Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Ogar200.pl - nowy dział
http://www.forum.ogar200.pl/ogar200-pl-nowy-dzia-t7347-10.html
Strona 2 z 3

Autor:  Mimi [ 21 sty 2011, o 11:40 ]
Tytuł:  Re: Ogar200.pl - nowy dział

tak wiem - liczę się z tym ale jest to prostsze rozwiązanie niż latac po sądach sprawy zakładać itp. gra nie warta świeczki jak tego to skasujcie tamten post i gut ;p

Autor:  Mały97 [ 21 sty 2011, o 11:46 ]
Tytuł:  Re: Ogar200.pl - nowy dział

Jct. zarejstrowanie motoroweru+ opłaty wychodzą 117zł :) Do tego trzeba doliczyć przegląd ok 50-100zł :)

Autor:  urbAn [ 21 sty 2011, o 11:52 ]
Tytuł:  Re: Ogar200.pl - nowy dział

Oraz ubezpieczenie 20 zł :P Ale to zależy od urzędu i innych okoliczności, na których się nie znam oraz przegląd też zależy od stacji :P

Autor:  Mc.Ruzga [ 21 sty 2011, o 21:19 ]
Tytuł:  Re: Ogar200.pl - nowy dział

Wszystko zależy od zniżek przyjaciele ;>

Autor:  Mat3ys [ 22 lip 2011, o 10:18 ]
Tytuł:  Re: Ogar200.pl - nowy dział

Można by w dziale sprzedam, kupię dodać podkategorie województwa. Było by łatwiej przeglądać ogłoszenia bo jak interesuje nas coś ze Świętokrzyskiego np to nie musimy przeglądać wszystkich tematów i dopatrywać się kto skąd jest tylko wchodzimy w odpowiednią kategorię i już.

Autor:  Baton [ 22 lip 2011, o 10:49 ]
Tytuł:  Re: Ogar200.pl - nowy dział

Może jeszcze kategorie cenowe oraz "bez dokumentów" i "z dokumentami" ?

Autor:  Mat3ys [ 22 lip 2011, o 10:53 ]
Tytuł:  Re: Ogar200.pl - nowy dział

Na innych forach nie koniecznie o tematyce motorowerów a przykładem jest wmasg.pl jest coś takiego i bardzo sympatycznie przegląda się dział sprzedam -.-.

Autor:  Kamil1 [ 22 lip 2011, o 10:55 ]
Tytuł:  Re: Ogar200.pl - nowy dział

Dokładnie, fajnie by było takie coś wprowadzić, ale jak jest mało ogłoszeń w dziale sprzedam to nie jest aż takie konieczne...

Autor:  Baton [ 22 lip 2011, o 10:59 ]
Tytuł:  Re: Ogar200.pl - nowy dział

to gówniane forum asg napisał(a):
122 aktywnych użytkowników (w ciągu ostatnich 15 minut)

Jak będziemy mieli tyle użytkowników aktywnych to wtedy można o tym pomyśleć...

Autor:  Mysiu [ 11 wrz 2011, o 13:42 ]
Tytuł:  Re: Ogar200.pl - nowy dział

Można stworzyć dział o rejestracji pojazdu :)

Przydatne dokumenty.

http://bi.gazeta.pl/im/4/5618/m5618954.doc Umowa Kupna/Sprzedaży w .doc
http://bi.gazeta.pl/im/6/5618/m5618846.pdf PCC-3 w .pdf
http://bi.gazeta.pl/im/7/5618/m5618847.pdf PCC-3a w .pdf
http://bi.gazeta.pl/im/5/5618/m5618955.doc Wniosek o Rejestrację w .doc

Rejestracja Samochodu

Zanim wyjaśnimy tajniki związane z tym procesem na wstępie zaznaczamy, że czeka nas mozolne stanie w kolejkach w urzędach oraz przedłożenie stosu dokumentów. Niestety jest to konieczne, bowiem rejestracja samochodu jest warunkiem koniecznym dopuszczenia pojazdu do ruchu po drogach publicznych.

Głównymi instytucjami, jakie musimy odwiedzić jest Urząd Skarbowy, w którym należy przedłożyć opłaty z tytułu umów kupna-sprzedaży, fakturę lub orzeczenie Sądu o nabyciu spadku (w tym wypadku danego samochodu) oraz Wydział Komunikacji. Kolejność wizytacji tych dwóch urzędów jest dowolna, jednak w przypadku Urzędu Skarbowego na przedstawienie stosownych danych mamy zaledwie 14 dni od momentu zakupienia pojazdu. Z kolei na załatwienie formalności w Wydziale Komunikacji mamy dni 30 - wyjaśnia Paweł Strzelczyk*.

Do zarejestrowania pojazdu niezbędne jest wypełnienie specjalnego wniosku (znajdziemy go w Wydziale Komunikacji), na podstawie którego urząd rozpocznie proces rejestracji samochodu. W przypadku samochodów zakupionych w granicach Polski Wydział Komunikacji wymaga przedstawienia następujących dokumentów:

- dowód własności pojazdu (faktura, rachunek, umowa sprzedaży, darowizny, zamiany, orzeczenie Sądu itp.),
- dowód rejestracyjny z ważnym przeglądem technicznym lub decyzja o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu,
- karta pojazdu - jeśli została wydana,
- ważna polisa ubezpieczeniowa OC,
- dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych dodatkowo - wypis z właściwego rejestru.

Należy także pamiętać o zwrocie dotychczasowych tablic rejestracyjnych.

Jeżeli natomiast dokonujemy zmiany homologacji samochodu z ciężarowego na osobowy w celu dokonania zmiany rodzaju pojazdu lub zmiany przeznaczenia samochodu należy dostarczyć do Wydziału Komunikacji następujące dokumenty:

- fakturę za dokonanie zmiany konstrukcyjnej pojazdu wystawioną przez firmę do tego uprawnioną,
- oświadczenie firmy dokonującej zmiany rodzaju pojazdu mówiące o dokonanych zmianach,
- potwierdzony za zgodność z oryginałem REGON firmy dokonującej zmiany rodzaju pojazdu potwierdzający jej uprawnienia w tym zakresie oraz
- wymienione już wcześniej dokumenty rejestracyjne, a więc: dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, tablice rejestracyjne, ważną polisę OC.

W trakcie sprawdzania przez urząd historii samochodu otrzymuje się tablice wraz z tymczasowym dowodem (tzw. miękki), który należy oddać w momencie odbierania stałego dowodu rejestracyjnego.

Pojazd rejestruje starosta właściwy dla miejsca zameldowania nowego właściciela samochodu. Koszt całkowity rejestracji, po uwzględnieniu wszystkich wymaganych dokumentów, wykupieniu nalepek kontrolnych i legalizacyjnych, wykupieniu tablic i dowodów powinien wynieść ok. 170 zł. Wydatek może się zwiększyć o 75 zł w momencie, kiedy nie posiadamy karty pojazdu. Jeżeli natomiast posiadamy auto zabytkowe, które ma zostać wyposażone w żółte tablice trzeba za takie „numery” zapłacić dodatkowo 100 zł. Istnieje możliwość wygrawerowania tablicy specjalnej z dowolnymi literami i numerami (maksymalnie pięć znaków). Cena takich tablic rejestracyjnych wynosi 1000 zł.

W przypadku nabycia auta zarejestrowanego wcześniej w tym samym powiecie, zaopatrzonego w "białe" tablice (unijne) nie ma konieczności wymiany tych tablic i wnoszenia stosownej opłaty. Jedynie trzeba przedłożyć tablice rejestracyjne w celu zmiany znaku legalizacyjnego.

Rejestracja Motoroweru

Wielu z nas kupując skuter martwi się o to jak go zarejestrować. Dlatego postanowiłem przedstawić Wam jak zarejestrować skuter sprawnie, szybko, bezstresowo.

Rejestracja nowego motoroweru.
Po zakupie nowego motoroweru powinniśmy otrzymać następujące dokumenty:
- wyciąg ze świadectwa homologacji,
- poświadczenie o odprawie celnej,
- rachunek/fakturę VAT z numerem ramy, rodzajem pojazdu oraz modelem.
Do rejestracji potrzebny nam będzie jeszcze druk :wniosek o rejestracje.
Oto wzór tego wniosku.

Odpowiednio wypełniamy w/w druk i ze wszystkimi dokumentami otrzymanymi od sprzedawcy udajemy się do Wydziału Komunikacji Miejskiej mieszczącym się w Starostwie powiatowym. Tam potrzebne będą nam następujące dokumenty:
- wyciąg ze świadectwa homologacji,
- poświadczenie o odprawie celnej,
- faktura VAT
- dokument potwierdzający tożsamość.

Kolejnym krokiem jaki podejmiemy podczas procesu rejestracji motoroweru jest opłacenie opłat rejestracyjnych. Te regulujemy w kasie starostwa zapłacimy w zależności od urzędu od 100 do nawet 120zł. Z potwierdzeniem po raz kolejny udajemy się do okienka, gdzie otrzymujemy wszystkie dokumenty, tablice rejestracyjną oraz tzw. “miękki“ dowód rejestracyjny.
Następnie udajemy się do ubezpieczalni, gdzie wykupujemy polisę OC (od odpowiedzialności cywilnej) oraz w zależności od chęci AC (auto casco) NWW ( od nieszczęśliwych wypadków)
Po około trzech tygodniach udajemy się do starostwa z miękkim dowodem odebrać twardy dowód.
Takim sposobem zarejestrowaliśmy nasz nowy skuter.

Podliczmy koszty.
Opłaty w urzędzie:
- dowód rejestracyjny - 48zł
- pozwolenie czasowe 12zł
- tablica rejestracyjna - 30zł
- opłata skarbowa 10zł
- opłaty ewidencyjne 3zł

Ubezpieczenie:
W zależności od ubezpieczyciela i posiadanych zniżek:
- OC 100zł ze zniżką 60% - około 40 zł
- NWW w zależności od kwoty ubezpieczenia około 15zł

Razem:
Bez zniżek 218zł
Ze zniżkami 158zł


Rejestracja motoroweru sprowadzonego z zagranicy.
W takim wypadku napotkamy najwięcej problemów, a co za tym idzie rejestracja takiego motoroweru wyniesie nas najwięcej.

Powinniśmy zacząć od podpisania umowy kupna-sprzedaży. Na takiej umowie powinny znaleźć się następujące informacje:

- dane osobowe zarówno kupującego jak i sprzedawcy,
- wszystkie numery pojazdu: numer VIN, silnika, nazwa, model, rodzaj oraz cena,
- umowa powinna być podpisana prze obie strony.

Od sprzedawcy powinniśmy otrzymać następujące dokumenty:
- umowę kupna-sprzedaży,
- dokumenty rejestracyjne, na których skuter był użytkowany.

W tym momencie przed nami wysuwają się ogromne schody.
Pierwszym z nich jest uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 160zł, w zamian otrzymamy poświadczenie o uiszczeniu podatku.
Kolejnym krokiem będzie wykonanie przeglądu rejestracyjnego. Niestety nie wykonamy go na każdej stacji diagnostycznej. Ta musi mieć specjalne uprawnienia. Za taką przyjemność mechanik ogołoci nas z kolejnych 116zł (cena może się wahać w zależności od stacji).
Kolejnym, dość kłopotliwym i kosztownym krokiem będzie tłumaczenie dokumentów, najłatwiej będzie nam w wypadku pojazdu z Niemiec, ale w przypadku bardziej egzotycznych krajów i cena i trudność znalezienia tłumacz będzie większa.
Tłumaczenia możemy dokonać jedynie u tłumacza przysięgłego danego języka tutaj pomniejszymy nasz budżet o kolejne banknociki, w tym wypadku cena wacha się w zależności od języka od 50zł do nawet 150zł.
Ostatnim już bezpłatnym krokiem będzie wypełnienie druku wniosku o rejestracje pojazdu (wzór).

W tym momencie mamy już wszystko co do szczęścia nam potrzebne. Z w/w dokumentami udajemy się do Wydziału Komunikacji Miejskiej mieszczącym się w Starostwie powiatowym. Tam potrzebne będą nam następujące dokumenty:
- umowa kupna-sprzedaży,
- przetłumaczone dokumenty rejestracyjne,
- zaświadczenie o odbytym przeglądzie rejestracyjnym,
- potwierdzenie zapłaty podatku,
- dokument tożsamości.
Tutaj podobnie jak w przypadku motoroweru nowego, musimy zapłacić opłaty rejestracyjne, które wynoszą około 110zł. Następnie podobnie jak w pierwszym przypadku udajemy się do okienka, gdzie otrzymujemy wszystkie dokumenty, tablice rejestracyjną oraz tzw. “miękki” dowód rejestracyjny.
Następnie pozostaje nam kwestia ubezpieczenia, czyli ubywa nam kolejne 100zł
Po trzech tygodniach odbieramy nasz twardy dowód rejestracyjny.

Podsumujmy koszty:
Opłaty przed rejestracyjne:
- tłumaczenie około 100zł
- opłata skarbowa 160zł
- przegląd rejestracyjny 116zł
Opłaty rejestracyjne:
- dowód rejestracyjny - 48zł
- pozwolenie czasowe 12zł
- tablica rejestracyjna - 30zł
- opłata skarbowa 10zł
- opłaty ewidencyjne 3zł

Ubezpieczenie:
- około 100zł.

Razem:
- około 580zł

Podsumowując, rejestracja jest niestety bardzo żmudnym i kosztownym procesem. Najlepszym wyjściem okaże się wolny dzień, portfel pełen pieniędzy oraz zapas nerwów.
Na co powinniśmy zwrócić uwagę: sprawdzić wszystkie numery: rama, silnik oraz markę i model. Dokładnie obejrzeć czy dane na dowodzie rejestracyjnym zgadzają się z tymi prawdziwymi oraz odpowiednio przymocować tablicę rejestracyjną.

Wszystkie ceny na podstawie danych z Wrocławia.


Używany Motorower

Kupując używany skuter (motower) (pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 ccm, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h), zarejestrowany w Polsce otrzymamy od sprzedającego następujące dokumenty:
1. Umowa kupna-sprzedaży jeżeli kupujemy samochód od osoby fizycznej, sporządzana w 2 egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron umowy; Zdarza się, że sprzedawcą lub kupującym są dwie osoby lub więcej, wtedy sporządzamy odpowiednio więcej egzemplarzy.

2. Faktura VAT, jeżeli sprzedający nie jest osobą fizyczną;
3. Karta pojazdu; Karta jest dokumentem przypisanym do pojazdu, zawierającym: dane identyfikacyjne pojazdu, parametry techniczne pojazdu, dane identyfikacyjne właściciela pojazdu, dane potwierdzające rejestrację pojazdu. Sprzedający MUSI wydać nam kartę pojazdu, chyba, że dla danego pojazdu nie wydano karty pojazdu (odpowiednia adnotacja znajduje się w dowodzie rejestracyjnym);
4. Dowód rejestracyjny pojazdu;
5. Polisę obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC). Przy sprzedaży pojazdu wszystkie prawa i obowiązki wynikające z umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej przechodzą na nabywcę z chwilą zawarcia umowy. Nowy właściciel w ciągu 30 dni może wypowiedzieć umowę ubezpieczenia (wygaśnie ona po 30 dniach od daty kupna i musi zawrzeć nową) albo nie wypowiadać i korzystać do końca jej daty ważności. Wtedy jednak ubezpieczyciel przeliczy składkę nowego właściciela według zniżek lub zwyżek, które posiada i nakaże dopłatę lub zwróci nadpłatę składki



Podatek od czynności cywilnoprawnych
W przypadku gdy kupujemy motorower od osoby fizycznej, podlegamy obowiązkowi uiszczenia podatku od czynności cywilnoprawnych. Podatek w wysokości 2% wartości pojazdu musimy opłacić w ciągu 14 dni od daty umowy. Należy wypełnić deklarację PCC-3, którą składamy w swoim Urzędzie Skarbowym. Tam też opłacamy należny podatek.

W przypadku gdy wartość zakupionego motoroweru (wpisana w umowie) wynosi mniej niż 1000 PLN, jesteśmy zwolnieni od podatku.



UWAGA !!! Zwolnienie od podatku nie zwalnia z obowiązku złożenia deklaracji PCC-3 !!!

przypadku gdy sprzedawcą lub kupującym są dwie osoby lub więcej (współwłasność) do deklaracji PCC-3 należy dołączyć załącznik PCC-3A (w odpowiedniej ilości, tak, aby zawrzeć dane wszystkich stron umowy) .

Podatek od czynności cywilnoprawnej nie dotyczy zakupu pojazdu od firmy (na podstawie faktury VAT)



Rejestracja pojazdu - gdzie się udać.
Rejestracji pojazdu na wniosek właściciela dokonuje starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania właściciela pojazdu.



Rejestracja - wymagane dokumenty
1. Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu. Wniosek dostępny jest tu: link do dokumentu w serwisie
2. Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu) - osoba fizyczna.
3. dowód własności - faktura VAT, umowa kupna-sprzedaży
4. karta pojazdu, jeżeli była wydana
5. dowód rejestracyjny
6. tablice rejestracyjne
Wymagane dokumenty do wniosku należy złożyć w formie oryginału.



Opłaty:
1. 12 zł - pozwolenie czasowe.
2. 30 zł - tablica rejestracyjna motorowerowa.
3. 11 zł - komplet nalepek legalizacyjnych.
4. 48 zł - dowód rejestracyjny.
5. Opłata ewidencyjna za wydanie:
a. dowodu rejestracyjnego - 0,50zł,
b. pozwolenia czasowego - 0,50zł,
c. zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej - 0,50 zł.
Czyli standardowe koszty rejestracji wynoszą: 102,50 PLN
Opłaty można dokonać w kasie Urzędu lub przelewem na konto wskazane przez Urząd. W tytule przelewu należy umieścić nr VIN (Vehicle Identification Number - unikalny 17 cyfrowy numer identyfikacyjny pojazdów mechanicznych) rejestrowanego pojazdu.
Jeżeli zakupiony pojazd był zarejestrowany w tym samym powiecie, w którym nabywca chce go zarejestrować, nie ma konieczności wymiany tablic rejestracyjnych. Należy je jednak dostarczyć do urzędu, aby zostały zalegalizowane. Koszt rejestracji jest wtedy niższy o koszty tablicy (30 PLN + 0,50 PLN opłaty ewidencyjnej)
Starosta wydaje pozwolenie czasowe na okres 30 dni (tzw. ?miękki dowód?). Po tym czasie ponownie udajemy się do Urzędu celem odebrania stałego dowodu rejestracyjnego.



Wychodząc z Urzędu mamy przy sobie:
1. zalegalizowaną (opatrzoną naklejką kontrolną) tablicę rejestracyjną (1. szt.)
2. pozwolenie czasowe.
Zanim zaczniemy poruszać się nowym pojazdem po drogach publicznych należy:
1. Umieścić tablicę rejestracyjną z tyłu pojazdu
2. Udać się do ubezpieczyciela, z którym zawarta była umowa OC przez poprzedniego właściciela i przepisać ją na siebie. Ubezpieczyciel przeliczy składkę nowego właściciela według zniżek lub zwyżek, które posiada i nakaże dopłatę lub zwróci nadpłatę składki.
Nowy właściciel w ciągu 30 dni może wypowiedzieć umowę ubezpieczenia (wygaśnie ona po 30 dniach od daty kupna i musi zawrzeć nową). Jednak po upływie tego okresu musi wykupić ubezpieczenie OC, zachowując ciągłość trwania ubezpieczenia - pojazd zarejestrowany MUSI być ubezpieczony !!! (Nawet za jeden dzień zwłoki naliczane są kary o równowartości 400 Euro)

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/