Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Remont Silnika 223 Jawa 50 Melo w końcu wziął się do roboty!
http://www.forum.ogar200.pl/remont-silnika-223-jawa-50-melo-w-ko-cu-wzi-si-do-roboty-t10688-20.html
Strona 3 z 5

Autor:  Melo [ 21 gru 2011, o 20:17 ]
Tytuł:  Re: Remont Silnika 223 Jawa 50 ;-)

Na pewno chcę wymienić : Tłok, pierścienie, głowica, cylek, półksiężyc, nie wiem jak ze skrzynią bo czasem wypadają biegi , wał , korbowód, tarcze sprzęgła ( mam nowe). Co jeszcze radzicie wymienic?? Wyslecie mi linki jakieś z tymi czesciami, jakieś tanie ?

Autor:  Magister [ 21 gru 2011, o 20:19 ]
Tytuł:  Re: Remont Silnika 223 Jawa 50 ;-)

Jak wymieniasz wał, to nie musisz korby wymieniać :-P
Najpierw to radzę rozebrać silnik, obejrzeć w środku i dopiero części kupować ;]

Autor:  Melo [ 21 gru 2011, o 20:23 ]
Tytuł:  Re: Remont Silnika 223 Jawa 50 ;-)

Ide sobie na razie obadac bo mam 2 silniki jeszcze na zbyciu na czesci i zobacze w jakim stanie sa czesci

Autor:  Addadko [ 21 gru 2011, o 20:28 ]
Tytuł:  Re: Remont Silnika 223 Jawa 50 ;-)

Najpierw to jak pisze mgr130 rozbierz silnik i wtedy się dokładnie dowiesz co potrzeba, bo tak na zgaduj zgadula to nie dowiesz się co dokładnie kupić. Po co ma on kupować łożyska SKF, oryginalne cylindry itp. jak remont chce zrobić w miarę tanim kosztem? kup na silnik łożyska PPL (na wał C3) i wystarczą. Wał na Twoim miejscu postarałbym się kupić jakiś używany czeski, który jeszcze łatwo dostaniesz lub w ostateczności jak swój "chiński" masz dobry to jego załóż. Przecież jak Chińczycy produkowali takie za przeproszeniem gówno jakim są wały, cylindry, gaźniki itp. to wycofaliby to z rynku i nikt by tego nie kupował, a jest inaczej. Tak więc chińskie nie znaczy od razu do kitu. Jak będziesz kupował tłok to patrz na "odcień" materiału z którego jest wykonany, ponieważ bardziej matowe w większości przypadków nie puchną. Pierścionki możesz zastosować MZA niemieckie od Simsona, oczywiście wcześniej dopasowując ich rozmiar do owego tłoka.

Autor:  Magister [ 21 gru 2011, o 20:29 ]
Tytuł:  Re: Remont Silnika 223 Jawa 50 ;-)

A tam Addadko pierdzielisz :D China ma dobre wały z łożyskiem igiełkowym na korbie, cylindry ujdą, chociaż można poprawić kanały pilnikiem, a z tłokiem to loteria. Może być matowy, ale spuchnąć też może.

Autor:  Addadko [ 21 gru 2011, o 20:31 ]
Tytuł:  Re: Remont Silnika 223 Jawa 50 ;-)

Wszystkie części chińskie to jest w skrócie loteria i nie ma co się w tej kwestii kłócić. Wały tak samo są takie i owakie.

Autor:  Magister [ 21 gru 2011, o 20:33 ]
Tytuł:  Re: Remont Silnika 223 Jawa 50 ;-)

Ale dużo osób poleca wały z łożyskiem igiełkowym. Wały chińskie z tulejką szybko wysiadają.

Autor:  Addadko [ 21 gru 2011, o 20:35 ]
Tytuł:  Re: Remont Silnika 223 Jawa 50 ;-)

Gadasz głupoty i tyle w temacie chińskich części - amen.

Autor:  Magister [ 21 gru 2011, o 20:50 ]
Tytuł:  Re: Remont Silnika 223 Jawa 50 ;-)

Mógłbym podać przykłady, ale są z innego forum, zresztą raczej wiesz jakiego. I tam masz wszystko jak na tacy o współczesnych wałach.

Autor:  Dawid_56 [ 21 gru 2011, o 21:13 ]
Tytuł:  Re: Remont Silnika 223 Jawa 50 ;-)

Jeżeli chodzi o wał to tylko org lub ten: http://motoallegro.pl/jawa-50-jawka-oga ... 02021.html
Mam tej samej firmy w komarze i sobie chwalę. Ten wał z tej aukcji którą podałeś jest z łożyskiem igiełkowym. Strzeż się od tego, kolega kupił taki wał i sworzeń w ogóle do łozyska nie wchodził :-o
Dodam że nie którzy uważają że org wał najlepszy, ale jeżeli masz wydać 50zł na org wał ktory ma już tam jakieś minimalne luzy to wg mnie lepiej kupic nowy taki jak wyżej wymieniłem.

Łożyska tylko firmowe typu Fag, skf, koyo. Jak kupisz najtańsze gówno to zrobisz 2 tys km i na wale będa takie luzy że będziesz zmuszony znowu je wymienić

Cylinder jeżeli nowy to tylko Almot, silnik ma na nim taką moc jak na oryginale. Osobiście miałem nowego firmy Cx w jawce, a teraz mam org w bdb stanie i silnik jest na nim ze 2x mocniejszy. Kolega kupił nowego almota i moc jego jawki jest mniej więcej taka jak na moim orginale. W ogóle to najlepszym rozwiązaniem jest szlif orginała a nie zakup nowego, oczywiście pod czeski tłok (najlepiej nowy).

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/