Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

zapłon
http://www.forum.ogar200.pl/zap-on-t9671.html
Strona 1 z 2

Autor:  Ardżej [ 12 sie 2011, o 21:47 ]
Tytuł:  zapłon

Z jakieś 3 tygodnie temu przestałem jeździć na swoim ogarku i przestawił się zapłon no to go ustawiłem i teraz postał kilka dni, bo na części czekałem, ale nie mogłem już go ustawić.. Jeżeli chodzi o ustawienie to sobie poradzę, ale dlaczego on się rozregulował? Stał nieruchomo nie palony przez tydzień...

Autor:  Jurek [ 12 sie 2011, o 22:20 ]
Tytuł:  Re: zapłon

Skąd wiesz że przestawił się sam zapłon?podaj objawy.

Autor:  Ardżej [ 12 sie 2011, o 22:22 ]
Tytuł:  Re: zapłon

1. Strasznie mała moc jak przy pierwszym rozregulowaniu
2. Ciężko pali
3. Czarna świeca

Autor:  Jurek [ 12 sie 2011, o 22:34 ]
Tytuł:  Re: zapłon

Z tego wynika,że masz problem z gażnikiem i paliwem,a nie z zapłonem,zapłon ustaw jak podaje instrukcja,sprawdż ustawienie gażnika-wyreguluj go bo daje za dużo paliwa i dlatego masz te objawy(zmień paliwo).

Autor:  Damian_1234 [ 12 sie 2011, o 22:42 ]
Tytuł:  Re: zapłon

Tego typu objawy wskazują na zbyt bogata mieszankę czyli coś tutaj z gaznikiem bym powiedział że jest nie tak,lub też z samym paliwem.Zapłon nie miał żadnego prawa się przestawić no chyba że platynki nawaliły.

Autor:  pitbul1213 [ 12 sie 2011, o 22:43 ]
Tytuł:  Re: zapłon

Dokładnie coś masz z gaźnikiem 8-)

Autor:  Ardżej [ 13 sie 2011, o 12:09 ]
Tytuł:  Re: zapłon

Dobra ustawie ten zapłon tylko powiedzcie mi jak mam to zrobić, bo ostatnio ojciec mi to robił, a sam chciałem się nauczyć. Wyczytałem, że 3 mm przed GMP i 0,4 na platynach. GMP czyli wtedy jak tłok jest w najwyższym punkcie i mam go przesunąć o 3mm? Na platynkach 0,4, czyli jak kręciłem tą blaszką pod platynką to mam ją ustawić tak, aby było 0,4 z tym 3mm od gmp tak? Jak platynka wtedy wygląda? Dopiero się otwiera czy już jest otwarta?

Autor:  Jurek [ 13 sie 2011, o 12:27 ]
Tytuł:  Re: zapłon

Na początek ustaw przerwę na przerywaczu 0,3-0,4mm w maksymalnym rozwarciu styków.
Następnie ustawiasz tłok w górnym martwym punkcie,mierzysz suwmiarką i do wyniku dodajesz te 3mm,cofasz tłok w przeciwnym kierunku do obrotów,wsadzasz suwmiarkę i obracasz powoli kołem magnesowym zgodnie z obrotami silnika aż dotknie tłok w tym samym czasie styki musi być początek rozwarcia styków,jak jest inaczej musisz przestawić zapłon,po ustawieniu zapłonu sprawdź jeszcze raz przerwę na stykach.

Autor:  Ardżej [ 13 sie 2011, o 17:23 ]
Tytuł:  Re: zapłon

A można ustawiać zapłon patrząc na iskrę na świecy? Jak duża iskra i większej nie udało mi się ustawić, to dobrze ustawiony zapłon? A i jeszcze dziwne jest to, że elektroda boczna dotykała środkowej tak jakby wybuch ją zgiął... A zapomniałem powiedzieć wcześniej, jednym z objawów jest też to, że mi strzela w tłumik czego wcześniej nie było, ale to chyba wina tej mieszanki. Jutro kupię 1l i zobaczymy co będzie ;)

Autor:  Damian_1234 [ 13 sie 2011, o 17:57 ]
Tytuł:  Re: zapłon

Jak strzela Ci w tłumik to znaczy że zapłon za póżny,ustaw na 2mm przed GMP.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/