Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 16 kwi 2024, o 13:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 wrz 2010, o 09:33 

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 09:28
Posty: 5
Pojazd: Quad: 150cc
GG: 8865071
Województwo: Łódzkie
Witam

Mam dość dziwny problem a więc tak. Dzisiaj chciałem ustawić zawory bo jak się okazało były podparte. Problem jest taki. Ustawiam wał w pozycji T ustawiam luz zaworowy dokręcam i kręcę wałem. Jak się okazuje po 1 obrocie wału(minęły 2 suwy) ustawiam znów w pozycji T. Luz zaworowy z 0.10 zmienia się gdzieś na 0.70mm! więc ogromnie dużo. No ale ok zakładam pokrywę odpalam i kicha bo strasznie klekocze:/
Raz jest 0.10 a dalej 0.70 i tak ciągle...
Pomożecie? Co padło ewentualnie?

Pozdrawiam Michał!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 12 wrz 2010, o 16:47 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2009, o 21:13
Posty: 478
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 6
Pojazd: Ogar 200
GG: 10509200
Województwo: Łódzkie
Pamiętaj! Zawory ustawiaj zawsze na zimnym silniku. Najlepiej żeby nie chodził minimum całą noc.

_________________
Zbieranie na prawo jazdy kat. B: 320 zł z 800 zł

Zbieranie na CB radio: 0 zł z 701 zł (na dzień dzisiejszy) Zestaw: Radio ~ Lafayette Trucker - 399 zł, Antena ~ Sirio Ml 145 - 143 zł, Miernik SWR ~ SWR 30 - 59 zł.

100 postów - 02.08.2009, 200 postów - 21.08.2009, 300 postów - 06.08.2010 (Przemienienie Pańskie), 300 postów - 12.09.2010
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 12 wrz 2010, o 16:47 przez Sławol, łącznie edytowano 2 razy
Zamiast pisać bzdury udzielajcie przydatnych rad ( nie do ciebie wachi ) ;p


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 12 wrz 2010, o 19:56 

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 09:28
Posty: 5
Pojazd: Quad: 150cc
GG: 8865071
Województwo: Łódzkie
Były ustawiane na zimnym :| Nie wiem co może powodować ten zmieniający się luz:/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 12 wrz 2010, o 20:45 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2009, o 21:13
Posty: 478
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 6
Pojazd: Ogar 200
GG: 10509200
Województwo: Łódzkie
Może ci się śluby od stopek poluzowały? Sprawdź wszystkie śruby, mogły ci się też już laski powybijać. Szukajcie a znajdziecie!!!

_________________
Zbieranie na prawo jazdy kat. B: 320 zł z 800 zł

Zbieranie na CB radio: 0 zł z 701 zł (na dzień dzisiejszy) Zestaw: Radio ~ Lafayette Trucker - 399 zł, Antena ~ Sirio Ml 145 - 143 zł, Miernik SWR ~ SWR 30 - 59 zł.

100 postów - 02.08.2009, 200 postów - 21.08.2009, 300 postów - 06.08.2010 (Przemienienie Pańskie), 300 postów - 12.09.2010
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 12 wrz 2010, o 20:48 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 19:18
Posty: 1208
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 31
Pojazd: nogi :)
GG: 20099108
Województwo: Kuj.-pom.
A może czas zrobił swoje i trzeba te zawory wymienić? Bo jak się przestawiają o 0.60mm to jest strasznie dużo ...

_________________
Patrz w lusterka ! Motocykle są wszędzie !


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 12 wrz 2010, o 22:31 

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 09:28
Posty: 5
Pojazd: Quad: 150cc
GG: 8865071
Województwo: Łódzkie
Tyle że one się nie przestawiają na stałe. Tylko wygląda to tak: 0,10 0,70 0,10 0,70 0,10 0,70 itd


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 wrz 2010, o 17:18 

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 19:58
Posty: 4
Pojazd: Ogar 200 84r., Suzuki GS500E
GG: 0
Województwo: Opolskie
Jeden cykl pracy silnika 4t to dwa pełne obroty wału korbowego. Zawory ustawiasz tylko jak tłok będzie w górnym martwym punkcie, a zawory nie będą się ruszać i powinno być ok. A te stukanie to mogą być wytarte krzywki wałka rozrządu lub dźwigienki zaworowe.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 wrz 2010, o 17:47 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2009, o 21:13
Posty: 478
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 6
Pojazd: Ogar 200
GG: 10509200
Województwo: Łódzkie
Myślę, że czeka cię mały remoncik :-P Jak nie dojdziesz, co pacjentowi dolega, będziesz zmuszony do rozłożenia części silnika. Po oględzinach zdecydujesz, co nadaje się do wymiany. Musisz uważać, aby nie przestawić wałka rozrządu, bo wtedy to silnik w najgorszym wypadku do wymiany.

_________________
Zbieranie na prawo jazdy kat. B: 320 zł z 800 zł

Zbieranie na CB radio: 0 zł z 701 zł (na dzień dzisiejszy) Zestaw: Radio ~ Lafayette Trucker - 399 zł, Antena ~ Sirio Ml 145 - 143 zł, Miernik SWR ~ SWR 30 - 59 zł.

100 postów - 02.08.2009, 200 postów - 21.08.2009, 300 postów - 06.08.2010 (Przemienienie Pańskie), 300 postów - 12.09.2010
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 13 wrz 2010, o 17:59 przez Wachi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 wrz 2010, o 17:54 

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 19:58
Posty: 4
Pojazd: Ogar 200 84r., Suzuki GS500E
GG: 0
Województwo: Opolskie
Na razie niech ustawi zawory tak jak napisałem powyżej bo podejrzewam, że kolega ustawiał gdy zawory się mijały dlatego po obrocie wału luz się zwiększył.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 wrz 2010, o 18:34 

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 09:28
Posty: 5
Pojazd: Quad: 150cc
GG: 8865071
Województwo: Łódzkie
Nie zawory ustawiałem w pozycji T czyli tak jak piszesz a co do remontu to rozebrałem cały silnik. bo wymieniałem zębatkę rozrządu na wale itd dużo części wymieniłem styk zaworów w głowicą także wypolerowałem.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net