Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 20:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Ten w膮tek jest zablokowany. Nie mo偶esz w nim pisa膰 ani edytowa膰 post贸w.  [ Posty: 14 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 26 sty 2014, o 21:48 

Do艂膮czy艂(a): 26 sty 2014, o 15:06
Posty: 7
Pojazd: Ogar 200
GG: 7423300
Wojew贸dztwo: Podlaskie
Prosi艂bym o rozwianie kilku moich w膮tpliwo艣ci na temat uk艂adu zap艂onowego w Ogark'u 200, a mianowicie:
1. Cewka pr膮dowa indukuje pr膮d zmienny kt贸ry jest podawany na cewk臋 wysokiego napi臋cia,
i tutaj zaczynaj膮 si臋 dla mnie schody, dlaczego pr膮d zmienny? Zrozumia艂bym je艣li by艂aby tam dioda prostownicza, no ale nie ma wi臋c cewka WN powinna zachowywa膰 si臋 jak transformator, kt贸ry podaje napi臋cie zmienne na uzwojeniu wt贸rnym no ale raczej nie o to tutaj chodzi. Czy
mo偶e magneto jest na tyle zsynchronizowane z przerywaczem, 偶e w czasie w kt贸rym ma wyst膮pi膰 zap艂on cewka jest na艂adowana maksymalnie, chocia偶 tutaj ustawienie wyprzedzenia zap艂onu mia艂oby du偶y wp艂yw na si艂臋 iskry.

2.Przerywacz jest zwarty przez ok. 270 stopni OWK, wi臋c cewka indukcyjna jest przez ten czas zwarta do masy, pozostaje kr贸tki czas do 艂adowania cewki WN. Bardziej logiczne wygl膮da艂o by je艣li krzywka mia艂aby wypuk艂o艣膰 na tych ok 270 stopniach, a jest odwrotnie, czy mo偶e fabrycznie w艂a艣nie powinna taka by膰?

Ogarek odpala, ale za du偶o 艣niegu 偶eby powiedzie膰 jak si臋 sprawuje.
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 26 sty 2014, o 22:20 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 31 sty 2013, o 13:13
Posty: 918
Pochwa艂y: 20
Pojazd: ...
GG: 997
Wojew贸dztwo: Lubelskie
Zapomnia艂e艣 po pierwsze o kondensatorze. A po drugie - JAK ale JAK cewka mia艂aby indukowa膰 napi臋cie sta艂e, po co? Cewka wysokiego napi臋cia to w zasadzie poniek膮d jest trafo. Zmienia te ~6V na oko艂o kilka kV potrzebnych do wytworzenia iskry. Zajrzyj sobie do literatury nt. podstaw elektroniki, rozwieje w膮tpliwo艣ci.

_________________
Jest: Jawa 50 typ 20p, WSK (125) M06B3, Yamaha YM 50 Breeze, FSO Polonez Caro 1.6GLi, Daewoo-FSO Polonez Kombi 1.6MPi.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 26 sty 2014, o 22:29 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 22 sty 2012, o 13:59
Posty: 13
Pochwa艂y: 1
Pojazd: Ogar 200/Jawa skuter/Mz 250 TS/Yamaha XJ 600
GG: 1349940
Wojew贸dztwo: Wielkopolskie
Kolo magnesowe jest zsynkrowany dzieki klinu na wale. Pradu zmiennego nie dociera do cewki zaplonowej poniewaz platynki sa zwarte prawie caly czas, kiedy si臋 otwieraja wlasnie nastapi ta zmiana "jakby impuls" i cewka reaguje na to produkujac prad. Dlatego istotne tez jest przerwa na platynkach aby ten czas "otwierania" by艂 odpowiedni 偶eby nie uszkodzic cewke zaplonowa lub miec za slaba iskre. Generalnie tak to wyglada, nie chcialem teraz za bardzo wnikac w szczegolach... Jakby co to pisz na priv.

Autor postu otrzyma艂 pochwa艂臋


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 26 sty 2014, o 22:42 

Do艂膮czy艂(a): 26 sty 2014, o 15:06
Posty: 7
Pojazd: Ogar 200
GG: 7423300
Wojew贸dztwo: Podlaskie
Wed艂ug mnie kondensator s艂u偶y tutaj jako baypas, zapobiega nadmiernemu powstawaniu 艂uku na stykach i nie powinien mie膰 za wiele wsp贸lnego z moimi pytaniami.

Nie powiedzia艂em 偶e cewka ma indukowa膰 napi臋cie sta艂e, z czym raczej by艂by "spory" problem. My艣l臋, 偶e nie do ko艅ca cewka zamienia te 6V, ale raczej ok 100V (tutaj podaj臋 du偶e przybli偶enie) kt贸re jest indukowane na kilka kV.

Nie rozumiem natomiast dlaczego jest taki kr贸tki czas 艂adowania cewki( a mo偶e i to wystarczy?)
Je艣li dobrze przypuszczam, 偶e magneto jest na tyle zsynchronizowane z punktem zap艂onu (tzn. w czasie zap艂onu cewka pr膮dotw贸rcza podaje akurat maksymalne napi臋cie, nie wiem jak to 艂膮dnie ubra膰 w s艂owa) to przestawienie zap艂onu b臋dzie mia艂o w艂yw na si艂臋 iskry.


fredi nie zauwa偶y艂em jak napisa艂e艣, w sumie to potwierdzi艂e艣 to czego nie by艂em pewien thx


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 26 sty 2014, o 22:44 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 31 sty 2013, o 13:13
Posty: 918
Pochwa艂y: 20
Pojazd: ...
GG: 997
Wojew贸dztwo: Lubelskie
Kondensator to NIE JEST 呕ADEN BYPASS!! Wiesz PO JAK膭 CH**ER臉 wgl u偶ywa si臋 kondensator贸w?! Masz ogromne braki w elementarnej wiedzy. Jak ju偶 m贸wi艂em - ksi膮偶ka (polecam "wyprawy w 艣wiat elektroniki" P.G贸reckiego albo "Przewodnik po elektronice" M.Ruska) to pierwsze od czego zacznij.

_________________
Jest: Jawa 50 typ 20p, WSK (125) M06B3, Yamaha YM 50 Breeze, FSO Polonez Caro 1.6GLi, Daewoo-FSO Polonez Kombi 1.6MPi.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 26 sty 2014, o 22:53 

Do艂膮czy艂(a): 26 sty 2014, o 15:06
Posty: 7
Pojazd: Ogar 200
GG: 7423300
Wojew贸dztwo: Podlaskie
Za polecenie mi lektury Piotra G贸reckiego serdeczni臋 dzi臋kuje faktycznie jest to zacna posta膰 :) lecz jego wyprawy w 艣wiat elektroniki mam ju偶 za sob膮, ch**er臋 po jak膮 u偶ywa si臋 kondensator贸w te偶 do pewnego stopnia znam, no ale w tym przypadku niestety nie widz臋 innego zastosowania ni偶 to o kt贸rym napisa艂em.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 26 sty 2014, o 22:55 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 31 sty 2013, o 13:13
Posty: 918
Pochwa艂y: 20
Pojazd: ...
GG: 997
Wojew贸dztwo: Lubelskie
mat1603 napisa艂(a):
My艣l臋, 偶e nie do ko艅ca cewka zamienia te 6V, ale raczej ok 100V (tutaj podaj臋 du偶e przybli偶enie) kt贸re jest indukowane na kilka kV.

Nie rozumiem natomiast dlaczego jest taki kr贸tki czas 艂adowania cewki( a mo偶e i to wystarczy?)


Je艣li nie zmienia to co robi? Piecze kie艂baski na grillu? Nawadnia kwiatki w ogrodzie? Tam nie ma a偶 100V, owszem jest cz臋sto wi臋cej ni偶 6V, ale nie a偶 tyle.

A cewek si臋 nie 艂aduje. 艁adowa膰 mo偶na kondensator. Poza tym - cewki szybko si臋 indukuj膮.

_________________
Jest: Jawa 50 typ 20p, WSK (125) M06B3, Yamaha YM 50 Breeze, FSO Polonez Caro 1.6GLi, Daewoo-FSO Polonez Kombi 1.6MPi.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 26 sty 2014, o 22:56 
Weteran
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 22 cze 2009, o 13:36
Posty: 1070
Lokalizacja: Tuszyn
Pochwa艂y: 14
Pojazd: Romet 50-T1,Simson S51B
GG: 6268096
Wojew贸dztwo: 艁贸dzkie
ja tam nie wiem,poco dr膮偶y膰 temat,dzia艂a to dzia艂a,kondesator jest poto aby gromadzi艂 nadmiar energi dzi臋ki temu styki przerywacza nie s膮 tak obci膮偶one,nie wiem dziwi cie to 偶e motorowery maj膮 pr膮d zmienny w zap艂onach a auta ju偶 nie?

_________________
Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Komar 2350>Simson SR50>Dezamet 756.2 "Stella">RometChart 210>Romet Kadet 780>Romet Pegaz 750>Romet Pony M2>Honda Vision>Romet Ogar 200>Romet Pony 301>Yamaha DT 50 MX>Romet Chart 210>Simson S51 ENDURO>Derbi Senda SM>Simson S51B Romet 50 T1 Romet Ogar 200

Ca艂e zycie na pi偶dzikach


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 26 sty 2014, o 23:13 

Do艂膮czy艂(a): 26 sty 2014, o 15:06
Posty: 7
Pojazd: Ogar 200
GG: 7423300
Wojew贸dztwo: Podlaskie
Dok艂adnie to mnie dziwi, a raczej dziwi艂o 偶e "maj膮 pr膮d zmienny w zap艂onach" jestem przyzwyczajony do konstrukcji jaka jest w samochodzie. Zapyta艂em si臋, bo nie wiedzia艂em czy posk艂ada艂em to tak jak by膰 powinno.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 26 sty 2014, o 23:57 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 22 sty 2012, o 13:59
Posty: 13
Pochwa艂y: 1
Pojazd: Ogar 200/Jawa skuter/Mz 250 TS/Yamaha XJ 600
GG: 1349940
Wojew贸dztwo: Wielkopolskie
mat1603 napisa艂(a):
Dok艂adnie to mnie dziwi, a raczej dziwi艂o 偶e "maj膮 pr膮d zmienny w zap艂onach" jestem przyzwyczajony do konstrukcji jaka jest w samochodzie. Zapyta艂em si臋, bo nie wiedzia艂em czy posk艂ada艂em to tak jak by膰 powinno.


Maja "zmienny" w zaplonach bo jest o wiele taniej od alternatora ktorego jest niepotrzebny do takiego zaplonu i dwie zarowki. Nie ma alternatora, nie ma akumulatora : sa niskie koszty utrzymania.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Ten w膮tek jest zablokowany. Nie mo偶esz w nim pisa膰 ani edytowa膰 post贸w.  [ Posty: 14 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegl膮da forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten dzia艂: Brak zidentyfikowanych u偶ytkownik贸w i 10 go艣ci


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net