Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania
http://www.forum.ogar200.pl/uk-ad-zap-onowy-brak-iskry-ogolne-pytania-t14639.html
Strona 1 z 2

Autor:  boogie13 [ 13 maja 2013, o 13:51 ]
Tytuł:  Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania

Witam

Borykam się już od pewnego czasu z niezliczoną ilością problemów, więc napisze mniej więcej na czym teraz stoję.

Jest dziwny problem z iskrownikiem a dokładnie z układem zapłonowym
a) jest napięcie na przewodach od świateł
b) Świeca nie produkowała/je iskry
ad b)
Po dokładnych oględzinach i lutowaniu kabli od cewki zapłonowej, ogar odpalił, pochodził jakieś 5/10min wszystko ładnie i zgasł po czym już iskra znikła.

Więc tu pojawia się problem

Moim pierwszym założeniem było że cewka jest popsuta i gdy zbytnio się nagrzeje to siada. Jednak następnego dnia iskry dalej nie było.

Więc stwierdziłem że pewnie wszystkie jej połączenia nie są do końca jak powinny.

Cewka ma również u góry dziwną wypustkę, która wygląda jakby delikatnie coś rozsadziło na samym środku. Istnieje ona jednak odkąd pamiętam, a ogar wcześnie chodził.
(tak czy siak miał problem, że po dłuższej jeździe tracił iskre i trzeba było odczekać aż ostygnie)

Także zamierzam wymienić cały ten układ, cewke/fajke itd być może gdzieś też jest przebicie czy coś.

Tu pojawia się moje pytanie, gdyż nowa cewka ma 2 kable w tym śrubę na fajkę.

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://4motor.pl/sklep//_var/gfx/262d9d9c2a429e8fa49ac6da35ac01ac.jpg&imgrefurl=http://4motor.pl/sklep//index.php?products%3Dproduct%26prod_id%3D153&h=462&w=470&sz=31&tbnid=Jg4lbkNfVfMUzM:&tbnh=90&tbnw=92&zoom=1&usg=__RAFE4aO4M9e4Dpk6JWTmhHqx6bQ=&docid=XhvYsjy1GjGhLM&sa=X&ei=i8WKUb6PN6fC7Ab9moDwAQ&ved=0CE0Q9QEwAQ&dur=135

Rozumiem że czarny idzie na przerywacz jednak, nie mam pojęcia do czego idzie niebieski.

W moim przypadku wygląda to mniej więcej w ten sposób:


http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/02/06/57/3002065774&imgrefurl=http://allegro.pl/iskrownik-stator-romet-komar-ogar-motorynka-kadet-i3002065774.html&h=768&w=1024&sz=79&tbnid=Ve6R2hGjSJycCM:&tbnh=102&tbnw=136&zoom=1&usg=__EiT020yfUK1xa3cAD5LHZtlBNsg=&docid=4F3kn1If8R2mwM&sa=X&ei=08WKUd6iEuTb7AbgoYCwBA&ved=0CDoQ9QEwAg&dur=340

Gdzie jeden mały kabelek jest przylutowany do boku iskrownika, a drugi leci na przerywacz i to wszystko.

Także prosiłbym o jakąś pomoc, oraz czy ewentualnie w czym może leżeć problem.

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi : )
Pozdrawiam

P.S.
Dodam tylko że kondensator jest nowy, świeca ma dobrą przerwę i jest sprawna(mam nawet 2), przerwa na platynkach jest również dobra(ustawiana szczelinomierzem 0,3-0,4)

Autor:  AKON7 [ 13 maja 2013, o 14:51 ]
Tytuł:  Re: Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania

Witam , miałem to samo , wymieniłem kondensator i też nic , ale okazało się , że klina na wale mi ścięło , wymieniłem i git :) U Ciebie prawdopodobnie to samo jest.! Sprawdź koniecznie

Autor:  radek2011 [ 13 maja 2013, o 15:13 ]
Tytuł:  Re: Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania

Czarny idzie na przerywacz . Niebieski wychodzi po za silnik , do instalacji się podłącza , jeśli nie masz iskry , może dotyka np karteru ten kabelek ?:) Jeśli tak to dlatego nie masz iskry , on nie może tykac silnika , i żadnego metalowego , aluminiowego itp. elementu .

Autor:  boogie13 [ 13 maja 2013, o 17:40 ]
Tytuł:  Re: Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania

Taaaa, też myślałem że to klin, jednak okazało się że siedzi jak siedział. Napisałem wcześniej że po zabawie z tą instalacja ogarek odpalił, pracował równo i zgasł. Po czym iskry już nie było.

Co do tych kabli i karteru, byłbym wdzięczny za wyjaśnienie co to jest karter itd, bo moja wiedz opiera się na tym że wiem jak co wygląda i gdzie teoretycznie powinno co iść.
Niebieski wychodzi na silnik to znaczy że on wychodzi w to miejsce przy kablu od iskry, gdzie są zaciski i obok jest czerwony? Będę musiał się przyjrzeć temu i sprawdzić izolacje jak pojawię się w domu na weekend.
Tylko jeszcze pytanie, czy on może dotykać ogólnie iskrownika? Bo u mnie jest w ten sposób, że jak jest cewka to po obu stronach są takie okrągłe wypustki,
być może oryginalnie on wychodził bezpośrednio z cewki, jednak on odpadł i został przylutowany do tej okrągłej wypustki.

Czy jeżeli to faktycznie jest problemem, to jedynym rozwiązaniem będzie wymiana cewki?

Naprawdę dziękuje za pomoc : )

Autor:  kylo123 [ 13 maja 2013, o 19:05 ]
Tytuł:  Re: Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania

jak by Ci to wytłumaczyć ?
karter to obudowa silnika (to całe amelinium, w tym jest wał, zapłon itp.) :) 8-)

Autor:  radek2011 [ 13 maja 2013, o 21:00 ]
Tytuł:  Re: Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania

Dookładnie , karter to jest silnik :D , I właśnie tego silnika niebieski kabelek nie może dotykac , zaklej go najlepiej ile się da , on nie może niczego tykac , nawet zapłonu , bo wtedy iskra ginie , on idzie do instalacji , się go tam podłącza i jest od gaszenia motoroweru . Najlepiej zaklej go i jakoś tak umieśc żeby był w tej gumie (obok czerwonego kabla , tam jest miejsce na niebieski i czerwony i na Kabel ten co idzie do świecy ) .

Autor:  boogie13 [ 13 maja 2013, o 22:12 ]
Tytuł:  Re: Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania

Dobrze, tylko moim problemem jest to że on prawdopodobnie wychodził z cewki(?) więc, czy on jedynie musi jej dotykać czy jednak wystarczy że przylutuje w miejscu z którego wychodził?

Autor:  radek2011 [ 13 maja 2013, o 22:15 ]
Tytuł:  Re: Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania

Jeśli chcesz go gasic np zdejmując fajke , to go wcale nie musi być , Aby iskra była to musi być ten co idzie na przerywacz.

Autor:  fuks1996 [ 13 maja 2013, o 22:58 ]
Tytuł:  Re: Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania

Ale mu farmazony prawicie, toż tak to nigdy tego chlopak nie naprawi.
Dobra więc tak.
1.najpierw ustaw zapłon (w internecie są dokładne poradniki jak to zrobic)
2.Jeśli to nie pomoże to zobacz ogólny stan iskrownika, fajki, świecy itp. (np zaztąp na próbe kabel innym aby wykluczyc go)
3. Skoro mówisz że kondensator masz nowy no to raczej sprawny powinien być jednak tez dla pewności możesz wsadzic inny(na pewno dobry) na próbe
4. Jeżeli już wszystko sprawdzisz i wszystko bd ok(kabel, fajka, przerwa na swiecy, kondensator, klin, przerywacz, ustawienie zaplonu) jednak dalej iskry nie bedzie zadnej to zanczy ze coś z cewka jest nie tak.
5. Do zaplonu wykorzystywana jest tylko kedna cewka więc swietlnymi się nie sugeruj. Z cewki zaplonowej mają wychodzić dwa kable- jeden ma iść na przerywacz drugi do stacyjki( dla bezpieczeñstwa narazie zaizoluj drugi i go nie podłączaj.
6. Jeśli polutowałeś to dobrze i wszystko co tu wyżej napisałem masz sprawne i dobrze ustawione to na 99% padła Ci cewka zapłonowa(najlepiej na próbe zastąp ją inna sprawną i zobaczysz czy to jej wina)
Jeśli coś napisałem niejasno to pisz. Co do ustawiania zaplonu i wygladu cewki itp to wszystko jest w google.
Mam nadzieje coś Ci rozjaśniłem sytuacje;)

Autor:  boogie13 [ 14 maja 2013, o 16:49 ]
Tytuł:  Re: Układ zapłonowy, brak iskry, ogólne pytania

Cytuj:
5. Do zaplonu wykorzystywana jest tylko kedna cewka więc swietlnymi się nie sugeruj. Z cewki zaplonowej mają wychodzić dwa kable- jeden ma iść na przerywacz drugi do stacyjki( dla bezpieczeñstwa narazie zaizoluj drugi i go nie podłączaj.


Właśnie o takie zdanie mi chodziło, bo cała reszta jak już napisałem w oryginalnym poście jest ok, wszystkie przerwy itd są wyregulowane szczeliniomierzem na książkową wartość.

Tak więc reasumując moim głównym problemem jest pewnie izolacja i kabel wychodzący z cewki na przerywacz.

Przyczyną dla mnie jest to że ten kabel wychodzący z cewki na przerywacz urwał się jakiś czas temu, i chciałbym zapytać czy da rade go mimo to z powrotem przylutować?

Na bank izolacja jest beznadziejna jednak DLACZEGO odpalił?

Jeśli nie to jestem gotów kupić nową cewkę.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/