Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 22:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 mar 2011, o 00:11 
Witajcie!

Otóż wpadłem na pomysł wsadzenia zawieszenia z WSK 125, które leżało mi w garażu do ramy Rometa T-1. I Jest z tym kilka problemów:
1. Rurka zawieszenia jest wiele krótsza. Aby nakręcić nakrętkę musiałbym ciąć główkę ramy o 6 cm. Na pewno ogranicznik do wycięcia:





2. Średnica rurki w zawieszeniu WSK jest dużo mniejsza. I nie wiem co z tym zrobić. Czy dorobić jakąś redukcję i nabić na ową rurkę? Czy jest jakiś inny sposób?
3. Jak rozwiązać tutaj łożyskowanie tego zawieszenia?

P.S. Odpowiedzi typu: "kup zawieszenie z Charta itp." mnie nie interesują.


Góra
  
 
PostNapisane: 27 mar 2011, o 00:22 
Styler
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2009, o 13:12
Posty: 4692
Lokalizacja: Dynów
Pochwały: 69
Pojazd: Passat B5 1.9 TDI
+ reszta gruzów

GG: 927572
Województwo: Podkarpackie
Haha przednie lagi grubsze od ramy :D :)

_________________
Podpis zbyt rozbudowany : pokaż podpis
Było:
Romet Stella 94'
Simson SR50 88'
Kingway Yarox 2007'
Romet Mińsk 400A
Romet Kadet M780
Romet Ogar 200
Romet Komar 2352
Romet Ogar 200
Gilera Runner 70ccm malossi
Romet Komar 2351
Seat Cordoba 6K
Rover 214 SI 103km
Audi A4 1.9 TDI

Jest:
Passat B5 1.9 TDI
WSK 125
Romet Pony 301 "motorynka"
Romet Komar 2320 ''sztywniak''
Romet Pony M2 88'
Romet Pony M2 88
Romet Pony M3 84''


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 27 mar 2011, o 02:35 
Nie myślałeś żeby wytoczyć np. nowe kieliszki, pod łożyska równobieżne? Trochę zachodu, a efekt mógłby być całkiem wpyte.


Góra
  
 
PostNapisane: 27 mar 2011, o 02:47 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:35
Posty: 1265
Lokalizacja: Jasło
Pochwały: 27
Pojazd: Komar 2350 '74r. - sprzedany
WSK 125

GG: 7060678
Województwo: Podkarpackie
Wycinasz całą tą rurkę z zawieszenia rometa i nabijasz lub luźno nakładasz na tą z wsk. Później spawasz to na dole i na górze w środku rurki. Sam musiałem dospawać połówkę tej rurki w swoim komarze, bo miałem zepsuty gwint. Do środka wbiłem inną rurkę, aby było solidniejsze i wszystko jest dobrze. ;)

_________________
"pozdrawiam, lewa w górę, jesteśmy braćmi wszyscy..."

pavel0910-t5054.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 27 mar 2011, o 10:23 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2008, o 19:24
Posty: 620
Lokalizacja: Miłoszyce
Pochwały: 16
Pojazd: BMW e36 1,8 M43
WSK 125 Kos
chart 210
ogar 200

GG: 0
Województwo: Dolnośląskie
Obciąć główkę ramy od rometa i wspawać główkę od wsk-i i wszystkie problemy z głowy.

_________________
BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D



Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 27 mar 2011, o 10:48 
Właśnie już przodu od Rometa się pozbyłem. Myślałem obciąć główkę ramy te 5, czy 6 cm do gwintu, do tego dorobić jakby drugą rorkę grubszą, która nabijała się na starą od zawieszenia WSKi i tyle. Tylko pozostaje kwestia bieżni łożyskowych...


Góra
  
 
PostNapisane: 27 mar 2011, o 11:07 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2010, o 09:22
Posty: 1009
Lokalizacja: Karłowo. Koło kościerzyny
Pochwały: 9
Pojazd: Romet ogar 200
derbi gpr nude

GG: 25190128
Województwo: Pomorskie
Najlepszym rozwiązaniem będzie wspawanie rurki od wski jak ktoś już wcześniej napisał. Najmniej zachodu moim zdaniem. PS te od wski są lepsze niż rometowskie?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 27 mar 2011, o 12:55 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2011, o 20:05
Posty: 66
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Województwo: Lubelskie
Gonzo90 na pewno są lepsze bo są miękkie ale za to szerokie :-/ i nie wiem jak w tym będzie 17" wyglądać chyba że masz zamiar 18" włożyc :-o xD

PS mam na sprzedasz jak ktos chce to na pw xD

_________________
Romet jest jak kobieta; najpierw musisz poznać, później pokochać a dopiero później rozbierać. Skuter jest jak prostytutka; siadasz i jedziesz :idea:


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 27 mar 2011, o 13:06 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 16:04
Posty: 205
Pochwały: 3
Pojazd: ogar200 x2, ogar205 x1, Cienki 899cm, Mz ETZ 250
GG: 0
Województwo: Małopolskie
Miałem takie zawieszenie w komarze, za dużo przeróbki nie ma :). Uciąłem główkę ramy z rometa tak abym miał wystarczającą ilość gwintu z zawieszenia, by przykręcić górną półkę, włożyłem miskę na swoje miejsce kulki z wski większe , skręciłem wszystko do kupy i się trzymało. Nie ma co się martwić o średnicę zawieszenia a główki ramy, u mnie wszystko łożyskowało się i nie było problemu, nic się na boki nie ruszało, ani góra dół. Zawieszenie wygodne ale wygląd trochę hardkorowy :)

_________________
To Ty nie wiesz ze podstawa lansu to fioletowy kaszel z dziurami od rdzy wielkosci meskiej dloni w drzwiach, przyciemnionymi szybami, wsciekle zielonym napisem Pionier na tylnej szybie i muzykom tekno wsciekle bijaca z lanserskich glonikow Tonsila zabudowanych w polce ze sklejki pomalowanej na czarny mat :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 27 mar 2011, o 13:10 
Masz może zdjęcia jak to wygląda? Szczególnie miski od dołu.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net