Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

[Ogar200.pl] Ogólne opinie
http://www.forum.ogar200.pl/ogolne-opinie-t1555-150.html
Strona 16 z 17

Autor:  OJS [ 2 mar 2013, o 17:34 ]
Tytuł:  Re: [Ogar200.pl] Ogólne opinie

Dziwne, zawsze ustawiałem tak jak jest napisane na stronie i nie miałem problemu z odpalaniem, może ktoś logicznie zdementować tą wypowiedź? :)

Autor:  Magister [ 2 mar 2013, o 17:56 ]
Tytuł:  Re: [Ogar200.pl] Ogólne opinie

Przerwa na platynkach 0,3 mm powinna być w górnym martwym punkcie.
2 mm przed GMP powinno nastąpić rozwarcie na platynkach, czyli przerwa powinna wynosić w tym momencie 0,05 mm.

Autor:  Kemot [ 2 mar 2013, o 18:08 ]
Tytuł:  Re: [Ogar200.pl] Ogólne opinie

Po za tym wypadałoby jakieś newsy dać...

Autor:  OJS [ 3 mar 2013, o 13:28 ]
Tytuł:  Re: [Ogar200.pl] Ogólne opinie

Kemot, na przykład jakie? :)
W najbliższym czasie zmienię opis ustawienia zapłonu

Dodano: 3 marca 2013, o 12:25

Poprawione, mam nadzieję że nie zrobiłem tam błędu :)

Autor:  Magister [ 3 mar 2013, o 13:29 ]
Tytuł:  Re: [Ogar200.pl] Ogólne opinie

Cofiemy -> cofamy
przed tem -> przedtem
kowadełkotak -> kowadełko tak
aparattem -> aparatem.

Poza tym wszystko ok.

Autor:  Kemot [ 3 mar 2013, o 13:46 ]
Tytuł:  Re: [Ogar200.pl] Ogólne opinie

OJS, warto wspomnieć o planowanej wyprawie fso :)

Autor:  Browc [ 3 mar 2013, o 14:20 ]
Tytuł:  Re: [Ogar200.pl] Ogólne opinie

Potem zaprezentuję moją wersję ustawiania zapłonu, jeśli można :)

Autor:  Maciek1994r [ 3 mar 2013, o 14:37 ]
Tytuł:  Re: [Ogar200.pl] Ogólne opinie

Magister napisał(a):
Przerwa na platynkach 0,3 mm powinna być w górnym martwym punkcie.
2 mm przed GMP powinno nastąpić rozwarcie na platynkach, czyli przerwa powinna wynosić w tym momencie 0,05 mm.


No tak, ale zauważmy jeden fakt. Magneto, które zakłada się na wał, można założyć w kilu pozycjach, bowiem na klinie posiada spory luz. Co za tym idzie, w górnym martwym punkcie, krzywka może być maksymalnie do przodu, albo maksymalnie do tyłu(zależnie jak kto założył magneto). Nie znam dokładnie charakterystyki krzywki, nie wiem, czy w tym momencie, przerywacz jest całkowicie otwarty, czy jeszcze się otwiera.. (trzeba by zaobserwować). Także teorie, że w GMP ma być 0.3, pominąłbym. Ważne, żeby przerywacz otwierał się z wymaganym wyprzedzeniem i miał odpowiednią szczelinę w największym jego wychyleniu.

Autor:  Browc [ 3 mar 2013, o 20:39 ]
Tytuł:  Re: [Ogar200.pl] Ogólne opinie

Ja napisałbym to tak:

Po pierwsze, aby dostać się do zapłonu odkręcamy dekielek w prawek pokrywie
który jest przykręcony 3 śrubami M5. Po jego zdjęciu ukazuje nam się zapłon,
pokazany na zdjęciu: i cyfry pokazują kolejno:
1 - śruba M5 ( klucz ''8'') trzymająca krzywkę; nią przekręcamy wał,
2 - śruba do ustawiania przerwy na stykach przerywacza,
3 - styki przerywacza, platynki,
4 - kondensator.

Aby ustawić zapłon wykręcamy świecę, aby ustalić moment GMP (Górny Martwy Punkt), warto dodać, że jest to zarazem największy punkt rozwarcia styków przerywacza. Żeby to zrobić bierzemy jakiś pręt (np. śrubokręt) i wkładamy go
do cylindra zapierając go o tłok, następnie bierzemy klucz ''8'' i zakładamy go na śrubę nr 1 przedstawioną na rysunku.
A teraz delikatnie kręcimy walem tak, aby włożony do cylindra śrubokręt wysunął się jak najbardziej ( śrubokręt pokazuje nam położenie tłoka).
Gdy znaleźliśmy punkt w którym tłok jest najbardziej wysunięty, to możemy się cieszyć, że znaleźliśmy GMP.
Teraz należy ustawić przerwę na platynach; musi ona wynosić 0.4-0.3mm. Więc bierzemy szczelinomierz, wyciągamy listek optymalny 0.35mm i wsadzamy go między
styki przerywacza, gdy przerwa jest jak nasz listek, to wtedy powinien dać się on bez większego oporu wsuwać i wysuwać. Jeśli jednak
przerwa jest za duża (listek ma luz między stykami), albo jest za mała ( listek nie wchodzi między styki, ciężko się przesuwa) to wtedy musimy poluzować śrubkę nr 2
na rysunku i ustawić przerwę na odpowiednią, po czym zablokować to położenie popuszczoną wcześniej śrubą nr 2.
Podczas ustawiania przerwy na platynkach tłok musi znajdować się w GMP, jeśli choć trochę się ruszy, to wtedy znów trzeba znaleźć moment GMP i wtedy kontynuować ustawianie przerwy.

Gdy ustawiliśmy już przerwę na stykach przerywacza, możemy zabrać się za ustawianie wyprzedzenia zapłonu.
Bierzemy suwmiarkę i zapierając ją o żeberko głowicy, mierzymy głębokomierzem odległość od tłoka; przykładowo wyszło nam 25mm, to do tego pomiaru dodajemy 2mm (czyli wielkość wyprzedzenia
zapłonu w silniku jawki 223); tak więc mamy 25+2=27mm, wysuwamy suwmiarkę na 27mm i blokujemy ją. Teraz cofamy tłok, kręcąc śrubką nr 1 w lewo, potem wkładamy suwmiarkę i kręcimy wałem w prawo
do momentu, w którym tłok dotknie suwmiarki. W tym momencie wyciągamy ze szczelinomierza listek 0.05mm ( lub ewentualnie można posłużyć się gilzą papierosową) i wsadzamy go/ją między styki przerywacza
gdy wyprzedzenie jest odpowiednie gilza daje się przesuwać z lekkimi oporami, tak samo jak listek, gdy jednak nie da się jej przesunąć, lub ma nadmierny luz, trzeba skorygować wyprzedzenie, odkręcając 2
śruby z motylkami trzymające iskrownik i przekręcamy go odpowiednio:
gdy gilza jest zbyt ściśnięta - w lewo,
gdy gilza jest za luźno - w prawo.
Po dwukrotnym sprawdzeniu ustawienia przerwy i wyprzedzenia przykręcamy dekielek i wkręcamy świecę, wcześniej ustawiając przerwę między anodą i katodą na 0.4mm.

Jeśli ktoś zrobił remont silnika i nie zna położenia krzywki itd, to wtedy musi ustawić tłok w GMP, a następnie popuścić śrubkę M5 ( nr 1) i ustawić tak, aby ''górka'' na krzywce była w miejscu ''stopy'' przerywacza
(dokładniej młoteczka). Po tym przykręcamy śrubkę i sprawdzamy czy platyny maksymalnie otwierają się w GMP; jeśli tak nie jest, należy skorygować ustawienie krzywki.

Mam nadzieję, że wyjaśni to twoje wątpliwości Maciek.

Jak ktoś zauważył błąd, albo coś jest nie tak ,to pisać.

Autor:  Mimi [ 24 lut 2014, o 00:37 ]
Tytuł:  Re: [Ogar200.pl] Ogólne opinie

Zadam takie zasadnicze pytanie: czy strona to w ogole zyje?
Moze warto byloby rozruszac stronke, dodac pare pojazdow do galerii, jakieś newsy itp..

Strona 16 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/