Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Przeróbka tłoka według Tomasza Sałka(gdzie i o ile spiłować)
http://www.forum.ogar200.pl/przerobka-t-oka-wed-ug-tomasza-sa-ka-gdzie-i-o-ile-spi-owa-t6864-10.html
Strona 2 z 2

Autor:  spun_14 [ 30 lis 2010, o 20:56 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka tłoka według Tomasza Sałka(gdzie i o ile spiło

Powiem tak tłok piłują inżynierowie jak również zwykli podkształceni tunerzy z bardzo prostego powodu, są nim koszty.
Jak ktoś chce sobie wystroić cylinder i chce to zrobić bardzo dokładnie to najpierw piłuje tłok. Dobiera różne wartości zagłębienia i sprawdza metodą prub i błędów jaka konfigóracja będzie najlepsza w jego oczach bo jeden chce mieć strojenie 11000rpm a inny 7000rpm.
A chyba każdy przyzna że taniej zmienić 10 tłoków niż 10 cylindrów. Może w przypadku rometa nie jest to aż tak kosztowne ale zawsze się zaoszczędzi.
Na dłuższą metę nie polecam jeżdżenia na takim tłoku, bo tłok to odlew i ma inną ziarnistość materiału na krawędzi a inną w głębi tłoka przez co puchnie.
Trzeba też pamiętać o tym, że spiłowany tłok o 1mm = spiłowanie okna w cylindrze o 2mm CHYBA jakoś tak to było ale nie jestem pewien.
Z reguły gdy nie jestem pewien to nie piszę ale tutaj warto to powiedzieć żeby ktoś potem nie zjeb@ł..

Co do samego piłowania to piłujesz w miejscach gdzie masz okna przelotowe i okno wydechowe, zgodnie z wskazówkami!!
Niektórzy to poprawiają na swoje sposoby, robią te "rowki" bardziej pod kątem i wychodzi raz lepiej raz gorzej, ale jak mówię tłok nie jest drogi, ale nie powinno po takim czymś jeździć i myśleć że jest zrobione bo materiał w tych miejscach jest po prostu słaby i raz może nie spuchnąć a innym razem narobi większych szkód.

Jeszcze taka maa dygresja kanałów się nie poleruje na lusterko, tylko załagadza się ostre krawędzie i pozostawia matową powierzchnię wolna od rys.
Ten artykuł w porównaniu z dzisiejszą wiedzą jest jak epoka kamienia łupanego i nie należy się na nim OPIERAĆ jedynie POSIŁKOWAĆ.

Autor:  Jurek [ 30 lis 2010, o 21:34 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka tłoka według Tomasza Sałka(gdzie i o ile spiło

Lagoon.Gaźnik Gm12F1 rozwiercony na 15mm,dysze fabryczne,okno wydechowe fabryczne w (jednym cylindrze podniosłem okno o 1mm wydechowe i pod głowice podkładkę cylinder splanowałem o 1,5mm i ten cylinder musiałem wyrzucić zamiast poprawy miałem spadek mocy), okna płuczące rozpiłowane na boki pod kątem do oporu ,głowica dopasowana do paliwa 95ok.st.sprężania 10-1,zapłon fabryczny,kąt zapłonu 24 stopni ,cylinder od trzy biegowego Rometa żeby można było przykręcić kolanko i tłumik od Simsona,tłok trzy pierścienie,skrócony o 3mm od dołu (tłok z lat 80),koło magnesowe obspawane,obtoczone z obu stron i wyważane w serwisie Opla (fabryczne może rozlecieć się),przewinięte cewki prądowe to wszystko.
Ps.
W motorynce Romet skróciłem tłok i mam to samo.

Do zapłonu Charta przymierzam się,mam zamówione Magneto i stator,zapłon mojej produkcji,co wyjdzie napiszę.

Dodano: 30 listopada 2010, o 20:34

Mała poprawka nie pod głowicę,lecz pod cylinder o grubości 1,5mm,za pomyłkę przepraszam.

Autor:  Assailant [ 1 gru 2010, o 23:21 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka tłoka według Tomasza Sałka(gdzie i o ile spiło

w tłoku Zrobiłem nacięcia od płuków jak na rysunku nóżkę od ssącego skróciłem ok. 2,5mm, gaźnik roztoczyłem do ok 14mm(nie mierzyłem), kanały wypolerowałem, wydechowy trochę roztoczyłem, kolanko pogrubiłem. Nie wiem czy taka przeróbka pomogła, muszę dopiero złożyć to i sprawdzić, jak nie wypali to kupie nowy tłok i odnowa się z nim pobawię, cylindra nie ruszam bo za bardzo się nie znam na ich tuningu a wolę kupić tłok nisz zepsuć cylinder. Na razie sprawdzę jak to wyszło i może opiszę jak to będzie dobrze wszystko a jak nie to nawet szkoda pisać :)

Autor:  amper [ 4 gru 2010, o 20:31 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka tłoka według Tomasza Sałka(gdzie i o ile spiło

co do instrukcji według tomasza sałka to mam dużo zastrzeń .... to typowe prowizorki... ogólnie kjształt denka tłoka powinien być określony... Najwiekszą moc osiąga się jak denko jest wklesłe ... ale nigdy nie stosowano z powodu bardzo dużej komory sprężania i bardzo dużego gromadzenia się nagaru... na płaskim denku też jest dobre odłożenie lini nacisku cisnienia skierowanego pionowo na tłok w cyklu pracy... ale też za duża komora spalania i też nagar się gromodzi na powierzchni płaskiej... natomiast na powierzchniach wypukłych linie siły cisnienia odchylaja się na boki ku sciankom cylindra i jakaś cześc energi zostaje stracona.... ale za to nagar z łatwością zostaje zrywany i wyrzucany.... oczywiście nie wszystki;p atłoki po przeróbkach według sałka są nie wymierne kształtami denko jest niżej w miejscach okien co ma na celu zmiane faz rozrzadu ale zmniejsza stopien sprezania i ma niekorzystny kształt... osobiście polecam modyfikacje zmiany rozrzadu oknami w cylindrze i dążenie do jak najbardziej płaskich powierzchni.... Pozdrawiam

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/