Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 19 kwi 2024, o 16:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 13 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 1 maja 2012, o 06:53 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 12 maja 2011, o 19:41
Posty: 10
Pojazd: Romet Ogar 205
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
Witam serdecznie wszystkich U偶ytkownik贸w.

Mam pewien problem, mianowicie w moim Ogarku 205 brakuje wielu kabli, co wi臋cej zbita jest przednia lampa i tylna r贸wnie偶. Czyli elektryka nie jest kompletna. Mimo to chcia艂bym uruchomi膰 silnik (kt贸ry jest dobry) "na kr贸tko", wiecie chodzi mi o to, czy da si臋 w iskrowniku ustawi膰 tak, 偶eby Ogar odpala艂 za ka偶dym razem, a gasi艂bym go zdj臋ciem fajki ze 艣wiecy. Gdyby to uda艂o mi si臋 zrobi膰, to potem zaj膮艂bym si臋 zrobieniem na nowo instalacji elektrycznej. Z g贸ry dzi臋kuj臋 za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 1 maja 2012, o 09:31 
VIP
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2010, o 23:24
Posty: 2080
Lokalizacja: Osiek
Pochwa艂y: 63
Pojazd: Romet Ogar200 :D
GG: 37457511
Wojew贸dztwo: Warm.-maz.
Yyy no nawet nie musisz mie膰 elektryki, byle by艂a iskra to kopiesz i chodzi tylko jak zgasi膰 to fajke zdejmij ale najpierw sprawd藕 czy nie ma przebicia bo ja ju偶 si臋 tak z艂apa艂em :D

_________________
Mgr130 napisa艂: "Gdzie Aleksandr贸w sze艣膰 tam ... 偶aden silnik nie chodzi
Gdzie mechanik贸w sze艣膰 tam Aleksandra nie ma"
xD


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 1 maja 2012, o 09:47 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 12 maja 2011, o 19:41
Posty: 10
Pojazd: Romet Ogar 205
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
No w艂a艣nie, a co z tym (niebieskim) kablem co wychodzi od cewki WN, nie powinien on by膰 pod艂膮czony do obudowy silnika albo ramy (masa). I jeszcze jedno, powiedzcie mi jak w iskrowniku wszystko powinno by膰 odizolowane tak, aby nigdzie nie by艂o przebicia tzn. kondensator (jest od Fiata 126p), przerywacz, cewka WN, bo czyta艂em gdzie艣 偶e powinny by膰 w niekt贸rych miejscach jakie艣 podk艂adki, tylko nie wiem jakie i gdzie.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 1 maja 2012, o 10:29 
Mo偶esz pod艂膮czy膰 tylko mas臋 np. do silnika.


G贸ra
  
 
PostNapisane: 1 maja 2012, o 11:16 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 12 maja 2011, o 19:41
Posty: 10
Pojazd: Romet Ogar 205
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
A co je艣li mam iskr臋 (jasnoniebieska) i tego kabla nie mam pod艂膮czonego do masy, to czy przez to nie mog臋 odpali膰 silnika, bo taka sytuacja w艂a艣nie u mnie wyst臋puje ?


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 1 maja 2012, o 14:07 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 20 lip 2011, o 19:21
Posty: 93
Pochwa艂y: 2
Pojazd: Romet Ogar200
GG: 31915683
Wojew贸dztwo: Pomorskie
Do silnika jest tylko po to potrzebny pr膮d aby byla iska. Skoro jest to co za problem.? >.<
Ustaw zaplon, gaznik, sprawdz stan cykindra i pierscieni.

_________________
http://www.besty.pl/1075464


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 maja 2012, o 06:27 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 12 maja 2011, o 19:41
Posty: 10
Pojazd: Romet Ogar 205
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
Witam ponownie. Mam nadziej臋, 偶e wybaczycie mi t膮 kilkudniow膮 nieobecno艣膰.
No wi臋c uda艂o mi si臋 go odpali膰. Powodem tego, 偶e nie chcia艂 wcze艣niej odpali膰 by艂o to, 偶e ten kabel co idzie od cewki WN nie by艂 pod艂膮czony do przerywacza (kondensator oczywi艣cie by艂 pod艂膮czony) i iskra kt贸ra wydawa艂a si臋 dobra, pod wp艂ywem kompresji w cylindrze zanika艂a. Teraz mam ju偶 mniejszy problem, a mianowicie po raczej dobrym ustawieniu zap艂onu i standardowych ustawieniach ga藕nika Ogara ci臋偶ko jest odpali膰. Z ka偶dym kolejnym kopni臋ciem s艂ycha膰 coraz wi臋cej prykni臋膰, tzn. np. po pierwszym nic, po trzecim 2 prykni臋cia, po sz贸stym 5, a po dziesi膮tym ju偶 wchodzi w obroty i musz臋 da膰 mu co najmniej po艂ow臋 gazu 偶eby go utrzyma膰 na chodzie bo gdy puszcz臋 gaz to on po woli jakby s艂ab艂 do pewnego momentu a偶 zga艣nie. Co to mo偶e by膰 ?

ps. olej jaki mieszam z paliwem to taki od pilarki Stihl w stosunku 1:3 i paliwa nie ma p贸ki co w baku (nie jestem pewny co do tego oleju), tylko ze strzykawki wpuszczam bezpo艣rednio do szlaufika


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 maja 2012, o 08:04 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 3 maja 2012, o 12:20
Posty: 31
Pojazd: Romet Ogar 200 '88
GG: 0
Wojew贸dztwo: Ma艂opolskie
piotrze napisa艂(a):
Witam ponownie. Mam nadziej臋, 偶e wybaczycie mi t膮 kilkudniow膮 nieobecno艣膰.
No wi臋c uda艂o mi si臋 go odpali膰. Powodem tego, 偶e nie chcia艂 wcze艣niej odpali膰 by艂o to, 偶e ten kabel co idzie od cewki WN nie by艂 pod艂膮czony do przerywacza (kondensator oczywi艣cie by艂 pod艂膮czony) i iskra kt贸ra wydawa艂a si臋 dobra, pod wp艂ywem kompresji w cylindrze zanika艂a. Teraz mam ju偶 mniejszy problem, a mianowicie po raczej dobrym ustawieniu zap艂onu i standardowych ustawieniach ga藕nika Ogara ci臋偶ko jest odpali膰. Z ka偶dym kolejnym kopni臋ciem s艂ycha膰 coraz wi臋cej prykni臋膰, tzn. np. po pierwszym nic, po trzecim 2 prykni臋cia, po sz贸stym 5, a po dziesi膮tym ju偶 wchodzi w obroty i musz臋 da膰 mu co najmniej po艂ow臋 gazu 偶eby go utrzyma膰 na chodzie bo gdy puszcz臋 gaz to on po woli jakby s艂ab艂 do pewnego momentu a偶 zga艣nie. Co to mo偶e by膰 ?

ps. olej jaki mieszam z paliwem to taki od pilarki Stihl w stosunku 1:3 i paliwa nie ma p贸ki co w baku (nie jestem pewny co do tego oleju), tylko ze strzykawki wpuszczam bezpo艣rednio do szlaufika




Takie s膮 ju偶 ogary ;D, spr贸buj zapali膰 go na pop臋d. tzn. Wbijasz 2 bieg, wy艂膮czasz sprz臋g艂o, biegniesz z motorowerem puszczasz sprz臋g艂o i dajesz gazu ;) I odpala.

_________________
Posiadam Ogar 200 z 88 roku jej


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 maja 2012, o 08:49 
Weteran
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 maja 2010, o 12:47
Posty: 1263
Lokalizacja: Przedbojewice
Pochwa艂y: 25
Pojazd: Romet Ogar 200 88'
Audi 80 b3 1.8s 90'

GG: 16013509
Wojew贸dztwo: Kuj.-pom.
1:3 ? Za du偶o oleju! Chyba 偶e si臋 pomyli艂e艣 i mia艂o by膰 1:30 to ok. Jak tak powoli si臋 wkr臋ca to s膮 dwie mo偶liwo艣ci:
1.藕le ustawiony zap艂on - wyregulowa膰 porz膮dnie
2.藕le ustawiony ga藕nik - dostaje za du偶o paliwa, 艣ci膮gnij filtr powietrza, je艣li bd chodzi艂 lepiej, to bierz si臋 za ga藕nik, je艣li bez zmian - jedziesz z zap艂onem :)

_________________
Autor postu jest autorem postu
Moje maszynki:
Ogar
Mondziak
Astra
Audi 80


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 maja 2012, o 09:42 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 12 maja 2011, o 19:41
Posty: 10
Pojazd: Romet Ogar 205
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
Rzeczywi艣cie mia艂em na my艣li 1:30. Wiecie, jak podlej臋 mu bezpo艣rednio pod 艣wiec臋 to chodzi bez zarzutu, tak偶e wydaje mi si臋, 偶e p贸ki co zap艂on ujdzie. To zapewne wina ga藕nika bo jak wstrzykuj臋 paliwo do szlaufika, to ga藕nik poch艂ania go tyle, 偶e a偶 z niego wycieka. Pewnie zawiesza si臋 p艂ywak, wi臋c wypolerowa艂em komor臋 p艂ywakow膮 i przeczy艣ci艂em ca艂y ga藕nik. Teraz si臋 suszy. A mo偶ecie mi powiedzie膰 o co chodzi z tym zatapiaczem i t艂oczkiem, bo nie bardzo wiem w kt贸r膮 stron臋 mam odwr贸ci膰 ten cypel od zatapiacza i nie mog臋 skuma膰 po co s膮 na tym t艂oczku te trzy rowki ?


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 13 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegl膮da forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten dzia艂: Brak zidentyfikowanych u偶ytkownik贸w i 1 go艣膰


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net