Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

zapłon od piły silnik S38
http://www.forum.ogar200.pl/zap-on-od-pi-y-silnik-s38-t15420-10.html
Strona 2 z 5

Autor:  plusminus [ 13 lis 2013, o 20:21 ]
Tytuł:  Re: zapłon od piły silnik S38

No właśnie czujnik halla jest tylko czujnikiem dającym sygnał. Zapłon tyrystorowy, jest on sterowany prądem AC o mocy przeważnie 200-300V..

Autor:  maciek111 [ 13 lis 2013, o 20:45 ]
Tytuł:  Re: zapłon od piły silnik S38

plusminus napisał(a):
No właśnie czujnik halla jest tylko czujnikiem dającym sygnał. Zapłon tyrystorowy, jest on sterowany prądem AC o mocy przeważnie 200-300V..

mocy w ,,V,,? chyba w watach.
chodzi mi o to żebym nie musiał mieć akumlatora nawet nie mam gdzie go wcisnąć

Autor:  plusminus [ 13 lis 2013, o 20:57 ]
Tytuł:  Re: zapłon od piły silnik S38

Przepraszam za pomyłkę, nie mocy, tylko napięciu.. ;)

Autor:  Jurek [ 13 lis 2013, o 21:17 ]
Tytuł:  Re: zapłon od piły silnik S38

Jeżeli ktoś chce zamontować zapłon halotronowy,to nie w komarze lub romecie tam nie ma miejsca na taki zapłon,przeszkodą jest kolo magnesowe,można to zrobić w jawce, MZ ETZ, WSK 4-biegowa,to nie tylko sam czujnik,potrzeba tam akumulatora,cewko-moduł (cegła),blaszka zamontowana na wale korbowym,która przechodzi przez szczelinę w czujniku hallotronowym,bardzo dokładnie.To wszystko można znaleźć w samochodach,czyli musi być miejsce,żeby te cegły gdzieś schować i przy okazji nie poraziło jadącego.

Autor:  maciek111 [ 13 lis 2013, o 21:27 ]
Tytuł:  Re: zapłon od piły silnik S38

a jak z zapłonem elektronicznym od simsona? lub jakiegoś chinola ( może lepiej nie bo różnie z tym..)

Autor:  Jurek [ 13 lis 2013, o 23:03 ]
Tytuł:  Re: zapłon od piły silnik S38

Poszukujesz rozwiązania zapłonu elektronicznego tak.Można każdy zapłon dostosować,jest to kwestia czasu pieniędzy, pomysłu i podstawowej wiedzy.Co masz w swoim archiwum,jakieś zapłony cdi,od piły,cze coś innego,może nie masz niczego i chcesz się poradzić co zamontować,ile będzie kosztować itd.Najlepszym rozwiązaniem jest zapłon CDI (bezstykowy) cewko-moduł w jednym elemencie,mało zajmuje miejsca odpadają rozmaite złączki,kable.W twoim przypadku najlepiej będzie tak jak napisałeś w tytule,najmniej pracy z jego zmontowaniem,to będziesz musiał zrobić ,zamontować cewko-moduł do karteru i dwa magnesy,do koła magnesowego (oryginalnego jakie masz w komarze) i przykrycie całości pokrywka,nie będzie widać przeróbek.

Autor:  Corei [ 13 lis 2013, o 23:06 ]
Tytuł:  Re: zapłon od piły silnik S38

Czujnik halla jak mówią wyżej to dość zajmujące miejsce rozwiązanie. Ja oparłbym to jak już na impulsatorze, ale i na niego może być zbyt ciasno. W WSK 125 np. można to zrobić bez problemu, jest dużo miejsca, natomiast w takim S38 to i przerywacz jest ledwo zmieszczony.

Jurek: masz na myśli oczywiście sam układ wytwórczy iskry na bazie piły? Bo jak wsadzi cały zapłon z piły na pal to sześć, to nawet świateł nie będzie.

Autor:  Jurek [ 13 lis 2013, o 23:24 ]
Tytuł:  Re: zapłon od piły silnik S38

Tak, konkretnie Walbro typ MB lub podobny,moduł ten jest zewnętrzny,czyli wszystkie cewki pozostaną na miejscu,a zapłon byłby pomiędzy kołem magnesowym.a mechanizmem zmiany biegów.

Autor:  Corei [ 13 lis 2013, o 23:30 ]
Tytuł:  Re: zapłon od piły silnik S38

Zmieści się? Masz może jakieś foto pod ręką tego Walbro?

Autor:  Jurek [ 13 lis 2013, o 23:45 ]
Tytuł:  Re: zapłon od piły silnik S38

Zobacz tu. http://archiwum.allegro.pl/oferta/cewka ... 21924.html
zmiana biegów na linkę zmieści się,nożna zmiana nie sprawdzałem ale chyba nie.

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/