Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125
http://www.forum.ogar200.pl/skrocenie-prze-o-e-z-batka-10-z-z-wsk-125-t11920.html
Strona 1 z 3

Autor:  mrflack [ 3 maja 2012, o 10:48 ]
Tytuł:  skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125

Tak jak w temacie. Zakupiłem zębatkę 10z z wsk do ogara, ażeby skrócić przełożenia

zębatka pasuje jak ulał, w łańcuch wchodzi na styk, że jeszcze jest troszeczkę luzu, ale jest dużo szersza od oryginalnej 11z, bo ta ma 7mm, zaś oryginalna 11z ma 4,5mm. Nie wiem czy po zrobieniu silnika zakładać ją taką jaka jest, czy może ją zeszlifować ?

Autor:  Aleksander_PL [ 3 maja 2012, o 10:49 ]
Tytuł:  Re: skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125

O ile masz ten szerszy łańcuch to ona powinna wejść. A poza tym to czemu chcesz jeździć Ogarem niewiele ponad 40km/h?

Autor:  mrflack [ 3 maja 2012, o 10:53 ]
Tytuł:  Re: skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125

Ponieważ mnie nie chodzi o prędkość tylko o moc. Na pewno pojedzie więcej jak 60, bo ogar ma koła 17" a jawka ma 16" i jak w jawce jest założone 11z to jest tak samo jabyś w ogarze założył zebatkę 10z, jak właśnie robię. Jak pisałem zębatka wchodzi, tylko nie wiem czy można tak jeździć.

Autor:  naveintre [ 3 maja 2012, o 10:57 ]
Tytuł:  Re: skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125

Sratatata w w jawkach montowali 12z i 13z a nie 11z. 11z było wkładane do zablokowanego ogara bo na 12z nie bardzo chciał jechać. Bedzie się kręcił na obroty jak głupi i ledwo wyciągnie 50km/h

Autor:  mrflack [ 3 maja 2012, o 11:03 ]
Tytuł:  Re: skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125

O ja jak miałem jawkę była 11z, jeździła jak głupia, i chcę zrobić to samo w ogarku i uwierz mi, jechała więcej jak 60km/h. A i jeszcze jedno, ja chcę nim trochę po polach pojeździć, a nie tylko po ulicy.

Autor:  naveintre [ 3 maja 2012, o 11:05 ]
Tytuł:  Re: skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125

To miałeś coś kombinowane bo fabrycznie tak nie było. W jawce jest jeszcze kilka rzeczy które pozwalają jej wkręcić się wyżej na obroty niż ogar. Seryjna jawka jest mocniejsza od odblokowanego ogara :)

Autor:  mrflack [ 3 maja 2012, o 11:08 ]
Tytuł:  Re: skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125

I o tym pomyślałem, silnik nie jest z ogarka tylko z jawki, wyciągnięty razem z tłumikem. Tłoczek jeszcze czeski 2p, także to nie będzie zwykły słaby ogarek ; )

Autor:  naveintre [ 3 maja 2012, o 11:11 ]
Tytuł:  Re: skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125

mrflack zobaczymy wpanij do mnie to ocenimy słabego ogarka na 12z mocnego na 10z :P
Tłok 2p już się nienadaje do terenu....

Autor:  plusminus [ 3 maja 2012, o 11:12 ]
Tytuł:  Re: skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125

Przecież to takie same silniki są w ogarze a w jawce, więc co ma być tam mocniejszego? Jak chcesz założyć taką zębatkę to najlepiej jak by ona była szerokości zębatki tylnej.

Autor:  mrflack [ 3 maja 2012, o 11:16 ]
Tytuł:  Re: skrócenie przełożeń, zębatka 10 z z wsk 125

No wiesz, tylnej jeszcze nie mierzyłem, a wracając do różnicy silnków w ogarze i jawce to sa malutkie różnice, min. kolanko tłumika jest jeszcze dłuższe niż w jawce, zapłon jest inaczej ustawiony, mniejszy otwór w króćcu, nie wiem co jeszcze, ale przecież jawka ma książkowo 3,5KM a ogar 2KM, więc różnica jest.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/