Forum motorowerowe http://www.forum.ogar200.pl/ |
|
zapłon od piły silnik S38 http://www.forum.ogar200.pl/zap-on-od-pi-y-silnik-s38-t15420-10.html |
Strona 2 z 5 |
Autor: | plusminus [ 13 lis 2013, o 20:21 ] |
Tytuł: | Re: zapłon od piły silnik S38 |
No właśnie czujnik halla jest tylko czujnikiem dającym sygnał. Zapłon tyrystorowy, jest on sterowany prądem AC o mocy przeważnie 200-300V.. |
Autor: | maciek111 [ 13 lis 2013, o 20:45 ] |
Tytuł: | Re: zapłon od piły silnik S38 |
plusminus napisał(a): No właśnie czujnik halla jest tylko czujnikiem dającym sygnał. Zapłon tyrystorowy, jest on sterowany prądem AC o mocy przeważnie 200-300V.. mocy w ,,V,,? chyba w watach. chodzi mi o to żebym nie musiał mieć akumlatora nawet nie mam gdzie go wcisnąć |
Autor: | plusminus [ 13 lis 2013, o 20:57 ] |
Tytuł: | Re: zapłon od piły silnik S38 |
Przepraszam za pomyłkę, nie mocy, tylko napięciu.. ;) |
Autor: | Jurek [ 13 lis 2013, o 21:17 ] |
Tytuł: | Re: zapłon od piły silnik S38 |
Jeżeli ktoś chce zamontować zapłon halotronowy,to nie w komarze lub romecie tam nie ma miejsca na taki zapłon,przeszkodą jest kolo magnesowe,można to zrobić w jawce, MZ ETZ, WSK 4-biegowa,to nie tylko sam czujnik,potrzeba tam akumulatora,cewko-moduł (cegła),blaszka zamontowana na wale korbowym,która przechodzi przez szczelinę w czujniku hallotronowym,bardzo dokładnie.To wszystko można znaleźć w samochodach,czyli musi być miejsce,żeby te cegły gdzieś schować i przy okazji nie poraziło jadącego. |
Autor: | maciek111 [ 13 lis 2013, o 21:27 ] |
Tytuł: | Re: zapłon od piły silnik S38 |
a jak z zapłonem elektronicznym od simsona? lub jakiegoś chinola ( może lepiej nie bo różnie z tym..) |
Autor: | Jurek [ 13 lis 2013, o 23:03 ] |
Tytuł: | Re: zapłon od piły silnik S38 |
Poszukujesz rozwiązania zapłonu elektronicznego tak.Można każdy zapłon dostosować,jest to kwestia czasu pieniędzy, pomysłu i podstawowej wiedzy.Co masz w swoim archiwum,jakieś zapłony cdi,od piły,cze coś innego,może nie masz niczego i chcesz się poradzić co zamontować,ile będzie kosztować itd.Najlepszym rozwiązaniem jest zapłon CDI (bezstykowy) cewko-moduł w jednym elemencie,mało zajmuje miejsca odpadają rozmaite złączki,kable.W twoim przypadku najlepiej będzie tak jak napisałeś w tytule,najmniej pracy z jego zmontowaniem,to będziesz musiał zrobić ,zamontować cewko-moduł do karteru i dwa magnesy,do koła magnesowego (oryginalnego jakie masz w komarze) i przykrycie całości pokrywka,nie będzie widać przeróbek. |
Autor: | Corei [ 13 lis 2013, o 23:06 ] |
Tytuł: | Re: zapłon od piły silnik S38 |
Czujnik halla jak mówią wyżej to dość zajmujące miejsce rozwiązanie. Ja oparłbym to jak już na impulsatorze, ale i na niego może być zbyt ciasno. W WSK 125 np. można to zrobić bez problemu, jest dużo miejsca, natomiast w takim S38 to i przerywacz jest ledwo zmieszczony. Jurek: masz na myśli oczywiście sam układ wytwórczy iskry na bazie piły? Bo jak wsadzi cały zapłon z piły na pal to sześć, to nawet świateł nie będzie. |
Autor: | Jurek [ 13 lis 2013, o 23:24 ] |
Tytuł: | Re: zapłon od piły silnik S38 |
Tak, konkretnie Walbro typ MB lub podobny,moduł ten jest zewnętrzny,czyli wszystkie cewki pozostaną na miejscu,a zapłon byłby pomiędzy kołem magnesowym.a mechanizmem zmiany biegów. |
Autor: | Corei [ 13 lis 2013, o 23:30 ] |
Tytuł: | Re: zapłon od piły silnik S38 |
Zmieści się? Masz może jakieś foto pod ręką tego Walbro? |
Autor: | Jurek [ 13 lis 2013, o 23:45 ] |
Tytuł: | Re: zapłon od piły silnik S38 |
Zobacz tu. http://archiwum.allegro.pl/oferta/cewka ... 21924.html zmiana biegów na linkę zmieści się,nożna zmiana nie sprawdzałem ale chyba nie. |
Strona 2 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |