dołączył(a): 20 maja 2008, o 19:55
Posty: 103
Lokalizacja: mysłowice
Pochwały: 3
Pojazd: ogar 200 CZ350 fiat 125p
GG: 3409915
Województwo: Śląskie
Jeśli zależy Ci na wkręcaniu się na obroty wystarczy wsadzić zawór membranowy który dozuje silnikowi mieszankę tak aby się nie zalewał przez co ma kopa już od najniższych obrotów, niema zjawiska muła i po paru sekundach power tylko ciągnie od samego dołu.

Po pierwsze aby coś takiego chciało ten wiatraczek musiał by dawać naprawdę wysokie ciśnienie, którego łopatki i tak nie wytrzymią ( pomijając ze podczas spręzania powietrza wytwarza się duza ilość ciepła, dlatego turbiny są robione z zeliwa lub lekkich stopów aluminium )
po drugie taka turbina musi mieć smarowanie
po trzecie turbiny kręcą się nawet do 18000obr/min jeśli dasz za słaby "wiatraczek" będzie on tylko hamował wlot powietrza do gaźnika
po czwarte konstrukcja silnika 2T nie pozwala na stosowanie turbiny, jak wiadomo turbina wytwarza wysokie ciśnienie. Wystarczy raz przygazować i turbina wydmucha wszystkie uszczelki z silnika
Ort.//Kaminiak

_________________
http://www.cwaniak.rembertow.net/


Ostatnio edytowano 11 sie 2008, o 00:17 przez knap, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2008, o 11:40 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:01
Posty: 180
Lokalizacja: jaworzno
W dwósówach rzadko stosuje się doładowanie a już w wyjątkowych przypadkach turbiny osiowe.Zazwyczaj są to sprężarki z wirującymi tłokami (roots) napędzane od wału korbowego (doładowanie mechaniczne) .
Dają one ciśnienie nawet do 3 bar a wiatraczek z kompa jakieś 0,001
więc nie ma o czym mówić. ja bym pożócił te ............ pomysły i zainwestował w podkowę i zaworek membranowy które zwiększyły by sprężanie w skrzyni o jakieś 40%!!!
a jak już chcesz mieć koniecznie sprężarkę to wypatrz sobie małą typu roots (bardzo trudne do znalezienia) i podłącz albo do wału albo do silnika od dmuchawy z poldka.
tylko jak ci aku padnie to nie ruszysz nim z miejsca.
Ale ciekawe jak by wał wytrzymał moc która by ci to dało.
(smarowało by olejem z mieszanki)
polecam książkę ''ABC silnika dwósówowego''pana Tadeusza Rychtera
Ort.//Kaminiak


Ostatnio edytowano 11 sie 2008, o 11:48 przez bodzio666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net