Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Poszukiwania dobrej fury :)
http://www.forum.ogar200.pl/poszukiwania-dobrej-fury-t16880.html
Strona 1 z 6

Autor:  Soka [ 14 wrz 2015, o 19:55 ]
Tytuł:  Poszukiwania dobrej fury :)

Panowie zastanawiam się nad kupnem Nissana Almery N16. Sprawa wygląda tak ;). Samochód posiada silnik 2.2 Di ( co to jest to Di? ) Gość chce za nią 4k zł. ale jak wiadomo że japoniec to i ma oznaki korozji a najgorzej skorodowana jest belka przednia ta pod chłodnicą :-/. Jak z częściami do tego ? Drogie są ? Takową belkę idzie dostać ?
Edit. Gość się upiera że ma Turbo ale jak zaglądałem pod maskę to nawet go nie widziałem. I przy ruszaniu ma trochę taką zamułe przez chwilę ale po chwili zaczyna iść. A tego turbo nawet nie słychać.

Autor:  Malina [ 14 wrz 2015, o 20:04 ]
Tytuł:  Re: Nissan Almera N16

Boziu kochana nic się nie zna a takie auto chce. xD Już widze jakie to piękne i w jakim stanie.

Dodano: 14 września 2015, o 19:01

Aż takiego muła od spodu nie powinien mieć bo to dizelek, a nagle masz pier%olnięcie bo turbo dowala ciśnienie i dlatego. No co Ty nie wiesz nie byłeś?
Albo Ty po prostu nigdy turbodieslem nie jeździłeś i Ci się wydaje że muli od spodu bo jest po prostu turbo dziura.
Ogólnie przy takim stosunku mocy do masy i turbo powinno Cie wesrać w fotel i wykręcić na lewą strone do prasowania. ok 1100-1200kg i 110km z turbo to fajne połączenie.

Autor:  Corei [ 14 wrz 2015, o 20:04 ]
Tytuł:  Re: Nissan Almera N16

Typowe usterki Almer N16 to właśnie ta zgniła belka, wypalone odbłyśniki przednich lamp i branie oleju (silnik 1.5).
2.2 Di to diesel 16v 110HP, ale nie pamiętam czy uturbiony. Ogólnie, za taki pieniądz średnio.

Autor:  Soka [ 14 wrz 2015, o 21:58 ]
Tytuł:  Re: Nissan Almera N16

Malina masz rację ;) nigdy dieslem i turbo dieslem nie jeździłem więc stąd może być takie uczucie ;). Ale gdy wkręci się na te 2.5k obr to wtedy zaczyna się bajka :D idzie jak głupie. Mógłby ktoś mi podesłać link do tej belki ?
Edit.
To ta belka co jest pod chłodnice:
http://allegro.pl/nowa-belka-pod-chlodn ... 56248.html

Autor:  Marek [ 14 wrz 2015, o 22:06 ]
Tytuł:  Re: Nissan Almera N16

Większość klekotów "odpala" w granicach 2.2-2.7k rpm ;-)

Cytuj:
A tego turbo nawet nie słychać.

To dobrze i źle
Dobrze bo turbo nie wyj...., wyważone itp, źle bo może być geometria uwalona, zatarta,wychechłana itp, ale jak mówisz że nagle dostaje kopa to nie powinno być z tym problemu ;-)

Cytuj:
2.2 Di to diesel 16v 110HP, ale nie pamiętam czy uturbiony.

Corei Tak poturbowany ;-)

Autor:  TheWojciech68 [ 14 wrz 2015, o 22:23 ]
Tytuł:  Re: Nissan Almera N16

Marek napisał(a):
Większość klekotów "odpala" w granicach 2.2-2.7k rpm ;-)

Cytuj:
A tego turbo nawet nie słychać.

To dobrze i źle
Dobrze bo turbo nie wyj...., wyważone itp, źle bo może być geometria uwalona, zatarta,wychechłana itp, ale jak mówisz że nagle dostaje kopa to nie powinno być z tym problemu ;-)

Cytuj:
2.2 Di to diesel 16v 110HP, ale nie pamiętam czy uturbiony.

Corei Tak poturbowany ;-)



Marek tutaj raczej chodzi o to że użytkownik Soka nie ma wgl. pojęcia o autach więc czy by jechał benzyną czy dieslem to nie czuł by różnicy, nie masz co wypisywać objawów uszkodzonej turbiny :)

Autor:  Corei [ 14 wrz 2015, o 22:24 ]
Tytuł:  Re: Nissan Almera N16

TheWojciech68 napisał(a):
Marek napisał(a):
Większość klekotów "odpala" w granicach 2.2-2.7k rpm ;-)

Cytuj:
A tego turbo nawet nie słychać.

To dobrze i źle
Dobrze bo turbo nie wyj...., wyważone itp, źle bo może być geometria uwalona, zatarta,wychechłana itp, ale jak mówisz że nagle dostaje kopa to nie powinno być z tym problemu ;-)

Cytuj:
2.2 Di to diesel 16v 110HP, ale nie pamiętam czy uturbiony.

Corei Tak poturbowany ;-)



Marek tutaj raczej chodzi o to że użytkownik Soka nie ma wgl. pojęcia o autach więc czy by jechał benzyną czy dieslem to nie czuł by różnicy, nie masz co wypisywać objawów uszkodzonej turbiny :)


Zgadzam się.

Autor:  Marek [ 14 wrz 2015, o 22:42 ]
Tytuł:  Re: Nissan Almera N16

Przynajmniej będzie chłopak wiedział czego się wystrzegać i z czym się może wiązać "świst" lub jego brak ;-)

Autor:  Soka [ 14 wrz 2015, o 22:44 ]
Tytuł:  Re: Nissan Almera N16

Ja po prostu się zapytałem konkretnie i czekałem na konkretną odpowiedź a nie na hejt Wojciecha. Marek kontynuuj swą wypowiedź nadal :).

Autor:  Marek [ 14 wrz 2015, o 22:55 ]
Tytuł:  Re: Nissan Almera N16

A co tu kontynuować ?
Gwiżdże + jakoś ciągnie = *szrot - uwalona geometria
Gwiżdże + nie ciągnie = *szrot - uwalone koło sprężarki
Nie gwiżdże + ciągnie = OK
Nie gwiżdże + nie ciągnie = *szrot (choć niekoniecznie bo może być podciśnienie z geometrii nieszczelne ;-) ) -all in one


Oczywiście ten gwizd to tez kwestia sporna bo turbo zawsze będzie gwizdać, ale jeśli przyjąć wolne obroty ~1k i przy 1.5k słychać ewidentny gwizd (nie syk dmuchawki) to jest coś nie halo ;-)

Kolejnym punktem jest to czy ciągnie olej w znacznych ilościach (uwalone turbo) i znów każde turbo pociągnie trochę oleju co zazwyczaj widać w IC'kach i dolocie za turbem.


*szrot czyt. albo regeneracja albo wymiana

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/