Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Pierścienie
http://www.forum.ogar200.pl/pier-cienie-t14947.html
Strona 1 z 1

Autor:  fuks1996 [ 13 lip 2013, o 22:39 ]
Tytuł:  Pierścienie

Siema. Wiecie może co ile kilometrów warto wymienić pierścionki(tak zapobiegawczo) produkcja teraźniejsza. Bo ciejawi mnie czy to jest tak że moge jeździc na nich do końca świata czy jednak powinno się je wymieniać co ileś km?

Autor:  plusminus [ 13 lip 2013, o 22:43 ]
Tytuł:  Re: Pierścienie

Co tyle będziesz je zmieniał (a również może i inne części po weryfikacji części) co będzie spadała kompresja lub były dziwne dźwięki z układu korbowo-tłokowego. Co ile je zmieniać, to ciężko określi, bo za dużo czynników ma na to wpływ.

Autor:  MarcinOg [ 13 lip 2013, o 22:46 ]
Tytuł:  Re: Pierścienie

No one się zużywają przecież, ogólnie mówiąc to im dłużej jeździsz tym pierscienie robią się cieńsze a co za tym idzie słabsza kompresja,niby lepsze wkręcanie na obroty i mniejsza moc.A co ile kilometrów? Hmm ciężko powiedzieć zależy jak jeździsz, ale jak powiedziałeś tak zapobiegawczo no to co 3k powiedzmy.

Autor:  Sławol [ 13 lip 2013, o 22:56 ]
Tytuł:  Re: Pierścienie

Bazując na danych serwisowych pierścienie tłokowe zdatne do użytku mają maksymalny luz 0.8mm na zamku, nowy pierścień ma około 0.2, oczywiście na nie zużytej tuleji.
Wystarczy pomiar co załóżmy 500km aż do uzyskania wartości krańcowej, proporcja jest tu nie przydatna ponieważ tempo zużycia nie jest równomierne - im większy luz na zamku tym mniejsza siła dociskająca pierścień do tuleji a tym samym spowolnione zużycie. Czyli im bardziej zużyty tym wolniej się zużywa :D

Autor:  fuks1996 [ 14 lip 2013, o 17:59 ]
Tytuł:  Re: Pierścienie

Czyli póki jest dobrze to nie będę nic ruszać. Jeżdże dużo i stąd moje pytanie, przejechałem ponad 2k km więc zacząłem miec obawy xd. W każdym razie to bez potrzeby nie będe rozbierał. Dzięki chłopaki za wyjaśnienie. Jak będę wymieniał(gdy coś zacznie słabnąć kompresja to posprawdzam sobie te luzy na zamkach .;)

Autor:  Magister [ 14 lip 2013, o 18:02 ]
Tytuł:  Re: Pierścienie

Tylko, że pomiar powinno się wykonywać wtedy, gdy zamek jest mniej więcej na środku cylindra, a nie kilka mm niżej od GMP. Dzieje się tak, dlatego że przy GMP tworzy się próg, a bliżej nóżek tulei jest ona najmniej wytarta. Stąd wniosek, że miejsce powinno być po środku tych wartości, więc i pierścień należy umieścić na środku tulei.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/