Forum motorowerowe
http://www.forum.ogar200.pl/

Kilka problemów z 50 T-1 :)
http://www.forum.ogar200.pl/kilka-problemow-z-50-t-1-t10909.html
Strona 1 z 4

Autor:  Malkia [ 14 sty 2012, o 16:12 ]
Tytuł:  Kilka problemów z 50 T-1 :)

Witam :)
Jak już pokazywałam w dziale Przywitalnia, kilka tygodni temu kupiłam takie cudo:

Mam kilka rzeczy, z którymi ciężko mi jest sobie poradzić:

1.) Jest to Romet 50 T-1, w papierach wpisany Komar, ale ni jak to się ma do tego, że motorek ma tylko dwa biegi, a powinien mieć trzy (?). Co to w końcu jest? 50 T-1 z silnikiem Komara? ;)

2.) Luzy na kopce. Gdy chce go odpalić kopka nie stawia oporu, tylko schodzi luźno w dół, łąpią dopiero ostatnie 2-3 ząbki na samym dole. Ewentualnie raz na czas załapie gdzieś w połowie i nie jest to od niczego zależne. W sumie nie przeszkadza, bo odpalić się da, ale czym to może być spowodowane i co z tym zrobić? (celuję w wymianę półksiężyca?)

3.) Po wrzuceniu jedynki, ale nie puszczając sprzęgła obroty nagle spadają.. to się wybacza, czy wymaga naprawy? :)

4.) Między jedynką a luzem jest takie miejsce gdzie dźwignia wpada(tak jakby był wrzucony bieg). Można to jakoś usunąć? Często zdarza mi się go gasić bo puszczam sprzęgło, mając nadzieję że to luz a jednak okazuje się że jedynka..

Z dodatkowych informacji to nie mam pojęcia jaki jest przebieg, oraz wymieniłam wężyki i olej skrzyni biegów.

Pewnie większość z tych problemów tak na prawdę nie jest problemami, ale niestety dopiero teraz mam możliwość pogrzebania sobie w silniku bez taty stojącego nade mną i dyrygującego bo "on wszystko wie lepiej a ja popsuje" i ucze się sama :)
Będę baaaardzo wdzięczna za pomoc :)

Autor:  Knypas [ 14 sty 2012, o 16:13 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

1) To, że w papierach pisze Komar to nic nie przeszkadza, tak ma być...
A to, że jest 2 biegowy a nie 3 to napewno Ktoś silnik przełożył i tyle :)

Autor:  Malina [ 14 sty 2012, o 16:14 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

To że kopka łapie przy końcu, to będzie właśnie do wymiany półksiężyc. ;-)

Autor:  Malkia [ 14 sty 2012, o 16:16 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

Ktoś mnie straszył że muszę pół silnika rozebrać bo "półksiężyc jest połączony z automatem zmiany biegów", to prawda? ;)

Autor:  RoN [ 14 sty 2012, o 16:54 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

Tak musisz cały silnik rozebrać aby wymienić półksiężyc .

Autor:  waldi [ 14 sty 2012, o 18:12 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

ale skoro obroty spadają po wrzuceniu jedynki, to sprzęgło trochu ciągnie, musisz popuścić trochę linkę, ślizganie kopki też może być spowodowane ślizgającym sprzęgłem. najpierw poluźnij i sprawdź jak jest, jeśli po wrzuceniu biegu nie będzie szarpał i obroty nie spadną, a kopka nadal będzie ślizgać to na pewno półksiężyc wtedy.
sprawdź pierwsze trzy cyfry numeru silnika : jeśli jest 019 to masz trzy biegi, ale automat może być dwubiegowy i trzeciego biegu nie wrzuci, jeśli 023 to znaczy że tylko dwa biegi są fabrycznie :)

Autor:  Addadko [ 14 sty 2012, o 18:26 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

1) Jest to Romet 50-T-1 z silnikiem 023. Oryginalnie siedział tam 019 (3 biegowy). Z nazwą w dowodzie się nie martw.
2) Do wymiany półksiężyc.
3) Sprzęgło "ciągnie". Zapewne są zużyte tarcze sprzęgła lub zły olej, który skleił owe tarcze. Lecz na sam początek poreguluj trochę regulację sprzęgła przy lince.
4) Być może wymaga drobnej regulacji biegów.

Autor:  Aleksander_PL [ 15 sty 2012, o 19:38 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

Do autorki: czy mogłabyś odczytać numery silnika? Pierwsze 3 cyfry tworzą typ silnika np. 023>xxxxxx
A chłopaki w krajowych silnikach nie ma półksiężyca :) Tam wałek ma zapadkę :) To pewnie ona jest winowajczynią. Mówię o elementach 1 i 3 rysunku po prawej stronie.
Malkia napisał(a):
Ktoś mnie straszył że muszę pół silnika rozebrać bo "półksiężyc jest połączony z automatem zmiany biegów", to prawda? ;)

Nie nie jest połączony ze zmieniaczem biegów :) Ale silnik trzeba rozpołowić :)
3) Tarcze sprzęgłowe na wykończeniu są, lub po prostu regulacja jest potrzebna :) Tutaj jest opisana w 1 poście :) : problem-zablokowany-lancuch-brak-sprzegla-023-rozwi-zany-t10467.html
4) regulacja biegów potrzebna, no chyba że z tego świata odchodzi zmieniacz biegów ;p regulacja-biegow-023-i-podobne-t8185.html
1) podaj 3 pierwsze cyfry numeru silnika i bd wiedzieć o jaki silnik chodzi :) Są one na karterze a) albo obok gaźnika z boku albo pod cylindrem z "przodu" silnika od strony koła. To że pisze Komar to nic, oczywiście można to zmienić ale nie potrzebnie będziesz kasę marnować i czas ;p

Dodam, że ten 50 T-1 jest zaje*isty :)


Dołączę się do Ogarona i dodam schemat zmieniacza biegów :)
Jeśli biegi lekko przeskakują i czasem zamiast wrzucić LUZ wrzuci Ci się np. 2 to należy wymienić:
a) sprężynkę i kulkę automatu
b) sprężynę pomiędzy nie wiem jak to nazwać-"dźwigniami"
Te rzeczy są w silniku 023 II biegowy. W 019 III biegowy jest inaczej.


Tak wygląda zmieniacz biegów od 023 a tak od 019

Autor:  Ogaron [ 15 sty 2012, o 19:43 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

Aj znawcy znawcy, magicy, mechazordy... Od kiedy silnik 023 ma półksiężyć? :D

3. Regulacja sprzęgła (na dole silnika masz śrubę przez którą przechodzi linka sprzęgła), wykręć ją trochę i zobacz jak z wrzucaniem pierwszego biegu. :)

4. Regeneracja zmieniacza biegów, miałem to samo, po prostu wszystko luźno lata, trzeba zdjąć zmieniacz (uwaga na drut-sprężynę i zabezpieczenie wałka zmieniacza - lubi wyskakiwać i już się nie znajdywać, ściągaj go małymi kombinerkami, złap za jedną stronę, podnieś lekko do góry i ciągnij do siebie) Kiedy to wszystko rozmontujesz w luźnych miejscach na wałku nałóż podkładki, możesz też zmienić sprężynkę pod kulką. Wszystko nasmaruj i zmontuj. Dla lekkiego usprawnienia można ścisnąć cały element (to pionowe z trzema podłużnymi otworami na górze i "drutem sprężyną w środku") za pomocą małych plastikowych opasek zaciskowych jeśli jest bardzo wyrobione i lata jak chce. Ja tak zrobiłem u siebie i śmigało aż miło. Jeśli sama nie dasz rady poproś o pomoc chłopaka, męża, tatę. ;p


Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy oraz powodzenia w ewentualnych naprawach. :)

Autor:  Dawid_56 [ 15 sty 2012, o 21:11 ]
Tytuł:  Re: Kilka problemów z 50 T-1 :)

Addadko napisał(a):
2) Do wymiany półksiężyc.

Nie no Addako po tobie bym się nie spodziewał xD

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/