Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Ustawienie zapłonu problem
http://www.forum.ogar200.pl/ustawienie-zap-onu-problem-t16965.html
Strona 1 z 1

Autor:  WojtaS [ 12 lut 2016, o 15:03 ]
Tytuł:  Ustawienie zapłonu problem

Witam, mam problem z zapłonem ale o tym troszkę dalej. Najpierw pytanie, może być dla nie których śmieszne ale po prostu nie znam się jeszcze na jawowskim silniku.
Po zdjęciu iskrownika to co się kręci (magneto?) jak kręcę wałem trochę krzywo chodzi, szczególnie jak ustawiam GMP trochę przeskakuję (i ciężko ustawić) to normalne czy coś jest pokrzywione?
Druga sprawa ustawiając zapłon, (robię to za pomocą miernika, odłączam wszystko od odizolowanej śruby w przerywaczu i w miejsce tego podpinam jeden styk miernika, drugi na masę). w GMP rozwarcie przerywacza na 0,4 szczelinomierzem cofam wał ale zapłon za szybko się załącza. Kręcę podstawą iskrownika na maksa w lewo to i tak maksymalne ustawienie zapłonu wynosi 1,2 mm a nie 2 mm jak piszą że ma być. Dodam że założyłem nowy przerywacz.


(Ogara mam nie długo, wcześniej też miałem problemy z którymi nie mogłem sobie poradzić ale poszedł do mechanika i hulał dalej teraz znów go coś boli, majster tamten co robił mówił że zapłon czasami się przestawia)

Autor:  bartek0041 [ 12 lut 2016, o 15:35 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu problem

ustawianie-zap-onu-w-silniku-jawa-223-t12602.html

Autor:  WojtaS [ 12 lut 2016, o 15:58 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu problem

próbowałem tymi sposobami ale nie idzie mi dlatego stosuje miernik i czujnik zegarowy, wydaje mi się też że jest w taki sposób dokładniej. na jesień ustawiłem w ten sposób i było, tyle że teraz zmieniłem przerywacz bo tamten był wytarty i nie wiem czemu ale nie mogę ustawić. a co z pierwszym pytaniem?

Autor:  plusminus [ 13 lut 2016, o 16:36 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu problem

GMP nie wyznacza najwyższego wzniosu krzywki. Ustaw krzywkę organoleptycznie i od tego punktu bierz 0,4mm, dopiero wtedy ustawiaj zapłon.

Autor:  Paul Rometowiec [ 13 lut 2016, o 18:15 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu problem

A wycięcie na krzywce i magnecie, to Ci się zgadza. Sprawdź to.

Autor:  WojtaS [ 15 lut 2016, o 14:43 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu problem

plusminus napisał(a):
GMP nie wyznacza najwyższego wzniosu krzywki. Ustaw krzywkę organoleptycznie i od tego punktu bierz 0,4mm, dopiero wtedy ustawiaj zapłon.

Robię tak ustawiam w momencie największego rozwarcia przerywacza i od tego cofam 2mm ale dalej zapłon za szybko się załącza i brakuję miejsca do przekręcenia całego aparatu zapłonowego.

A wcięcie na krzywce i magnecie się zgadzają, tzn. pokrywają się. To dobrze tak?

Autor:  Paul Rometowiec [ 15 lut 2016, o 15:13 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu problem

Jak się pokrywają to dobrze, nic nie ruszaj!
Więcej mnie nic do głowy nie przychodzi.

Autor:  WojtaS [ 15 lut 2016, o 20:28 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu problem

te 7 zł zainwestuje w następny przerywacz może ten jaki chiński... bo zakładam stary mogę ustawić zapłon, opóźnić, przyśpieszyć tyle że już jest za bardzo wytarty...

a co z tym pytaniem moim, normalne to?
Cytuj:
Po zdjęciu iskrownika to co się kręci (magneto?) jak kręcę wałem trochę krzywo chodzi, szczególnie jak ustawiam GMP trochę przeskakuję (i ciężko ustawić) to normalne czy coś jest pokrzywione?

Autor:  bartek0041 [ 15 lut 2016, o 20:43 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu problem

Według mnie jest dobrze bo jak by tak nie było to platyny by się nie rozwierały albo by były w jednym położeniu ale dokładnie to nie pamiętam.

Autor:  Przemas [ 16 lut 2016, o 00:07 ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu problem

Ten przeskok jest raczej normalny, też tak mam. Jak się nie myle jest spowodowany oddziaływaniami magnetycznymi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/