Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

223 LC90ccm...
http://www.forum.ogar200.pl/223-lc90ccm-t10656.html
Strona 1 z 32

Autor:  spun_14 [ 17 gru 2011, o 17:47 ]
Tytuł:  223 LC90ccm...

Witam.
Jak pewnie wiecie lub i nie, jakiś rok temu zacząłem kolejny projekt silnika 223 tym razem chłodzonego cieczą 90ccm.
Później przyszedł mały kryzys i jakiś miesiąc temu wznowiłem prace, które teraz idą pełnym pyskiem..
Kupiłem cylinder z głowicą NSR125




Tulej




Tłok MTX 51mm


Gaźnik Mikuni 26mm



Membrane AM6


Prace ruszyły.
Więc początkowo skupiłem się na cylindrze.
Zrobiłem mapkę, nawierciłem otwory w tulei i zacząłem robić okno wydechowe.


Cylinder został wyrównany z dołu, a góra została obcięta, w celu wyrównania wysokości okien. Całość czeka na spawanie





Kolejna sprawa to kartery. Pierwotnie miały zostać nadlane ciekłym aluminium, jednak po nieudanej próbie sprowadziłem nowe i również czekają na spawanie.

Początkowo chciałem zastosować krótszy korbowód, dużo krótszy, bo aż o 25mm!! jednakże niesie to za sobą stoczenie przeciwwag o 20mm! Więc po burzliwych naradach odpuściłem sobie ten pomysł..
Całość wyglądała by trochę strasznie ;P



Postanowiłem więc, że korbowód będzie o dł. 96mm a przeciwwagi zostaną stoczone na 95mm.
Oczywistą rzeczą jest, że będzie wypełnieni skrzyni korbowej.

To chyba na razie chyba tyle, proszę pytać w razie jakichś niejasności..
Na razie wszystko jest w fazie prac więc czekam na jakieś ciekawe propozycje z tym związane.
Jestem otwarty na konstruktywną krytykę. :)




+ 23-12-2011

Cyl napawany



Będe musiał dać do roztoczenia a resztę chyba elektrodą napawam tzn na bokach okien, ale to dopiero po roztoczeniu..
Głowica muszę dać do napawania i będę toczył myślę po nowym roku..

To są wały. Od góry seria, środkowy ten co ja będę miał (fi 95mm) trzeci od góry taki testowy (fi 80mm)
Wczoraj wieczorem również machałem nad wydechem..

Na razie wygląda to tak, dzisiaj myślę że zrobię też płuki, jak nie będą stawiały oporu to może wszystkie..
Na koniec czopy stopy korbowodu.

Materiał 34HNM. Teraz jeszcze tylko hartownia, szlifiernia i mogę wały składać.




Co do ramy to na razie tylko takie fotki..
O tym założę inny temat, ale dopiero jak będzie wszystko zrobione i przyjdzie pora na malowanie..








+ 02-01-2012
Tydzień temu skończyłem okienka i dostałem głowice..






Tulej jest skończona, jednak z uwagi na to wszystko postanowiłem bossport poszerzyć z obecnych 15mm do 20mm i podnieść o 0.5mm.

Elektrody do aluminium ;)




Ciekawe czy zgadniecie czemu to służy ;>





+ 14-05-2012
Więc tak napawałem kartery i odebrałem już od kolesia, który mi je równał na szlifierce do płaszczyzn.
Teraz wysyłam do frezowania gniazda na cylinder..











To jest plan tego wszystkiego..


+ 06-08-2012
W czwartek dostałem kartery z frezowania i wytoczony cylinder..
Cylinder jeszcze jakoś ujdzie..



Ale kartery to jest porażka... Była podkładka 5mm grubości. kartery miały być sfrezowane tylko 2mm na styku z cylindrem, no ale gdzieś tam był błąd w obliczeniach brakowało 3mm, a paczka już została wysłana. Chciałem zebrać te 3mm z cylindra, jednak zapomniałem że jest tam ta rurka.. no i kartery zostały sfrezowane 5mm z czoła.. cała podkładka niepotrzebnie tam poszła ;p dziury wyskoczyły ..=D masakra jednym słowem.




Teraz muszę podnieść zawór o jakieś 5-6mm żeby tą dziurę załatać.. napawam te ubytki jeszcze raz zrobię fajne zasilanie kanałów, spasuje okienka w tulei z tymi w cylindrze, wprasuje tuleje i wyśle do szlifu/honowania razem z karterami do ponownego wyrównania powierzchni po tym łataniu dziur i będzie git malinka...


Ale całość jak dla mnie się zajebiście prezentuje!! =D






+ 06-01-2013
Martwicie się o sprzęgło.
Kosz z hondy nx125. Powinien wytrzymać. ;)





Co do karterów, to strasznie mi się nie podobały, więc kupiłem cały silnik, z którego kartery pójdą do spawania już tigiem ;)





Wypełnienie komory korbowej.




Głowica po toczeniu.




+ 02-06-2013
Nowe kartery nowo napawane i wyrównane.









Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez mojej wiedzy i zgody!

Kto dalej nie wierzy że to pojedzie ?!=D

Autor:  Gonzo90 [ 17 gru 2011, o 17:50 ]
Tytuł:  Re: Przygotowanie do sezonu 2012 - 223LC

A jak się będzie miała do tego skrzynia? Pewnie myślałeś już nad tym więc podziel się z nami. Ambitna konstrukcja.

Autor:  spun_14 [ 17 gru 2011, o 17:55 ]
Tytuł:  Re: Przygotowanie do sezonu 2012 - 223LC

No myślałem. Skrzynia niestety zostanie.. W przyszłości może będzie coś w stylu przespawania bebechów..

Autor:  bartek66977 [ 17 gru 2011, o 18:02 ]
Tytuł:  Re: Przygotowanie do sezonu 2012 - 223LC

Ciekawią mnie osiągi i spalanie :-)

Autor:  Addadko [ 17 gru 2011, o 18:02 ]
Tytuł:  Re: Przygotowanie do sezonu 2012 - 223LC

Nie myślałeś modernizować karterów pod skrzynię od CZ? Powstało kilka "prototypów":






Autor:  spun_14 [ 17 gru 2011, o 21:12 ]
Tytuł:  Re: Przygotowanie do sezonu 2012 - 223LC

Wiem widziałem. Właśnie o tym mówiłem tylko nie chodziło mi o odlew nowych (bo z tym u mnie nie za dobrze :P ), tylko o wspawanie wnętrza, tylko nie tyle skrzyni z CZ, co z jawy 90, Ale dla chcącego nic trudnego. ;)

Co do osiągów szacowana moc to około 20KM. Spalanie w tej sytuacji jest nie istotne ;)

Autor:  balon1996 [ 17 gru 2011, o 21:21 ]
Tytuł:  Re: Przygotowanie do sezonu 2012 - 223LC

Widzę że będzie na prawdę GRUBO. Ale z tą skrzynią to trzeba coś pomyśleć. Jaki zapłon? I to jest ten sam silnik co miał wlot od razu do komory zrobiony??

Autor:  spun_14 [ 17 gru 2011, o 22:40 ]
Tytuł:  Re: Przygotowanie do sezonu 2012 - 223LC

Skrzynią bym się tyle nie martwił co sprzęgłem, ale na to też mam rozwiązanie ;]
Jak pewnie wiecie niemcownia zrobiła sima 46KM i skrzynia jakoś się im na razie nie rozpadła ;)
Zapłon chyba bezstykowy, ale jeszcze się tym nie martwię, bo zanim silnik skończę to...
To nie jest ten silnik co miał bezpośrednie napełnianie. Ten z bezpośrednim jest wsadzony w takiej małej koczce i ma się dobrze ;)
Ten będzie kolejnym do mojej kolekcji :D

Autor:  Mc.Ruzga [ 17 gru 2011, o 22:55 ]
Tytuł:  Re: Przygotowanie do sezonu 2012 - 223LC

Jaka cena takiego "remontu"?

Autor:  spun_14 [ 17 gru 2011, o 23:06 ]
Tytuł:  Re: Przygotowanie do sezonu 2012 - 223LC

dżentelmeni nie gadają o pieniądzach ;)

Strona 1 z 32 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/