Forum motorowerowe http://www.forum.ogar200.pl/ |
|
Tuning silnika S-38. http://www.forum.ogar200.pl/tuning-silnika-s-38-t5474-10.html |
Strona 2 z 4 |
Autor: | spun_14 [ 9 sie 2010, o 14:29 ] |
Tytuł: | Re: Tuning silnika S-38. |
PiotrekS94, od kiedy rame się wyważa chyba centruje żeby był jednoślad w sumie jak masz tiga to możesz sobie dorobić wsporniki ale nie wiem czemu rama by się miała rozlecieć? |
Autor: | Baton [ 9 sie 2010, o 14:55 ] |
Tytuł: | Re: Tuning silnika S-38. |
Ramę można wzmocnić spawając migomatem albo najlepiej spawarką typu TIG. Za cholerę nie wolno spawać ramy spawarką transformatorową ! Spawarka transformatorowa może za bardzo nam nagrzać ramę, która może się w ten sposób pokrzywić. Chyba że mamy na stanie maszynę do centrowania(wyważania?) ram motocyklowych ;) |
Autor: | amper [ 9 sie 2010, o 19:28 ] |
Tytuł: | Re: Tuning silnika S-38. |
spun_14 napisał(a): Nooo ja widziałem big bore4 130ccm 27KM tylko bardzo wąski zakres obrotów użytecznych gdyż z niewiadomych przyczyn strojono je na ok.12 000rpm Można też dostac kupić cylinder 85ccm do simsona 20ps 13Nm i obrotami użytecznymi od 8000 do 13000 v-max 130 W sumie to głupota bo trzeba silnik na takich obrotach trzymać żeby jako tako jeździł więc raczej długo to wszystko nie pochodzi ale jeśli ktoś chcesz szpan i nie ma co z kasą robić Dobra wracając do tematu W sumie to dobry pomysł z podniesieniem mocy w takim silniku do 4KM ale zastanawia mnie jedno skoro z każdego 50ccm można max osiągnąć ~10KM to dlaczego nie więcej :> Można by przecież zastosować lepsze części łożyska Ciekawi mnie jeszcze jedno amper, Cytuj: i bedzie 4KM jesli cylinder oraz całe układy są w idealnym stanie(jak nowe/) max szczelności!!!Ja tak miałem komarek leciał 70km\h.. bardzo elastyczny momet obrotowy... To skoro z 4KM można wycisnąć 70km/h i mieć dużą elastyczność przy tym To mając 10KM można polecieć spokojnie 100 dlaczego nie więcej?? Hmmm... bo to komar i się rozleci;p a elastyczność jest zawsze duża jak są niskie obroty mocy maksymalnej no jak byś wpakowł membranę by silnik wkręcił się do 11000 to 100km/h by było;d ale kto by tyle komarem jechał rozkręcił by się zanim by się zebrał do tej prędkości!;d |
Autor: | PiotrekS94 [ 10 sie 2010, o 20:15 ] |
Tytuł: | Re: Tuning silnika S-38. |
ja mam takiego jednego komarka w którego władowałem kupę kasy. Wszystko robiłem żeby było jak najlepiej. Może kiedyś będę coś myślał o tuningu tylko tak żeby był wytrzymały... |
Autor: | Sławol [ 10 sie 2010, o 21:05 ] |
Tytuł: | Re: Tuning silnika S-38. |
amper, Jesteś w stanie dokonać delikatniej przeróbki cylindra, zakładając że zostanie seryjny gaźnik 17mm, tłumik z simsona, skrócona nóżka tłoka od kanału ssącego o 1mm, i głowica splanowana także mm, jak by co mogę podać wymiary Dokładniej chodzi mi o to żebyś wyrysował plan takiego cylindra, ma to być dość łatwa lecz efektywna przeróbka która nie skróci dużo żywotności silnika |
Autor: | PiotrekS94 [ 10 sie 2010, o 21:07 ] |
Tytuł: | Re: Tuning silnika S-38. |
takich cudów nie ma każdy tuning zmniejsza żywotność! |
Autor: | Sławol [ 10 sie 2010, o 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Tuning silnika S-38. |
chodzi mi o minimalne przerobienie kanałów, co nie odbije się bardzo na długości życia |
Autor: | spun_14 [ 11 sie 2010, o 10:04 ] |
Tytuł: | Re: Tuning silnika S-38. |
No ale podał w 1 poście to dużo do przerabiania Nawet nie ma 4 płuków |
Autor: | amper [ 11 sie 2010, o 12:21 ] |
Tytuł: | Re: Tuning silnika S-38. |
Piankos napisał(a): amper, Jesteś w stanie dokonać delikatniej przeróbki cylindra, zakładając że zostanie seryjny gaźnik 17mm, tłumik z simsona, skrócona nóżka tłoka od kanału ssącego o 1mm, i głowica splanowana także mm, jak by co mogę podać wymiary Dokładniej chodzi mi o to żebyś wyrysował plan takiego cylindra, ma to być dość łatwa lecz efektywna przeróbka która nie skróci dużo żywotności silnika na pierwszej stronie dałem mapę okien... to są delikatne i efektywne przeróbki można ją stosować do motorów które mają skok tłoka 44mm by zachować kąty otwierania się okien w ściśle określonych momentach! więc przerób to tak jak na tamtym schemacie i będzie dobrze;) na przyszłość określaj w jakim motorze tego chcesz dokonać! |
Autor: | Fanatyk [ 11 sie 2010, o 13:41 ] |
Tytuł: | Re: Tuning silnika S-38. |
Ogar bo w TS350 chyba nie ma za mało mocy |
Strona 2 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |