Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Test motoroweru Romet Ogar 200
http://www.forum.ogar200.pl/test-motoroweru-romet-ogar-200-t3934.html
Strona 1 z 5

Autor:  Baton [ 28 mar 2010, o 12:49 ]
Tytuł:  Test motoroweru Romet Ogar 200

Nie tak dawno temu napisałem artykuł pt. "Test motoroweru Romet Ogar 200".
Na blogu motorowery.net jest on dostępny od 19.01.2010r. Jednak nie sądzę, aby wszystko go przeczytali :)

Zapraszam więc do czytania:


Witam wszystkich czytelników strony !
Dzisiaj postanowiłem wykonać pewien test motoroweru. Tym motorowerem jest jeden z najpopularniejszych motorowerów spod stajni srebrnego pegaza, a mianowicie Romet Ogar 200.

Ogar 200 jest wyposażony w czeski silnik jawa 223, który był również stosowany w motorowerze Jawa 50. Szczegółowe dane techniczne znajdziecie poniżej:

* Silnik – dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
* Pojemność – 49,9 cm3
* Ilość kanałów płuczących – 2
* Ilość pierścieni na tłoku (oryginalnie) – 2- 3
* Moc nominalna – 2 KM przy 4500obr./min(wersja blokowana) 3,5KM przy 6500obr/min.(wersja nieblokowana)
* Stopień sprężania – 9,2
* Gaźnik – JIKOV 2917 PSb
* Przepustowość dysz – 65 i 35 (wersja blokowana) oraz 68 i 38 (wersja nieblokowana)
* Skrzynia biegów – trzybiegowa
* Instalacja elektryczna – 6V – 20W
* Świeca zapłonowa – F80 Iskra (Czasem w książkach zaleca się świecę ISKRA F95)
* Śr. zużycie paliwa – 3 l/100km
* Pojemność zbiornika – 7l + 2l rezerwy
* Nominalna prędkość maksymalna – 50 km/h
* Masa silnika w stanie suchym – ok. 12 kg
* Masa motoroweru w stanie suchym – 60 kg
* Średnica kół – 17″
* Długość – 1850 mm
* Szerokość – 650 mm
* Wysokość – 1050 mm
* Rozstaw kół – 1200 mm

Silnik to bardzo stara, ale za to trwała konstrukcja którą stosowano już w latach 60, silnik jest bardzo podatny i prosty w tuningu.
W większości tuning tego silnika polega na powiększeniu lub dorobieniu kanałów płuczących i zastosowaniu gaźnika o większej gardzieli.

Dosyć tych danych zacznijmy test !

OPIS:
Ogar jest to motorower na szosę, motorower jest już wręcz kultowy, nie ma chyba osoby która chociaż trochę interesuje się motorowerami i nie zna Ogara 200. Wyjątkowa linia nadwozia, jedyny w swoim rodzaju zbiornik paliwa i doskonałe proporcje to ogromne atuty tego pojazdu. Wszystko wygląda fantastycznie. Po podejściu bliżej motorower nie jest wcale za mały, ani za duży, poradzi sobie na nim osoba o wzroście 160cm, jak i ktoś kto ma 185cm.

OSIĄGI
Osiągi wersji dławionej oscylują w granicach 45-50km/h, zadbany i odblokowany ogar 200 potrafi jechać z realną prędkością 55-60 km/h, nieliczni twierdzą że ich ogar jedzie 70km/h, ja w to nie wierzę i mam nadzieję, że wy też, osobiście nie spotkałem się z ogarem który porusza się z prędkością większą niż 65km/h. Pamiętajcie, ogar 200 to nie ścigacz !

OGAREM NA CODZIEŃ
Zadbany Ogar 200 doskonale nadaje się do jazdy na codzień, gdyż silnik zawodzi bardzo rzadko, a najczęstsze usterki można naprawić śrubokrętem, jednym kluczem i kluczem do świec. Jadąc po ulicy reakcja przechodniów jest bardzo zróżnicowana, niektórzy przechodnie widząc ogara na ulicy mają uśmiech na twarzy i pozdrawiają nas machając do kierowcy, a niektórzy wręcz się śmieją. Podsumowujący, nie ma osoby która by się za nami nie oglądała. Zawieszenie na polskie drogi jest niestety za twarde, przednie zawieszenie ma za mały skok i często na dziurach dobija do samego końca, tylne zawieszenie nie jest natomiast takie złe. Hamulce, skrótem, przedni jest fatalny, natomiast tylny jest o wiele lepszy.

AWARYJNOŚĆ

Awaryjność zależy od konkretnego egzemplarza, jeżeli egzemplarz jest zadbany to pojeździ miesiące bez żadnej interwencji, a jeżeli nie jest zadbany to może być też tak, że nie będzie tygodnia bez usterki. Najczęstsze usterki to m.in zapchane dysze i spalony kondensator, owe usterki można usunąć w maksymalnie 10 minut.

FINANSE
Spalanie ogara oscyluje w granicach 3.5l, więc zakładając że litr benzyny bezołowiowej kosztuje 4.20zł, to 100km zrobimy za cenę jedynie 14.70zł.
Ceny ogara 200 są przeróżne. Za naprawdę zadbany egzemplarz trzeba dać ok. 550zł, ale może się też trafić zadbany egzemplarz za ok. 300zł. Przy kupnie Ogara 200 nie warto oszczędzać, czasami te 250zł, może się zwrócić szybciej niż sądzicie.

PODSUMOWANIE

Ogar 200 jest idealnym pojazdem na początek swojej przygody z jednośladami, a małe spalanie i niewygórowana cena czynią go łakomym kąskiem dla wszystkich niezarabiających osób (czyt. nastolatków).
Z czystym sumieniem mogę go polecić osobom które mają ograniczony budżet, a chcą jeździć pojazdem który jest rzadko spotykany na naszych drogach.


Oczywiście prawa autorskie mam, bla bla bla...

Autor:  Knypas [ 28 mar 2010, o 13:15 ]
Tytuł:  Re: Test motoroweru Romet Ogar 200

Rzadko może w mieście ale na prowincjach nie jest tego tak mało. I to 3.5 litra to nie wiem czy to małe spalanie jak na motorower prędzej bym powiedział, że średnie.
No poradnik ciekawy dosyć i warty przeczytania :) .

Autor:  Baton [ 28 mar 2010, o 14:16 ]
Tytuł:  Re: Test motoroweru Romet Ogar 200

Knypas napisał(a):
Rzadko może w mieście ale na prowincjach nie jest tego tak mało. I to 3.5 litra to nie wiem czy to małe spalanie jak na motorower prędzej bym powiedział, że średnie.


Owszem 3.5 litra to spalanie średnie, ale jeżeli chodzi o silnik dwusuwowy to jest jak najbardziej zadawalające ;]

Autor:  Fanatyk [ 28 mar 2010, o 14:20 ]
Tytuł:  Re: Test motoroweru Romet Ogar 200

Dobra robota <piwo>
Namęczyłeś się Baton, co? :D

Autor:  OJS [ 28 mar 2010, o 14:28 ]
Tytuł:  Re: Test motoroweru Romet Ogar 200

Skopiował z motorowery.net! :-/

Autor:  Refined [ 28 mar 2010, o 14:36 ]
Tytuł:  Re: Test motoroweru Romet Ogar 200

Ale musiał go napisac,chyba

Autor:  Witeq [ 28 mar 2010, o 14:36 ]
Tytuł:  Re: Test motoroweru Romet Ogar 200

OJS, jak skopiował jak on to tam zamieścił :-o :-P

Autor:  Romecik22 [ 28 mar 2010, o 15:18 ]
Tytuł:  Re: Test motoroweru Romet Ogar 200

Ja nie wiem jak dla was ale dla mnie spalanie 3.5 litra to dużo,jak jeździłem 50-t-1 to spalanie było małe ok. 2.5 litra a komarem to już w ogóle niskie około 2 litrów ;-) . Fajne podsumowanie i na prawdę szczera,a nie jak niektórzy mówią o ogarze :->

Autor:  mati931 [ 7 kwi 2010, o 19:19 ]
Tytuł:  Re: Test motoroweru Romet Ogar 200

Z wszystkim się zgodzę możliwe że niektóre ogary lecą 70km/h jeśli tylko mają większe cylindry i owiewkę i jadą po dobrej drodze z góry to na pewno poleci 70km/h.

Ale mam pewne pytanie co do spalania czy to prawda że ogar na dotarciu pali więcej bo ja podejrzewam że mój po polu pali więcej niż 3.5l może to zależy od tego że jest na dotarciu jak sądzicie???

Autor:  tara512 [ 7 kwi 2010, o 19:28 ]
Tytuł:  Re: Test motoroweru Romet Ogar 200

Nie tylko ogar na docieraniu pali więcej ale ogólnie każdy motorek.
Ps ŁADNE docieranie na polu musi być xD

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/