Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Kopka,silnik 223,praca na lzuie
http://www.forum.ogar200.pl/kopka-silnik-223-praca-na-lzuie-t17051-10.html
Strona 2 z 2

Autor:  enthusiastic [ 1 cze 2016, o 19:08 ]
Tytuł:  Re: Kopka,silnik 223,praca na lzuie

Ok, dzięki za wyjaśnienie. Pierwszy raz słyszę o czymś takim... A w tej sytuacji co dzieje się z innymi biegami? Bo chyba wpływa to nie tylko na "2"..

Autor:  plusminus [ 1 cze 2016, o 23:07 ]
Tytuł:  Re: Kopka,silnik 223,praca na lzuie

Wpływa to na pierwszy bieg, że jest o wiele krótszy, ale za to trzeci bieg jest dosyć długi. Ot taka ciekawostka. Kilka razy też tak to cholerstwo złożyłem. Ale te biegi nie mają wpływu na pracę kopki. Bardziej skupiłbym się na wałku pośrednim i grzechotce, która na nim jest. Możliwe, że to jest przyczyną obydwu problemów jakie opisałeś.

Autor:  Greg92PL [ 5 lis 2017, o 21:23 ]
Tytuł:  Re: Kopka,silnik 223,praca na lzuie

No dobra,dzięki za wskazówki. Silnik i tak muszę połowić,jak dostanę wolne w pracy postaram się to zrobić i opisać tutaj co z tego wyszło.

Silnik pracuje już normalnie,okazało się,że przytkało dyszę niskich obrotów. W korpusie gaźnika musiał być jakiś syf,przed pierwszym odpaleniem gaźnik dokładnie czyściłem. Po wyczyszczeniu silnik już pyrka na niskich obrotach. Wcześniej zasilany był głównie z dyszy głównej,zalewało go,przez co pracował jak pod obciążeniem

Dodam od siebie,że w Jawach 350 TS również były 2 skrzynki - jedna z nich miała normalne przełożenia,druga 2 bieg dłuższy,3 krótszy.
Moja TS ma akurat normalną skrzynkę,która jest baaardzo krótka przy DellOrto i CDI:P

Dodano: 24 czerwca 2016, o 12:18

Dopiero teraz silnik od ogara rozłożyłem. Wszystko wygląda jak trzeba. Grzechotka cała. Wszystkie tryby założone jak trzeba. Aparat bez luzów. Wodzik prosty. "kiełek"(łapka do zmiany biegów,zapomniałem,jak się to nazywa:P) cały,sztywno trzyma koła zębate,włożony poprawnie(odwrotnie chyba nie da się go założyć)...
Nie znalazłem problemu. Ktoś ma pomysł gdzie szukać?
Dodam,że jak się pochyliło ogarka to wbijał się pół-bieg - któryś tryb zahaczał o coś i w efekcie co któryś obrót wałka napęd się "załączał" - zachowywał się jak na biegu...

Dodano: 6 października 2016, o 21:03

Witam ponownie
Otóż grzechotka kopki miała dziwne podtoczenie pod wałek przez co za blisko trybu 3 biegu się znajdowała i "zahaczała" o nią przez co szarpał silnik i skrzynka. Po podłożeniu podkładki i wyrównaniu grzechotki problem z kopką i skrzynką biegów znikł. Wszystko działa jak należy.
Temat do zamknięcia:)

Dodano: 5 listopada 2017, o 21:23

Problem rozwiązany. Silnik pracuje tak jak trzeba. Winowajca - zużyte gniazdo łożyska na wałku głównym(sprzęgłowym) oraz zbyt ciasne pasowanie tulei przelotowej do wałka skrzynki biegów. Temat do zamknięcia

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/