Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Kilka problemów z 50 T-1 :)
http://www.forum.ogar200.pl/kilka-problemow-z-50-t-1-t10909-30.html
Strona 4 z 4

Autor:  Aleksander_PL [ 12 mar 2012, o 19:45 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

do baku narzucaj nakrętek i śrubek, wlej pół litra benzyny i trząchaj przez kilkanaście minut. Wylej to i wyrzuć nakrętki, wlej kolejne pół litra i wylej. Powinien być w miarę czysty :) Ta pończocha to niezły pomysł :D Ja mam u siebie założone sitko z mosiądzu czy czego tam ( z motocykla MZ) i sprawuje się świetnie :)

Autor:  Malkia [ 12 mar 2012, o 20:00 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

a takie pytanie "na zaś" - jeżeli paliwo będzie ok, gaźnik czysty a on dalej będzie zdychał to czego to może być wina jeszcze?

Autor:  OJS [ 12 mar 2012, o 20:02 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

świecy, przewodu zapłonowego, cewki zapłonowej, przerywacza, zabrudzony filtr powietrza lub jakaś pierdołka :)

Autor:  Malkia [ 17 mar 2012, o 10:07 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

Witam :)
Po spędzeniu 3 godzin w garażu, zakręceniu gaźnika, wykręceniu baku, milionie prób na różnej regulacji odpalił mi 2 razy..
Kolejny problem to lewe powietrze, ale dzisiaj sobie z nim poradzę :)
Bak jest przeżarty na wylot, kranik był tak zapchany rdzą że po wyjęciu kureczka nawet kropla paliwa nie spłynęła..
Dostałam jeszcze radę żeby zagrzać silnik ogrzewnicą, zobaczymy czy pomoże ;)
Mam ogromną, głupią prośbę.. czy mógłby ktoś łopatologicznie i po naszemu wytłumaczyć mi jak się ustawia zapłon? nie robiłam tego nigdy w życiu, nie mam pojęcia jak się za to wziąć a coś czuje że niestety muszę..potrzebuje krok po kroku, od początku ( od wejścia do garażu :P ) do samego końca..
Będę baaardzo wdzięczna :)

Autor:  mati ogar205 [ 17 mar 2012, o 10:26 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

1.Wchodzisz do garażu.
2.Włączasz radio
3. Wyjmujesz świecę
4.Zdejmujesz kapę z lewej strony ( od strony zapłonu)
5.Ustawisz silnik w GMP ( tłok 2mm przed najwyższym punktem. robisz to używając śrubokręta włożonego w gniazdo świecy i krecąc magnetem w prawo)
6. Jeśli właśnie w GMP przerywacz się rozwiera znaczy dobrze zapłon jest ustawiony jeśli otwiera się kiedy indziej znaczy zapłon ustawiony źle lub klin się ściął)
7. Za pomocą ściągacza zdejmujesz magneto i dokonujesz kontry za pomocą trzech śrubek przy podstawie zapłonu. Przekręcając zapłon w lewo przyśpieszasz zapłon a prawo zaś opóźniasz. ( o tym czy przyśpieszyć czy opóźnić dowiesz się po tym czy przerywacz otwiera się przed GMP czy po)
8.Wkładasz nowy klin na wał ( można samemu ze śruby zrobić)
9.Składasz zapłon i magneto kręcisz magnetem w prawo i patrzysz, czy dobrze ( we właściwym czasie) przerywacz się otwiera
10. Możesz jeszcze dokonać korekty przerywacza ustawiając okno magneta na nim i lekką odkręcając śrubkę przy postawie przerywacza i zwiększasz zmiejszasz skok kowadełka
11. Odpalasz
12. Wyjeżdzasz przejechać się
13. Chowasz do garażu
14. Odkładasz klucze
15. Gasisz radio
16. Zamykasz garaż
17. Idziesz do domu
18. Włączasz kompa i mówisz nam jak poszło

Autor:  Fanatyk [ 17 mar 2012, o 17:50 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

Może lepiej spróbować bez ściągania magneta?
Bo jak później źle założy to klin zetnie...
GMP, opóźnienie, przyśpieszenie, ... ja wiem o co chodzi, ale do zrozumienia tego długa droga...
Metoda prób i błędów będzie dobra, czyli kręcenie statorem :D
Zapłon ustawia się poprzez zmianę położenia statora, lub poprzez ustawienie platynek. Ktoś mieszkający blisko może pomógłby Kobiecie co?

Autor:  Aleksander_PL [ 17 mar 2012, o 19:06 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

Ja poradzę Ci Malkio, żebyś poczytała książki serwisowe/instrukcje obsługi o motorowerach ROMET. W google znajdziesz spokojnie do ściągnięcia np. na chomikuj.pl

Autor:  Malkia [ 21 mar 2012, o 17:37 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

Witam :)
Namówiłam znajomego mechanika żeby zerknął ze mną na rometa. Co się okazało? źle włożona iglica była rozwarta na maxa, więc silnik bez przerwy się zalewał.. odpaliliśmy go, pochodził trochę, raz na czas zdarza mu się zdechnąć, jeszcze nie wiem dlaczego ;) drze się, kopci jak ursus, ale działa :)

Strona 4 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/