Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Tuning silnika S-38.
http://www.forum.ogar200.pl/tuning-silnika-s-38-t5474-10.html
Strona 2 z 4

Autor:  spun_14 [ 9 sie 2010, o 14:29 ]
Tytuł:  Re: Tuning silnika S-38.

PiotrekS94, od kiedy rame się wyważa ;>
chyba centruje żeby był jednoślad ;p
w sumie jak masz tiga to możesz sobie dorobić wsporniki ale nie wiem czemu rama by się miała rozlecieć?

Autor:  Baton [ 9 sie 2010, o 14:55 ]
Tytuł:  Re: Tuning silnika S-38.

Ramę można wzmocnić spawając migomatem albo najlepiej spawarką typu TIG. Za cholerę nie wolno spawać ramy spawarką transformatorową ! Spawarka transformatorowa może za bardzo nam nagrzać ramę, która może się w ten sposób pokrzywić. Chyba że mamy na stanie maszynę do centrowania(wyważania?) ram motocyklowych ;)

Autor:  amper [ 9 sie 2010, o 19:28 ]
Tytuł:  Re: Tuning silnika S-38.

spun_14 napisał(a):
Nooo ja widziałem big bore4 130ccm 27KM tylko bardzo wąski zakres obrotów użytecznych gdyż z niewiadomych przyczyn strojono je na ok.12 000rpm

Można też dostac kupić cylinder 85ccm do simsona
20ps 13Nm i obrotami użytecznymi od 8000 do 13000 v-max 130

W sumie to głupota bo trzeba silnik na takich obrotach trzymać żeby jako tako jeździł więc raczej długo to wszystko nie pochodzi ale jeśli ktoś chcesz szpan i nie ma co z kasą robić ;p

Dobra wracając do tematu
W sumie to dobry pomysł z podniesieniem mocy w takim silniku do 4KM ale zastanawia mnie jedno skoro z każdego 50ccm można max osiągnąć ~10KM to dlaczego nie więcej :> Można by przecież zastosować lepsze części łożyska
Ciekawi mnie jeszcze jedno amper,
Cytuj:
i bedzie 4KM jesli cylinder oraz całe układy są w idealnym stanie(jak nowe/) max szczelności!!!Ja tak miałem komarek leciał 70km\h.. bardzo elastyczny momet obrotowy...


To skoro z 4KM można wycisnąć 70km/h i mieć dużą elastyczność przy tym
To mając 10KM można polecieć spokojnie 100 ;>


dlaczego nie więcej?? Hmmm... bo to komar i się rozleci;p a elastyczność jest zawsze duża jak są niskie obroty mocy maksymalnej
no jak byś wpakowł membranę by silnik wkręcił się do 11000 to 100km/h by było;d ale kto by tyle komarem jechał rozkręcił by się zanim by się zebrał do tej prędkości!;d

Autor:  PiotrekS94 [ 10 sie 2010, o 20:15 ]
Tytuł:  Re: Tuning silnika S-38.

ja mam takiego jednego komarka w którego władowałem kupę kasy. Wszystko robiłem żeby było jak najlepiej. Może kiedyś będę coś myślał o tuningu tylko tak żeby był wytrzymały...

Autor:  Sławol [ 10 sie 2010, o 21:05 ]
Tytuł:  Re: Tuning silnika S-38.

amper, Jesteś w stanie dokonać delikatniej przeróbki cylindra, zakładając że zostanie seryjny gaźnik 17mm, tłumik z simsona, skrócona nóżka tłoka od kanału ssącego o 1mm, i głowica splanowana także mm, jak by co mogę podać wymiary ;] Dokładniej chodzi mi o to żebyś wyrysował plan takiego cylindra, ma to być dość łatwa lecz efektywna przeróbka która nie skróci dużo żywotności silnika

Autor:  PiotrekS94 [ 10 sie 2010, o 21:07 ]
Tytuł:  Re: Tuning silnika S-38.

takich cudów nie ma :P każdy tuning zmniejsza żywotność! :P

Autor:  Sławol [ 10 sie 2010, o 21:08 ]
Tytuł:  Re: Tuning silnika S-38.

chodzi mi o minimalne przerobienie kanałów, co nie odbije się bardzo na długości życia ;]

Autor:  spun_14 [ 11 sie 2010, o 10:04 ]
Tytuł:  Re: Tuning silnika S-38.

No ale podał w 1 poście to dużo do przerabiania ;>
Nawet nie ma 4 płuków ;p

Autor:  amper [ 11 sie 2010, o 12:21 ]
Tytuł:  Re: Tuning silnika S-38.

Piankos napisał(a):
amper, Jesteś w stanie dokonać delikatniej przeróbki cylindra, zakładając że zostanie seryjny gaźnik 17mm, tłumik z simsona, skrócona nóżka tłoka od kanału ssącego o 1mm, i głowica splanowana także mm, jak by co mogę podać wymiary ;] Dokładniej chodzi mi o to żebyś wyrysował plan takiego cylindra, ma to być dość łatwa lecz efektywna przeróbka która nie skróci dużo żywotności silnika


na pierwszej stronie dałem mapę okien... to są delikatne i efektywne przeróbki można ją stosować do motorów które mają skok tłoka 44mm by zachować kąty otwierania się okien w ściśle określonych momentach! więc przerób to tak jak na tamtym schemacie i będzie dobrze;) na przyszłość określaj w jakim motorze tego chcesz dokonać!

Autor:  Fanatyk [ 11 sie 2010, o 13:41 ]
Tytuł:  Re: Tuning silnika S-38.

Ogar ;-) bo w TS350 chyba nie ma za mało mocy xD

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/