Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

ustawienie gaźnika
http://www.forum.ogar200.pl/ustawienie-ga-nika-t13860.html
Strona 1 z 4

Autor:  gumis [ 6 sty 2013, o 20:46 ]
Tytuł:  ustawienie gaźnika

Może orientuje się ktoś ile powinna wystawać iglica od górnej powierzchni pływaka?Dodam,że mam plastykowy pływak (z tego co pisał kolega Jurek to można go regulować).Próbuję ustawić poziom paliwa w gaźniku ale jest to dla mnie czarna magia.Pomóżcie jeżeli macie jakieś info na ten temat

Autor:  Fanatyk [ 6 sty 2013, o 21:29 ]
Tytuł:  Re: ustawienie gaźnika

Skopiowane:

Gaźnika reguluje się na dostatecznie rozgrzanym silniku. Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika należy się upewnić, czy do cylindra nie napływa tzw. "fałszywe" powietrze przez nieszczelności lub przez obluzowaną świecę, gdyż przeprowadzona w tym przypadku regulacja nie da pożądanego skutku. Obroty biegu jałowego silnika (również przy dostatecznie nagrzanym silniku) reguluje się za pomocą śruby przepustnicy i śruby biegu jałowego. Regulację przeprowadza się w następujący sposób:

1.Srubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza.
2.Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika.
3.Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika.
4.Następnie przymykać przepustnicę.
5.Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej. Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy. Ważną rzeczą jest przestrzeganie szczelnego połączenia między gaźnikiem i filtrem.

Tekst nie jest mój! Zamykam F.

post43194.html?hilit=schemat%20ga%C5%BAnik#p43194

Autor:  gumis [ 6 sty 2013, o 22:46 ]
Tytuł:  Re: ustawienie gaźnika

No dobra,wszystko ok tylko ja pytałem o iglicę w pływaku a nie o iglicę w przepustnicy,tam mam już wyregulowane co do składu mieszanki i powietrza.Mnie chodzi o wyregulowanie poziomu paliwa w komorze pływakowej

Autor:  Marek.K [ 6 sty 2013, o 23:45 ]
Tytuł:  Re: ustawienie gaźnika

ile trzeba powtarzac, w tym się nie reguluje poziomu w komorze pływakowej

Autor:  Jurek [ 7 sty 2013, o 19:31 ]
Tytuł:  Re: ustawienie gaźnika

Reguluje się,on ma pływak plastykowy i można iglicę wyjąć lub ustawić jak chcesz,przesuwa się z oporem.

Autor:  gumis [ 8 sty 2013, o 08:52 ]
Tytuł:  Re: ustawienie gaźnika

Jurku.Czy ty masz może doświadczenie z ustawieniem tego pływaka ile powinna wystawać iglica z pływaka od jego górnej? powierzchni

Autor:  Arczi.95 [ 8 sty 2013, o 11:56 ]
Tytuł:  Re: ustawienie gaźnika

Na plastikowych się nie znam kolego ale spróbuj ustawić w takiej samej odległości jak jest w oryginalnym pływaku (jeśli takowy posiadasz), i ewentualnie kombinuj w tej wysokości.

Autor:  gumis [ 8 sty 2013, o 15:30 ]
Tytuł:  Re: ustawienie gaźnika

Arczi ja mam nowy gazior i sprzedawca mówił że wszystko jest kompletne,wyregulowane.A okazało się,że nie ma w nim dyszy a i śruba regulacji biegu jałowego była wkręcona na maxa tak więc nie mam powodów w tej chwili,żeby mu ufać.Stąd moje pytanie na forum o regulacji gaźnika z pływakiem plastykowym,bo jak już wcześniej wspominałem kolega Jurek mówił że można go regulować za pomocą iglicy w pływaku.Dlatego jeśli ktoś z Was ma sprawnie działający gaźnik z tym pływakiem to mam do niego ogromną prośbę żeby sprawdził ile wystaje iglica z pływaka od jego górnej powierzchni. :D

Autor:  Arczi.95 [ 8 sty 2013, o 16:03 ]
Tytuł:  Re: ustawienie gaźnika

No to na twoim miejscu bym go zjeb@ał a jeśli to z allegro itp. to daj mu negatywa. Co do gaźnika czy teraz masz wsadzoną tą dyszę w gaźniku, czy ci cieknie z niego (jak tak to skąd) i czy zamontowany w silniku jest? A co do pływaka to już idę sprawdzić.

______________________________________________________________________________________

Nie mogłem znaleźć suwmiarki więc użyłem miary odległość wystającej iglicy to 16 mm (1,6 cm :D) a całego pływaka 36 mm. Zmierz u siebie i zdaj relacje. Mierzyłem na oryginalnym nie plastikowym ale wyporność będzie jednakowa, czyli wymiar powinien być ten sam.

Autor:  Fanatyk [ 8 sty 2013, o 16:53 ]
Tytuł:  Re: ustawienie gaźnika

gumis napisał(a):
Arczi ja mam nowy gazior i sprzedawca mówił że wszystko jest kompletne,wyregulowane.A okazało się,że nie ma w nim dyszy a i śruba regulacji biegu jałowego była wkręcona na maxa tak więc nie mam powodów w tej chwili,żeby mu ufać.Stąd moje pytanie na forum o regulacji gaźnika z pływakiem plastykowym,bo jak już wcześniej wspominałem kolega Jurek mówił że można go regulować za pomocą iglicy w pływaku.Dlatego jeśli ktoś z Was ma sprawnie działający gaźnik z tym pływakiem to mam do niego ogromną prośbę żeby sprawdził ile wystaje iglica z pływaka od jego górnej powierzchni. :D

Ciekawe jak może być wyregulowany gaźnik... Reguluje się go pod dany egzemplarz silnika więc?....

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/