Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Simson nie chce palic.
http://www.forum.ogar200.pl/simson-nie-chce-palic-t14936.html
Strona 1 z 1

Autor:  MarcinOg [ 11 lip 2013, o 23:56 ]
Tytuł:  Simson nie chce palic.

Siema.To znowu ja z moim simem... Tydzień temu zerwał się klin na wale sim chodził tylko jak go cały czas pchałem nie mógł się wkręcić w ogóle na obroty. Tak samo miałem w ogarze i winą były pęknięte pierścienie więc w simie od razu odkręciłem głowice, cyl patrze pierścienie całe ale pojadę do sklepu kupie nowe bo i tak uszczelki kupić muszę.Po tym od razu pomyślałem, że to coś przy zapłonie patrze i klin zerwany. Wstawiłem klin wszystko skręciłem do kupy i co nie ma iskry. Ustawiłem zapłon iskra niby jest chce odpalić i nic. I potem nie wiem skąd ale po następnym kopnięciu (z założoną świecą) z silnika dochodzą dziwne dźwięki taki, tak jakby tarło, szorowało i ogólnie wrażenie takie jakby cały silnik z ramy chciał wyskoczyć te dźwięki są naprawdę mocne i wyraźne. Ciekawe jest też to, że wystarczy wykręcić świecę i problemu nie ma nic nie trze wszystko tak jak powinno być.
Moje podejrzenia to łożyska na wale lub wał; wał ma ma dosyć sporę luzy na boki to przodu nie ma żadnych.
Co to waszym zdaniem?

Autor:  Malina [ 12 lip 2013, o 00:00 ]
Tytuł:  Re: Simson nie chce palic.

Jak wał ma luzy na boki to łożyska na wale od razu do wymiany. Także praktycznie sam nakierowałeś się na jeden problem.
Rozpoławianie czeka a wtedy będziesz wiedział co wymaga wymiany.

Autor:  MarcinOg [ 12 lip 2013, o 00:03 ]
Tytuł:  Re: Simson nie chce palic.

No i ja pierdziele... Człowiek myśli, że będzie miał spokojne latu a tu rozpoławianie .

Autor:  Browc [ 12 lip 2013, o 00:07 ]
Tytuł:  Re: Simson nie chce palic.

Sprawdź ''siłę'' iskry poprzez odkręcenie fajki i przystawienie samego przewodu WN do głowicy, tak aby odległość między nimi wynosiła tak z 4-5mm, dobra iskra będzie przeskakiwać raz za razem i wydawać charakterystyczny dźwięk podobny do zapalarek do kuchenek. Jak masz słabszą iskrę to albo cewka WN, albo gdzieś przetarty kabel może być przyczyną.

Autor:  MarcinOg [ 12 lip 2013, o 00:14 ]
Tytuł:  Re: Simson nie chce palic.

Ok ok tym się teraz nie martwię martwi mnie ten dźwięk w silniku tak jakby coś się kruszyło, tarło, rozsypywało i do tego szarpało.

Autor:  Browc [ 12 lip 2013, o 00:18 ]
Tytuł:  Re: Simson nie chce palic.

Najlepiej zdejmij głowicę, cyl i zobacz czy tam nie ma jakiś niespodzianek, przy okazji sprawdź luz wału na korbie, czy i on nie wymaga regeneracji/wymiany.

Autor:  diabel199432 [ 12 lip 2013, o 01:18 ]
Tytuł:  Re: Simson nie chce palic.

Nie ma co sprawdzać, bo jeśli łożyska mają luzy to i tak nic to nie da, bo nie ustawi zapłonu..
I sam kolego dałeś sobie odpowiedź. Te dźwięki to rozpadające się łożyska, a dlaczego ustają po wykręceniu świecy? Bo nie ma kompresji i nie musi pchać paruset kilo, przez co nie ma obciążenia na łożyskach.

Moja rada: Wymienić łożyska, bo tak to będziesz się tylko denerwował. I najlepiej łożyska SKF, są drogie, ale jak wymienisz raz to będziesz miał spokój na wieczność prawie.

Autor:  MarcinOg [ 12 lip 2013, o 17:01 ]
Tytuł:  Re: Simson nie chce palic.

Remont czeka.Dzięki. A teraz druga sprawa robiłem dzisiaj koledze simka miałem ustawić zapłon i w ogóle coś zrobić żeby chodził tak ja trzeba.Zapłon ustawiłem na glanc iskra taka jak trzeba tylko teraz bardzo ciężko go zapalić zapali tak po 20 metrach pchania, odpala i jedzie na ssaniu bez ssania pochodzi z 1/2 sec i zdycha. Podobnie jest gdy spróbuje jechać na wolnych, musze trzymać tak z 40% gazu + ssanie aby chodził inaczej zgaśnie i znowu bardzo ciężko go odpalić.(ale jak już go odpale to idzie nie przeciętnie z gazu koło się podnosi tak na 20 cm xd). Nie było trudno dojść do tego, że wina leży po stronie gaźnika.Gaźnik jest raczej czysty bo kolega czyścił go tydzień temu i jeździ cały czas na filtrze.
A teraz pytanie do was co to może być jak nie gaźnik ? I jak ustawić(prawdopodobnie chiński)gaźnik 16n3 ? Na prawdę przeszukałem cały internet i znalazłem tylko 1 filmik na yt gdzie gość twierdzi, że od krawędzi gaźnika do końca pływaka na zamkniętym dopływie paliwa powinno być 29mm a na otwartym 33,5 ustawiłem tak i paliwo lało się jak chciało.
Jak coś to sim stoi u mnie w garażu jak macie jakieś pytania czy cuś to mogę iść sprawdzić.Robię go już 2 dni. Czas mam do poniedziałku, jak nie zdążę to nie będzie flachy. A więc proszę o pomoc.;)

Autor:  Browc [ 12 lip 2013, o 21:43 ]
Tytuł:  Re: Simson nie chce palic.

Jeśli byłby to chiński gaźnik to będzie na nim odlane tylko ''16N3-'', przy gaźnikach BVF nabijane są dalej numery; co do regulacji chińskiego gaźnika, to jest ''jednorazówka'' jak się zaczyna coś walić to zazwyczaj nie ma co ratować, u siebie miałem chinę 16N3- i po zakupie Amala w Simie china nie siedziała.
Co do ustawiania poziomu paliwa w komorze pływakowej - ja ustawiam tak, jak zalecają na Lehrvideo - czyli poziom paliwa ma być 8mm od krawędzi gaźnika; wg mnie sposób na ''suwmiarkę'' (tak ja go nazywam, chodzi o wymiary pływaka które podałeś) nadaje się przy nowym pływaku, bo zazwyczaj po latach blaszki pływaka są poodginane przez różnych właścicieli i ich sposoby regulacji i poziom może być zły.
Najprawdopodobniej właśnie jest zły poziom paliwa, bo zaciągnięciu ssania jest poprawa, zacząłbym właśnie od tego.
A i jeżeli na śrubie regulacji mieszanki jest plomba, to lepiej jej nie ruszaj :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/